BiH · Porezi, carine i devizno poslovanje
Pravilnik o primjeni zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini
Institucionalna objava; broj glasila provjerite u izvorniku
Izvorni tekstInstitucionalni izvorSažetak
Dokument „Pravilnik o primjeni zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini“ obuhvata sljedeće cjeline: o primjeni zakona o akcizama u bosni i hercegovini; opće odredbe; (predmet); (definicije). Pregled i puni tekst odnose se na prikazano izdanje.
Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Uprava za indirektno oporezivanje BiH
Ključne tačke
Odabrane odredbe ovog izdanja.
- Normativi potrebnih količina ulja za loženje
„Fizička i pravna lica iz člana 46. ovog Pravilnika, mogu ostvariti pravo na povrat plaćene akcize na nabavljene derivate nafte iz člana 5. stav (1) ta čka d) Zakona za kalendarsku godinu i to u količini od:”
Član 47 → - Prijava proizvodnih pogona i skladišta
„Ukoliko lice iz stava (1) i (3) ovog člana, nije ranije registrirano kao porezni obveznik u smislu članka 13.Zakona, prijava proizvodnog pogona i/ili skladišta podnosi se uz zahtjev za registraciju i upis u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza.”
Član 14 → - Plaćanje akcize
„Obračunatu akcizu u skladu sa članom 21. ovog Pravilnika, porezni obveznik je dužan uplatiti u roku od deset dana po isteku mjeseca u kojem je nastala obaveza obračunavanja akcize, tj. po isteku mjeseca u kojem je izdan ra čun o prvoj prodaji ili izvršena isporuka prije izdavanja računa.”
Član 25 → - Derivati nafte na koje se plaća putarina
„Putarina kao vrsta i ndirektnog poreza, plaća se na derivate nafte iz člana 3. i člana 4. tačka a) i c) ovog Pravilnika.”
Član 59 →
Izvor i povezana dokumentacija
Podaci o izdanju i izvoru
Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Uprava za indirektno oporezivanje BiH · 33 stranica.
Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.
Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.
Sadržaj članova
71 / 71 odredbi
Tekst propisa
Na osnovu člana 14. Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini („Službeni glasnik BiH, br. 44/03, 52/ 04, 34/07 i 4/08) i člana 43. Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini („Službeni glasnik Bi H, broj 49/09), Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje, na sjednici održanoj 18.06.2009. godine donio je
PRAVILNIK
O PRIMJENI ZAKONA O AKCIZAMA U BOSNI I HERCEGOVINI
I. OPĆE ODREDBE
Član 1.
(Predmet)
Ovim Pravilnikom, suglasno Zakonu o akciza ma u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: Zakon), bliže se odre đuju proizvodi koji se oporezuju akcizom, registracija poreznog obveznika, prijava proi zvodnih pogona i skladišta, utvr đivanje porezne osnovice, nastanak obaveze i pla ćanje akcize, obilježavanje proizvoda akciznim markicama, vo đenje evidencije, podnošenje prijave akcize, kontrola obra čunavanja i plaćanja akcize, postupak za ostvarivanje prava na osloba đanje i povrat akcize, registracija skladišta i promet ulja za loženje, posebna osloba đanja od plaćanja putarine i postupanje sa zatečenim zalihama proizvoda koji se oporezuju akcizom.
Član 2.
(Definicije)
U smislu ovog Pravilnika sljedeći pojmovi znače:
„porezni obveznik“ – smatra se lice iz člana 12. Zakona i člana 13. ovog Pravilnika;
„pakovanja za prodaju na malo“– ozna čava pakovanja proizvoda koja su po svom obliku pogodna za prodaju u maloprodajnim objektima;
„maloprodajni objekti“ – ozna čava prodajna mjesta u kojima se u skladu s važe ćim propisima vrši prodaja proizvoda krajnjem potrošaču; „proizvodni pogon“ – ozna čava mjesta u kojima se u skladu s važe ćim propisima vrši proizvodnja akciznih proizvoda; „skladište“ – označava mjesto za skladištenje reprodukcionog materijala za proizvodnju i/ ili gotovih akciznih proizvoda; „držalac skladišta ulja za loženje“ – ozna čava lice koje, uz ispunjenje tehni čkih i drugih uvjeta za skladištenje i prodaju ulja za loženje, u skladu s važe ćim propisima izvrši registraciju kod UIO; „faktura“ – ozna čava dokument koji prodavac dobara izdaje kupcu prilikom prometa i koji sadrži propisane elemente u skladu s propisima o knjigovodstvu; „Uprava za indirektno oporezivanje“ – u daljnjem tekstu: UIO.
II. PREDMET OPOREZIVANJA
Član 3.
(Motorni benzin)
(1) Motorni benzin iz člana 5. stav (1) tačka a) Zakona, jeste:
a) motorni benzin sa sadržajem olova ve ćim od 0.013 g/l sa oktanskim brojem (RON) manjim od 98 koji se (svrstava) ozna čava u okviru tarifne oznake 2710 11 51 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine;
b) motorni benzin sa sadržajem olova ve ćim od 0.013 g/l sa oktanskim brojem (RON) od 98 ili ve ćim koji se (svrstava)ozna čava u okviru tarifne oznake 2710 11 59 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine;
c) motorni benzin za avione koji se (svrstava) označava u okviru tarifne oznake 2710 11 31 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine.
(2) Bezolovni motorni benzin iz člana 5. stav (1) tačka a) Zakona, jeste:
a) motorni benzin sa sadržajem olova ne ve ćim od 0.013 g/l (bezolovni) sa oktanskim brojem (RON) manjim od 95, koji se (svrstava) ozna čava u okviru tarifne oznake 2710 11 41 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine;
b) motorni benzin sa sadržajem olova ne ve ćim od 0.013 g/l (bezolovni) sa oktanskim brojem (RON) 95 ili ve ćim, ali sa manjim od 98, koji se (svrstava) ozna čava u okviru tarifne oznake 2710 11 45 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine;
c) motorni benzin sa sadržajem olova ne ve ćim od 0.013 g/l (bezolovni) sa oktanskim brojem (RON) 98 ili ve ćim, koji se (svrstava) ozna čava u okviru tarifne oznake 2710 11 49 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine.
(3) U proizvode iz člana 5., stav (1), tačka a) Zakona, uključuju se i proizvodi koji, prema važećoj Carinskoj tarifi Bosne i Hercegovi ne, predstavljaju dio „lakih ulja i preparata“ (tarifni podbroj 27 10 11), tj. takvi proiz vodi koji su namijenjeni „za upotrebu u specifi čnim procesima“ (tarifna oznaka 27 10 11 11 00) i „za hemijsku preradu„ (tarifna oznaka 27 10 11 15 00) , ukoliko navedeni proizvodi predstavljaju motorne benzine iz stava (1) i (2) ovog člana.
Član 4.
(Dizel gorivo i gasna ulja)
(1) Dizel goriva i ostala gasna ulja iz člana 5. stav (1) tačka b) i d) (ulje za loženje ekstra lako) Zakona predstavljaju sljedeće proizvode:
a) Dizel goriva (definirana odgovaraju ćim standardima) i ostala gasna ulja (osim lož-ulja ekstra lakog), s masenim udjelom sumpora ne ve ćim od 0.05 %, zatim takvi proizvodi sa masenim udjelom sumpora ve ćim od 0.05 %, ali ne većim od 0.2 %, te takvi proizvodi s masenim udjelom sumpora većim od 0.2% (tarifne oznake 2710 19 41 00, 2710 19 45 00 i 2710 19 49 00 važe će Carinske tarife Bosne i Hercegovine);
b) Lož-ulje ekstra lako(definirano odgovaraju ćim standardom), s masenim udjelom sumpora ne ve ćim od 0.05 %, zatim takvi proizvod s masenim udjelom sumpora većim od 0.05 %, ali ne ve ćim od 0.2%, te takav proizvod s masenim udjelom sumpora ve ćim od 0.2% (tarifne oznake ex 2710 19 41 10, ex 2710 19 45 10 i ex 2710 19 49 10 važe će Carinske tarife Bosne i Hercegovine);
c) U proizvode iz člana 5. stav (1) ta čka b) Zakona uklju čuju se i proizvodi koji prema važe ćoj Carinskoj tarifi Bosne i Hercegovine predstavljaju dio „gasnih ulja“, koji su nam ijenjeni „za upotrebu u specifi čnim procesima“ (tarifna oznaka 2710 19 31 00) i „za hemijsku preradu“ (tarifna oznaka 2710 19 35 00).
Član 5.
(Petrolej (kerozin)
(1) Petrolej (kerozin) iz člana 5. stav (1) tačka c) Zakona, uključuje sljedeće proizvode:
a) kerozin koji se koristi kao gorivo za mlazne avione, a (svrstava se) označava u okviru tarifne oznake 2710 19 21 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine;
b) ostali kerozini koji se (svrstavaju) ozna čavaju u okviru tarifne oznake 2710 19 25 00.
(2) U proizvode iz člana 5. stav (1) tačka c) Zakona, uključuju se i proizvodi:
a) srednja ulja za upotrebu u specifičnim procesima u okviru tarifne oznake 2710 19 11 00;
b) srednja ulja za hemijsku preradu osim ulja koja se koriste u procesima iz tačke
a) ovog stava, a koji se (svrstavaju) ozna čavaju sa u okviru tarifne oznake 2710 19 15 00, ukoliko predstavljaju proizvode definirane tarifnim oznakama iz stava (1) ovog člana.
Član 6.
(Ulje za loženje)
(1) Ulje za loženje lako specijalno (LS) iz člana 5. stav (1) ta čka d) Zakona, predstavlja određenu vrstu ulja za loženje koji je defini ran propisanim karakteristikama za taj proizvod, koji se u važe ćoj Carinskoj tarifi Bosne i Hercegovine svrstava u okviru tarifne oznake EX 2710 19 61 10.
(2) U proizvode iz člana 5. stav (1) ta čka d) Zakona uklju čuju se i „loživa ulja, za upotrebu u specifi čnim procesima“ (tarifna oznaka 2710 19 51 00) i „loživa ulja, za hemijsku preradu“ (tarifna oznaka 2710 19 55 00), ukoliko navedeni proizvodi predstavljaju ulje za loženje lako specijalno iz stava (1) ovog člana.
Član 7.
(Duhanske prerađevine)
(1) Duhanske prera đevine u smislu odredbe člana 6. Zakona, uklju čuju cigarete i ostale duhanske proizvode iz:
a) tarifnog broja 2402 Carinske tarife Bosn e i Hercegovine, osim proizvoda od zamjene duhana u okviru tarifne oznake 2402 90 00 00, i
b) tarifnog broja 2403 Carinske tarife Bosne i Hercegovine, osim dijela proizvoda u okviru tarifne oznake 2 403 10 90 00, tj. onih proizvoda iz te tarifne oznake koji nisu priređeni za maloprodaju.
(2) Cigare i cigarilosi, u smislu člana 6 stav (3) ta čka a) Zakona, smatraju se duhanski listići prikladni za pušenje koji su omotan i zaštitnim listom ili zaštitnim omotnim listom, a
a) u potpunosti su od prirodnog duhana ili
b) su omotani zaštitnim listom od prirodnog duhana ili
c) su omotani zaštitnim listom boje cigare i omotnim listom, koji je od homogeniziranog duhana ili duhana sa promijenjenim sastavom ili
d) su omotani zaštitnim listom boje cigara od homogeniziranog duhana ili duhana s promijenjenim sastavom ako težina po komadu iznosi 2,3g ili više.
(3) Duhanom za pušenje (sitno rezani duhan i duhan za lule), u smislu člana 6. stav (3) tačka b) Zakona, smatra se rezani duhan ili na drugi na čin usitnjen ili zategnut ili u foliji presovani duhan, prikladan za pušenje bez daljnje industrijske obrade.
(4) Duhanom za šmrkanje, u smislu člana 6. stav (3) ta čka c) Zakona, smatra se duhan u prašini ili u obliku zrnca koji nije prikladan za pušenje, već jedino za šmrkanje.
(5) Duhanom za žvakanje, u smislu člana 6. stav (3) ta čka c) Zakona, smatra se duhan u kolutima, štapi ćima, vrpcama, kockama ili folijama i drugi duhanski proizvodi pripremljeni tako da nisu prikladni za pušenje, ve ć za žvakanje ili drugi na čin upotrebe.
(6) Pod drugim duhanskim proizvodima, u smislu člana 6. stav (3) ta čka c) Zakona, smatraju se duhanski proizvodi koji su prikladni za pušenje i prire đeni za prodaju, a nisu ni cigare ni cigarilosi, prema stavu (2) ovog člana, ni cigarete prema članu 6. stav
(2) Zakona.
Član 8.
(Bezalkoholna pića)
(1) Proizvodima u smislu odredbe člana 7. stav (1) Zakona, smatraju se vode sa dodatim šećerom i drugih sladila i/ili arom ama, koje se (svrstavaju) ozna čavaju u okviru tarifne oznake 2202 10 00 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine.
(2) Bezalkoholnim pićima u smislu odredbe člana 7. stav (1) Zakona, smatraju se i ostala bezalkoholna pića koja se (svrstavaju) označavaju u okviru tarifne oznake 2202 90 10 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine, ukoliko mješavine ovih sokova s dodatim šećerom i vodom, sadrže manje od 50% po masi soka u svom prirodnom stanju, te bezalkoholna osvježavajuća pića koja se svrstavaju u okviru tarifnih oznaka 2202 90 91 00, 2202 90 95 00 i 2202 90 99 00, pod uvjetom da sadrže surutku.
Član 9.
(Alkohol, alkoholna pića i voćne prirodne rakije)
(1) Alkoholom u smislu člana 8. stava (1) Zakona, smatraju se sve vrste etilnog alkohola u okviru tarifne oznake 2207 10 00 00 i u okviru tarifne oznake 2207 20 00 00 (osim proizvoda iz ove tarifne oznake koji ne predstavljaju etilni alkohol), kao i etilni alkohol u okviru tarifne oznake 2208 90 91 00 i 2208 90 99 00.
(2) Pod alkoholom u smislu stava (1) ovog člana, podrazumijeva se i sirovi destilat dobiven destilacijom vina od grožđa iz tarifne oznake 2208 20 40 00.
(3) Alkoholnim pi ćima u smislu člana 8. stav (2) Za kona smatraju se pi ća koja sadrže više od 2% etilnog alkohola, koja se, ovis no od sirovina od kojih se proizvode i sadržaja alkohola, stavljaju u promet kao odre đena vrsta alkoholnih pi ća u skladu s propisima o kvaliteti i drugim zahtjevima za ovu vrstu proizvoda. Alkoholna pi ća iz ovog stava svrstavaju se u okviru tarifnih brojeva 2206 i 2208 (osim tarifnih oznaka 2208 90 91 00 i 2208 90 99 00, te proizvoda koji su definirani tarifnim oznakama u stavu (2) i (4) ovog člana), osim proizvoda iz tih tari fnih brojeva koji sadrže 2% ili manje alkohola.
(4) Voćna prirodna rakija u smislu člana 8. stav (3) Zakona, podrazumijeva proizvode dobivene isključivo destilacijom prevrelog soka, masulja vo ća (sa ili bez koštice) ili komine grožđa ili mošta od vo ća ili soka od vo ća, destiliranog na manje od 86% vol. alkohola tako da ima miris i okus destiliranog vo ća. Proizvodi iz ovog stava se svrstavaju u okviru sljede ćih tarifnih oznaka: ex 2208 20 29 10, 2208 20 40 00 (pod uvjetom da proizvodi iz ove tarifne ozna ke predstavljaju sir ovi destilat od koma grožđa), ex 2208 20 89 10, 2208 90 33 00, ex 2208 90 33 10, 2208 90 38 00, ex 2208 90 38 10, ex 2208 90 38 20, 2208 90 45 00, 2208 90 48 00 i 2208 90 71 00.
Član 10.
(Pivo)
(1) Pivom se, u smislu člana 9. stav (1) Zakona, podrazu mijevaju proizvodi koji se svrstavaju u okviru tarifnog broja 2203 Carins ke tarife Bosne i Hercegovine, kao i i bezalkoholno pivo, koje se svrstavaju u okviru tarifne oznake 2202 90 10 00 Carinske tarife Bosne i Hercegovine.
(2) Bezalkoholnim pivom, u smislu odredbe stava (1) ovog člana, smatra se pivo koje sadrži ispod 0,5% (vol/vol) alkohola.
Član 11.
(Vino)
Vino koje se oporezuje akcizom u smislu odredbe člana 9. stava (2) Zakona, obuhvata:
a) vina od grož đa, uključujući i poja čana vina, koji se svrstavaju u tarifni broj 2204 Carinske tarife Bosne i Hercegovine;
b) vermut i ostala vina od grožđa, aromatizovana biljem ili aromatskim tvarima koji se svrstavaju u tarifni broj 2205 Carinske tarife Bosne i Hercegovine.
Član 12.
(Kahva)
(1) Kahva koja se oporezuje akcizom u smislu odredbe člana 10. tačka a), b) i c) Zakona, uključuje proizvode koji se svrstavaju u okvi ru tarifnog broja 0901 Carinske tarife Bosne i Hercegovine, osim zamjena kahve iz tarifne oznake 0901 90 90 00.
(2) Ostali proizvodi od kahve koji u sebi sadrže 50% i više kahve, u smislu člana 10.stav
(1) tačka d) Zakona, uključuju sljedeće proizvode:
a) Proizvodi koji predstavljaju zamjene kahve, koji se svrstavaju u okviru tarifne oznake 0901 90 90 00, pod uvjetom da u sebi sadrže 50% i više kahve;
b) Ekstrakti, esencije i koncentrati kahve, koji se svrstavaju u okviru tarifne oznake 2101 11 00 00;
c) Preparati dobijeni na osnovu ekstrakata, esencija ili koncentrata kahve, ili na osnovu kahve, pod uvjetom da sadrže u sebi 50% ili više ekstrakata, esencija, ili koncentrata kahve, odnosno kahve, koji se svrstavaju u okviru tarifnih oznaka 2101 12 92 00 i 2101 12 98 00.
III. POREZNI OBVEZNIK I PRIJAVA PROIZVODNIH POGONA I
SKLADIŠTA
Član 13.
(Porezni obveznik)
Poreznim obveznikom, u smislu člana 12. Zakona, smatra se i :
a) pravno lice ili preduzetni k za kojeg se od strane drugog lica vrši usluga proizvodnje akciznih proizvoda iz člana 4. stav (2) ta čka a), b), c), d) i e) Zakona;
b) deklarant (uvoznik) pri uvozu akciznih proizvoda, a u slu čaju neposrednog zastupanja porezni obveznik je i lice za čiji ra čun se podnosi carinska prijava.
Član 14.
(Prijava proizvodnih pogona i skladišta)
(1) Prijavu proizvodnog pogona u smislu odredbe člana 14. stav (1) Zakona, porezni obveznik je dužan izvršiti regionalnom centru UIO prema sjedištu poreznog obveznika, najmanje 15 dana prije početka korištenja istog.
(2) Prijava proizvodnog pogona mora sadržavat i naziv i sjedište pravnog lica ili preduzetnika, indentifikacioni broj/porezni broj, mjest o, adresa, vrstu akciznih proizvoda i sirovina koja se proizvode, adresa pr oizvodnog pogona, kao i sve druge podatke (odgovornu osobu, vrijem e rada i dr.) koji su od uticaja na mogu ćnost pronalaženja predmetnog mjesta i mogu ćnosti ulaska ovlašteni h službenih lica u navedeni prostor.
(3) Prijavu skladišta u smislu odredbe člana 14. stav (2) Zakona, porezni obveznik je dužan izvršiti regionalnom centru UIO prem a sjedištu poreznog obveznika, najmanje 15 dana prije po četka korištenja istog. Posjedovanje odobrenja za držanje carinskog skladišta ne isklju čuje obavezu prijave skladišta u smislu ovog stava, ukoliko se carinsko skladište koristi i za skladištenje akciznih proizvoda.
(4) U prijavi iz stava (3) ovog člana, mora se navesti nazi v i sjedište pravnog lica ili preduzetnika, indentifikacioni broj/porezni broj, mjest o, adresa, vrstu akciznih proizvoda i sirovina koja se skladište, adresa skladišta, kao i sve druge podatke (odgovornu osobu, vrijeme rada i dr.) koji su od uticaja na mogu ćnost pronalaženja predmetnog mjesta i mogućnosti ulaska ovlaštenih službenih lica u navedeni prostor.
(5) Ukoliko lice iz stava (1) i (3) ovog člana, nije ranije registrirano kao porezni obveznik u smislu članka 13.Zakona, prijava proizvodnog pogona i/ili skladišta podnosi se uz zahtjev za registraciju i upis u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza.
(6) Sve izmjene podataka o pogonima i/ili skladištima akciznih proizvoda, navedenih u prijavi iz stava (2) i (4) ovog člana, obveznici su dužni prijaviti UIO u roku od osam dana po nastupanju promjene podataka.
(7) O podnesenim prijavama iz stava (1) i (3) ovog člana, nadležni regionalni centar UIO vodi zasebne evidencije sa podacima o mjes tu, adresi, vrsti akciznih proizvoda i sirovina koji se proizvode, odnosno skladišt e, te svim izmjenama podataka iz stava
(6) ovog člana.
(8) Prijava proizvodnog pogona iz stava (1) ovog člana podnosi se na obrascu PPPA, a prijava skladišta iz stava (3) ovog člana podnosi se na obrascu PSA, koji su sastavni dio ovog Pravilnika.
IV. OSNOVICA AKCIZE
Član 15.
(Osnovica akcize na derivate nafte)
(1) Porezna osnovica za obra čun akcize na derivate nafte je odre đena u apsolutnom iznosu i pla ća se po litri derivata na koli činu utvr đenu pri temperaturi +15 stepeni celzijusa.
(2) Pri prera čunu naftnih derivata iz kil ograma u litre uzima se prosje čna specifi čna težina utvr đena Odlukom o kvalitetu te čnih naftnih goriva („Sl užbeni glasnik BiH“, br. 27/02, 27/04, 16/05, 14/06 i 22/07).
Član 16.
(Osnovica za obračun akcize u slučaju manjka)
(1) U slu čaju utvr đivanja manjka u skladu sa odredbom člana 15. stav (2) Zakona, osnovica akcize je određena količinom manjka koja se ne može pravdati višom silom.
(2) Pod pojmom viša sila u smislu stava (1) ovog člana smatra se elementarna nepogoda (poplava, požar, zemljotres).
(3) Manjak iz stava (2) ovog člana, mora biti dokazan i potvr đen aktom nadležnom organa.
Član 17.
(Osnovica za obračun akcize u slučaju rashoda)
(1) U slu čaju utvr đivanja rashoda (kalo, rastur, kvar i lom) na koji se pla ća akciza, u smislu odredbe člana 15. stav (2) Zakona, osnovica akcize odre đena je koli činom rashoda iznad količine rashoda određenog u članu 24. stav (2) ovog Pravilnika.
(2) Rashodom u smislu stava (1) ovog člana smatraju se i gubici koji nastaju pri manipulaciji s proizvodima, a koji su ne sumnjivo posljedica tehnološkog procesa, odnosno neophodnih radnji u postupanju s proizvodima u skladištu.
(3) Obveznik akcize utvrđuje rashod neposredno pošto je isti nastao popisom robe.
(4) Utvrđivanje rashoda vrši popisna komisija poreznog obveznika, a o izvršenom popisu obvezno se sastavlja zapisnik i popisna lista.
Član 18.
(Osnovica akcize na alkohol i alkoholna pića i voćnu prirodnu rakiju)
(1) Porezna osnovica akcize na alkohol, alkoholna pi ća i voćnu prirodnu rakiju, u smislu odredbe člana 15. stav (5) Zakona je litra ap solutnog alkohola sadržanog u etilnom alkoholu, alkoholnim pi ćima i vo ćnoj prirodnoj rakiji koji se izražava u volumnim postocima mjereno pri temperaturi od 20 stepeni celzijusa.
(2) Količina apsolutnog alkohola u alkoholu, alkoholnim pi ćima i voćnoj prirodnoj rakiji utvrđuje se tako da se koli čina alkohola ili alkoholnih pi ća i vo ćne prirodne rakije pomnoži s postotkom alkohola i podijeli sa 100.
Član 19.
(Obračunavanje akcize na duhanske prerađevine)
(1) Obaveza obra čunavanja akcize na duhanske prera đevine nastaje podnošenjem zahtjeva za štampanje akcizn ih markica za duhanske prera đevine. Prilikom podnošenja zahtjeva za štampanje obveznik je dužan dostaviti kalkulaciju maloprodajne cijene.
(2) Obračunavanje akcize na cigarete, u smislu odredbi člana 21. stav (1) ta čka a) Zakona, se vrši tako što se malopr odajna cijena cigare ta u koju je uklju čen i PDV množi sa stopom od 42%.
(3) Na proizvode iz stava (2) ovog člana obračunava se i posebna akciza na na čin da se iznos propisane posebne akcize množi sa brojem komada cigareta u pakovanju i dijeli sa 1000.
(4) Obračunavanje akcize na ostale duhans ke proizvode vrši se na na čin da se maloprodajna cijena ostalih duhanskih prerađevina u koju je uključen i PDV množi sa stopom akcize od 42%.
(5) Ako je ukupna akciza na cigarete, koja je obra čunata na na čin propisan u članu 21. stav (1) ta čka a) i b) Zakona, manja od minimalne akcize koju je propisao Upravni odbor UIO, obračunava se iznos minimalne akcize.
Član 20.
(Osnovica akcize na kahvu)
(1) Porezna osnovica akcize na kahvu u smislu člana 15. stav (4) Zakona jeste iznos akcize propisan članom 20. Zakona koji se plaća za 1 kg neto težine kahve.
(2) Ukoliko je kahva pripremljena u pakovanjima ve ćim ili manjim od 1 kg osnovica se utvrđuje proporcionalno količini pakovanja.
V. NASTANAK OBAVEZE OBRAČUNAVANJA I PLAĆANJA AKCIZE
Član 21.
(Obračunavanje akcize na proizvode koji su proizvedeni u BiH)
(1) Obaveza obračunavanja akcize koja, u skladu sa članom 22. stav (1) ta čka a) Zakona nastaje u trenutku izdavanja ra čuna pri prvoj prodaji od strane poreznog obveznika vrši se tako što porezni obveznik, u momentu prvog prometovanja akciznog prozvoda u ra čunu, pored ostalih propisanih podataka unosi i podatke o osnovici za obrač un akcize i stopu, odnosno iznos obračunate akcize.
(2) Obaveza obra čunavanja akcize koja nastaje u tr enutku isporuke proizvoda drugim licima prije izdavanja računa vrši se tako što porezni obveznik u dokumentu koji prati proizvode u isporuci i transportu (otpremn ica, dostavnica, tovarni list, konosman, odnosno drugi dokument koji služi kao osnov za knjiženje), unosi podatke o vrsti količini, pojedinačnoj cijeni proizvoda i iznosu obračunate akcize.
(3) Obračunavanje akcize po odredbama ovog člana vrši se na taj na čin što se koli čina proizvoda množi propisanim iznosom akcize po jedinici mjere.
Član 22.
(Obračunavanje akcize na alkoholna pića, voćnu prirodnu rakiju i vina)
(1) Obračunavanje akcize za alkoholna pi ća i vo ćnu prirodnu rakiju u smislu odredbe člana 22. stav (1) tačka d) Zakona vrši se tako što obveznik akcize izrađuje dokument, u kojem iskazuje podatke o vr sti, jedinici mjere i koli čini alkoholnih pi ća i vo ćne prirodne rakije u pakovanju ve ćem ili manjem od jednog litra, postotku apsolutnog alkohola sadržanog u alkoholnom pi ću i vo ćnoj prirodnoj rakiji, iznosu akcize po jedinici mjere alkoholnih pi ća i vo ćne prirodne rakije i ukupno obra čunatom iznosu akcize po dokumentu.
(2) Obaveza obračunavanja akcize za proizvode iz stava (1) ovog člana nastaje u trenutku preuzimanja akciznih markica za alkoholna pića i voćne prirodne rakije.
(3) Obračunavanje akcize za vino u smislu odredbe člana 22. stav (1) ta čka d) Zakona vrši se tako što obveznik akcize izra đuje dokument, u kojem iskazuje podatke o vrsti, jedinici mjere i koli čini vina u pakovanju ve ćem ili manjem od jednog litra, iznosu akcize po jedinici mjere i ukupno obračunatom iznosu akcize po dokumentu.
(4) Obaveza obračunavanja akcize za proizvode iz stava (3) ovog člana nastaje u trenutku preuzimanja akciznih markica za vino.
(5) Prilikom preuzimanja akciznih markica za alkoholna pi ća, vo ćne prirodne rakije i vina obveznik akcize dužan je nadležnoj organizacionoj jedinici UIO dostaviti dokumente iz stava (1) i (3) ovog člana.
Član 23.
(Obračunavanje akcize na proizvode koji se uvoze)
(1) Obaveza obra čunavanja akcize pri uvozu u skladu s odredbama člana 22. stav (1) tačka b) Zakona nastaje u skladu sa car inskim propisima, osim za duhanske prerađevine, alkoholna pi ća, vo ćne prirodne rakije i vina koja podliježu obavezi obilježavanja akciznim markicama.
(2) Obračun i naplatu akcize pri uvozu vrši nadležni carinski organ koja provodi carinski postupak zajedno sa obračunom i naplatom carinskog duga.
(3) Kod uvoza al koholnih pi ća, vo ćne prirodne rakije i vina koja podliježu obavezi obilježavanja akciznim markicama, porezni obveznik dužan je uz carinsku prijavu priložiti otpremnicu ili drugi odgovarajući dokument o preuzimanju akciznih markica.
Član 24.
(Posebni slučajevi obračunavanja akcize)
(1) Akciza se obra čunava u skladu sa članom 22. stav (1) ta čke e), f) i g) Zakona, u trenutku:
a) utvrđivanja manjka proizvoda koji se ne može pravdati višom silom;
b) rashodovanja (kala, rastura, kvara i loma) iznad koli čine odre đene u stavu
(2) ovog člana;
c) korištenja akciznih proi zvoda za vlastitu potrošn ju od strane poreznog obveznika;
(2) Visina dopuštenog rashoda po osnovu kala, kvara , rastura i loma u smislu stava (1) tačka b) ovog člana iznosi:
1. Alkoholna pi ća, vo ćna prirodna rakija, uključujući pivo i vino 0,50 %
2. Bezalkoholna pi ća 0,50 %
3. Duhanske prera đevine osim cigareta 0,50 % Cigarete 0,00 %
4. Pivo-gubitak od hladne sladovine do otečenog piva u ambalažu 8,00 %
5. Naftni derivati: Petrolej 0,15 % Dizel gorivo 0,325 % Ulje za loženje El i LS 0,325 % Motorni benzini 0,425 %
6. Kahva svih vrsta U pakovanju 0,80 % U prženju 20,00 %
Član 25.
(Plaćanje akcize)
(1) Obračunatu akcizu kod uvoza akciznih proizvoda iz člana 23. ovog Pravilnika, kao i kod uvoza alkoholnih pi ća, vo ćne prirodne rakije i vina, porezni obveznik dužan je uplatiti u roku propisanom za plaćanje uvoznih dažbina.
(2) Obračunatu akcizu u skladu sa članom 21. ovog Pravilnika, porezni obveznik je dužan uplatiti u roku od deset dana po isteku mjeseca u kojem je nastala obaveza obračunavanja akcize, tj. po isteku mjeseca u kojem je izdan ra čun o prvoj prodaji ili izvršena isporuka prije izdavanja računa.
(3) Obračunatu akcizu u slu čajevima utvrđenog manjka koji se ne može pravdati višom silom, rashodovanja iznad koli čine propisane članom 24. ovog Pravilnika, kao i korištenja akciznih proizvoda za vlastitu potrošnju proizvo đača, porezni obveznik je dužan platiti u roku od deset dana po isteku mjeseca u kojem je nastala obaveza obračunavanja akcize.
(4) Za duhanske prera đevine, porezni obveznik je dužan da akcizu obra čunatu u skladu sa članom 19. ovog Pravilnika platiti u trenutku preuzimanja akciznih markica.
Član 26.
(Obilježavanje akciznih proizvoda i uvjeti prometovanja)
(1) Akcizni proizvodi, bilo uvezeni ili proizvedeni u Bosni i Hercegovini, mogu se stavljati u promet samo u pakovanju na kojem mora biti de klaracija ili drugi dokument koji prati akcizne proizvod e na kojem je istaknut proizvo đač ili uvoznik, sirovinski sastav, neto ma sa, vrsta, kvalitet i druga svojstva bitna za utvr đivanje porezne obaveze.
(2) Deklaracija ili drugi doku ment iz stava (1) ovog člana mora pratiti i akcizne proizvode koji se prometuju u rinfuzi.
(3) Duhanske prera đevine, alkoholna pi ća, vo ćna prirodna rakija, kahva i vino, koji se uvoze u carinsko podru čje BiH, proizvode i/ili stavljaju u promet na teritoriji BiH, u pakovanjima predvi đenim za prodaju na malo, osim proizvoda iz člana 25. stav (2) Zakona, moraju biti obilježene akciznim markicama.
(4) Uvozom, u smislu stava (3) ovog člana, podrazumijeva se stavljanje robe u slobodan promet
(5) Akcizni proizvodi iz stava (3) ovog člana koji se prodaju u bescarinskim prodavnicama ne moraju biti obilježeni akciznim markicama, ali na ambalaži ili na posebnoj markici moraju imati utisnute riječi „samo za izvoz“ („for export only“).
(6) Obilježavanju u smislu odredbe stava (3) ovog člana, ne podliježu ni akcizni proizvodi koji se u nepromijenjenom stanju vraćaju iz inostranstva pošiljaocu.
Član 27.
(Obilježavanje kahve akciznim markicama)
(1) Kahva koje se stavlja u promet u pakovanjima predvi đenim za prodaju na malo u Bosni i Hercegovini, mora biti obilježena akciznom markicom.
(2) Kahvom pakovanom za prodaju na malo, u smislu stava (1) ovog člana, smatraju se pojedinačna pakovanja kahve i proizvoda od kahve iz člana 4. stav (2) ta čka f) Zakona neto težine od 0,021 kg do 10,00 kg.
(3) Kahva koja se stavlja u promet (prodaja na malo) u maloprodajnom objektu na teritoriji Bosni i Hercegovini u rasutom stanju (rinfuza), obilj ežava se akciznom markicom koja se pri čvršćuje na gornji desni ugao na prednju stranu pakovanja (vreće ili druga pakovanja).
(4) Akcizna markica iz stava (3) ovog člana mora biti vidljiva i neošte ćena sve dok se proizvod u cjelosti ne prometuje.
(5) Ako se kahva stavlja u promet u skupnom pakovanju, akcizne markice lijepe se na vidljivo mjesto na skupnom pakovanju i mo raju se nalaziti na pakovanju sve dok se proizvod u cjelosti ne prometuje.
(6) Pod skupnim pakovanjem u smislu stava (5) ovog člana smatra se samo ono pakovanje koje sadrži pojedinačna pakovanja od 0,020 kg i manje.
(7) Obavezu obilježavanja kahve, iz stava (1), (3) i (5) ovog člana, akciznim markicama, imaju lica koja kahvu uvoze i/ili stavljaju u promet.
(8) Pored lica iz stava (7) ovog člana, obavezu obilježavanja kahve akciznim markicama imaju i lica koja već obilježenu kahvu pakuju u manja ili veća pakovanja.
Član 28.
(Obilježavanje akciznim markicama duhanskih prerađevina, alkoholnih pića, voćne prirodne rakije i vina)
(1) Prilikom stavljanja u promet u pakovanjima predvi đenim za prodaju na malo u BiH duhanske prera đevine, alkoholna pi ća, vo ćna prirodna rakija i vino moraju biti obilježeni akciznim markicama, osim proizvoda iz člana 25. stav (2) Zakona.
(2) Akcizna markica mora biti nalijepljena na pakovanja predvi đena za prodaju na malo na mjestu otvaranja tako da se prilikom otvaranja ista ošteti.
VI. POREZNE EVIDENCIJE I POREZNA PRIJAVA
Član 29.
(Evidencija)
(1) Porezni obveznik za akcizne proizvode iz člana 4. stav (2) ta čke a), b), c), d) i e) Zakona (derivati nafte, duhanske prera đevine, bezalkoholna pića, alkohol i alkoholna pića,voćna prirodna rakija, pivo i vino) dužan je da vodi posebnu evidencije, suglasno članu 26. Zakona, u kojoj je dužan da obezbijedi sljedeće podatke o:
a) količini primarne sirovine za proizvodnju navedenih proizvoda;
b) zalihama, koli činama proizvedenih, odnosno nabavljenih i uvezenih proizvoda;
c) količinama prodatih ili na drugi način otuđenih ili iskorištenih proizvoda za vlastite potrebe;
d) obračunatoj akcizi i
e) uplaćenoj akcizi.
(2) Držalac posebnih skladišta za prodaju ulja za loženje ( EL i LS), dužan je da vodi evidenciju propisanu članom 57. ovog Pravilnika.
Član 30.
(Evidencija o isporučenim, odnosno upotrijebljenim neoporezivim količinama)
(1) U okviru podataka o prodatim ili na drugi na čin otuđenim, te iskorištenim količinama proizvoda za vlastite potrebe iz člana 24. stava (1) tačka c) ovog Pravilnika, obveznici akcize moraju obezbij editi podatke o isporu čenim, odnosno upotrijebljenim neoporezivim količinama, kako slijedi:
a) količine proizvoda oslobođenih od plaćanja akcize u skladu sa članom 30. stav (1) Zakona,
b) upotreba proizvoda za vlastitu proizvodnju,
c) isporuka proizvoda naručiocu radi daljnje proizvodnje i prerade,
d) isporuka proizvoda za reprodukciju,
e) manjak usljed više sile,
f) skladišni i transportni kalo, rastur, kvar i lom kod proizvo đača ve ći od normativa utvrđenog u članu 24. ovog Pravilnika.
(2) Za alkohol i alkoholna pića, podaci se iskazuju u litrima apsolutnog alkohola.
Član 31.
(Knjigovodstvena i vanknjigovodstvena evidencija)
(1) Porezni obveznik koji vrši promet akciznih proizvoda dužan je da u evidenciji koju vodi iskazuje podatke o osnovicama i stopama na osnovu kojih se obračunava akciza.
(2) U svrhu osiguravanja podataka iz stava (1) ovog člana porezni obveznici su dužni da vode knjigovodstvenu i vanknjigovodstvenu evid enciju i da na osnovu tih evidencija sačinjavaju mjesečnu prijavu akcize.
(3) Knjigovodstvene i vanknjigovodstvene evidencije obveznik je dužan da vodi u skladu s propisima o knjigovodstvu.
Član 32.
(Evidencija kahve)
(1) Porezni obveznik za uvoz proizvoda iz člana 4. stav (2) ta čka f) Zakona dužan je voditi evidenciju o koli čini zaliha, uvozu, izvozu, proizv odnji, preradi, prometu i prodaji kahve po vrsti i težini proizvoda, te obračunatoj i plaćenoj akcizi na kahvu.
(2) Podaci iz evidencije o uvozu ili izvoz u moraju odgovarati podacima iz uvoznih, odnosno izvoznih carinskih prijava i ostaloj dokumentaciji.
Član 33.
(Evidencija repromaterijala)
Preduzetnik i pravno lice koji u proizv odnji koristi alkohol i etil alkohol kao repromaterijal, dužan je da u svom kn jigovodstvu vodi evidenci ju sa podacima o stanju zaliha, nabavci i utroš ku tog materijala po vrsti, koli čini, vrijednosti i iznosu plaćene akcize iz fakture ili drugog knjigovodstvenog dokumenta o izvršenoj nabavci.
Član 34.
(Prijava akcize)
(1) Porezni obveznik proizvo đač, kao i pravno lice ili preduzet nik za kojeg se od strane drugog lica vrši usluga proiz vodnje akciznih proizvoda iz člana 4. stav (2) ta čka a), b), c), d) i e) Zakona sa sjedištem u BiH je dužan izvršiti mjese čni obračun akcize i isti dostaviti u Prijavi akcize na obrasc u PDA, koji je zajedno sa Uputstvom o popunjavanju PDA prijave sastavni di o ovog pravilnika, u roku propisanom članom 23. Zakona.
(2) Obrazac iz stava (1) ovog člana sadrži i podatke o koli čini/poreznoj osnovici, stopi/iznos po jedinici mjere i obračunatoj akcizi po vrstama proizvoda.
(3) Prijava o obračunatoj domaćoj akcizi (obrazac PDA) iz stava (1) ovog člana, podnosi se regionalnom centru UIO prema sjedištu obveznika.
(4) Iznosi navedeni u poljima na prijavi zaokružuju se na najbliži cijeli broj u KM.
VII. OSLOBAĐANJE I POVRAT AKCIZE
Član 35.
(Akcizni proizvodi koji se izvoze)
(1) Oslobađanje od pla ćanja akcize iz člana 30. stav (1) ta čka a) Zakona, odnosi se na akcizne proizvode koji se izvoze.
(2) Oslobađanje iz stava (1) ovog člana ostvaruje se na osnovu carinske isprave kojom se dokazuje da su proizvodi izvezeni iz BiH na propisan način.
(3) Ako je u skladu s carinskim propisima odobreno periodi čno carinjenje akciznih proizvoda koji se izvoze porezno osloba đanje iz stava (1) ovog člana, a do izdavanja carinske isprave, porezni obveznik može da ostvari ako posjeduje ra čune i otpremnice, ovjerene od strane nadležnog carinskog organa.
Član 36.
(Akcizni proizvodi koji se isporučuju u bescarinske prodavnice)
(1) Oslobađanje od pla ćanja akcize iz člana 30. stav (1) ta čka b) Zakona, odnosi se na akcizne proizvode koji se otpremaju u bes carinske prodavnice radi prodaje putnicima koji odlaze u inostranstvo.
(2) Postupak osloba đanja iz stava (1) ovog člana odvija se u skladu s carinskim propisima.
(3) Kod prodaje proizvoda u bescarinskoj proda vnici, prodavac mora voditi evidenciju u kojoj se unosi ime i prezime putnika, broj leta i broj fakture.
Č
lan 37. (Proizvodi koji se uvoze, unose ili primaju iz inostranstva)
(1) Porezno osloba đanje iz člana 30. stav (1) ta čka c) Zakona, odnosi se na akcizne proizvode koji se uvoze, unose ili primaj u iz inostranstva, a koji su oslobo đeni od plaćanja carine u skladu sa odredbama Za kona o carinskoj politici Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik BiH“, br. 57/04, 51/06 i 93/08).
(2) Oslobađanje iz stava (1) ovog člana odnosi se i na akcizne proizvode koji se uvoze za potrebe diplomatskih i konzularnih predst avništava i njihovog osoblja, po principu reciprociteta, ako je to regulirano me đunarodnim ugovorima čiji je potpisnik Bosna i Hercegovina.
(3) Oslobađanje od pla ćanja akcize iz stava (1) ovog člana odnosi se i na akcizne proizvode koji se uvoze za pot rebe lica koja su po osnovu Op ćeg okvirnog mirovnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini i Aneksa uz taj sporazum (ta čka 16. Dodatka „B“ aneksa 1-A Sporazuma izme đu Republike Bosne i Her cegovine i Organizacije Sjevernoatlanskog pakta – NATO – o stat usu NATO i njegovog osoblja), te ratifikovanih me đunarodnih ugovora i konvencija, pod uvjetom da je Bosna i Hercegovina obavezana da obezbijedi da takvi proizvodu ne budu optere ćeni indirektnim porezima.
(4) Postupak oslobađanja iz ovog člana provodi se u skladu s carinskim propisima.
Član 38.
(Proizvodi koji se isporučuju u BiH za službene potrebe diplomatskih i konzularnih predstavništava)
(1) Oslobađanje od pla ćanja akcize iz člana 30. stav (1) ta čka d) Zakona odnosi se na akcizne proizvode koje porezni obveznik isporučuje za službene potrebe diplomatskih i konzularnih predstavništava i za li čne potrebe stranog osoblja diplomatskih i konzularnih predstavništava akreditovanih u Bosni i Hercegovini.
(2) Oslobađanje od pla ćanja akcize iz stava (1) ovog ostvaruje se pod uvjetom reciprociteta, osim ako druga čije nije regulirano me đunarodnim ugovorom, a što potvr đuje Ministarstvo vanjskih poslova.
(3) Oslobađanje od plaćanja akcize iz stava (1) ovog člana može se ostvariti samo ako je nabavka akciznih proizvoda izvršena kod poreznog obveznika.
(4) Porezni obveznik koji vrši isporuku akciznih proizvoda koji su oslobo đeni pla ćanja akcize, ne vrši obračun, s tim što je dužan na fakturi navesti član Zakona po kojem je ta isporuka oslobođena od plaćanja akcize, serijski broj i datum službenog naloga.
Član 39.
(Dokazi za oslobađanje od plaćanja akcize)
(1) Porezni obveznik može izvršiti isporuku akciznih proizvoda iz člana 38. ovog Pravilnika, bez obra čunavanja akcize za službene pot rebe diplomatskih i konzularnih predstavništava samo ako posjeduje pot vrdu o reciprocitetu, odnosno ako prije isporuke proizvoda posjeduje dokument kojim se potvr đuje da je osloba đanje od plaćanja akcize predvi đeno me đunarodnim ugovorom, izdatim od nadležnog ministarstva i original službenog naloga za nabavku akciznih proizvoda bez pla ćanja akcize za službene potrebe koje izdaje ovlašteno lice diplomatskog i konzularnog predstavništva.
(2) Porezni obveznik može izvršiti isporuku akciznih proizvoda iz člana 38. ovog Pravilnika, bez obra čunavanja akcize za li čne potrebe stranog osoblja diplomatskih i konzularnih predstavništava, akreditova nih u Bosni i Hercegovini, samo ako posjeduje potvrdu o reciproc itetu, odnosno ako prije ispor uke proizvoda posjeduje dokument kojim se potvr đuje da je osloba đanje od pla ćanja akcize predvi đeno međunarodnim ugovorom, izdatim od nadležnog ministarstva i original službenog naloga za nabavku akciznih proizvoda bez pla ćanja akcize za službene potrebe koje izdaje ovlašteno lice diplomatskog i konzularnog predstavništva.
Član 40.
(Sadržaj službenog naloga)
(1) Službeni nalog iz člana 39. stav (1) ovog Pravilnika izdaje se na obrascu SNA (službeni nalog za nabavku proizvoda bez pla ćanja akcize), i čini sastavni dio ovog Pravilnika.
(2) Službeni nalog iz člana 39. stav (2) ovog Pravilnika izdaje se na obrascu LNA (službeni nalog za nabavku proizvoda bez plaćanja akcize), i čini njegov sastavni dio.
(3) Diplomatska i konzularna predstavništva nalog iz stava (1) i (2) ovog člana sačinjavaju u dva istovjetna primjerka od kojih se je dan daje prodavcu, a drugi zadržava za svoje potrebe.
(4) Diplomatska i konzularna predstavništva duž na su, prije izdava nja prvog službenog naloga iz člana 39. ovog Pravilnika, UIO dostaviti podatke o licima ovlaštenim za izdavanje naloga sa deponovanim potpisima tih lica, kao i da obavijeste UIO o promjenama lica kojima je dato ovlaštenj e u roku od osam dana od dana nastanka promjene.
Član 41.
(Proizvodi isporučeni u Bosni i Hercegovini za potrebe lica koja su po osnovu Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini)
(1) Oslobađanje od pla ćanja akcize iz člana 30. stav (1) ta čka e) Zakona, odnosi se na akcizne proizvode koje porezni obveznik isporu čuje za potrebe licima koja su u okviru Općeg okvirnog mirovnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini (ta čka 16. Dodatka „B“ aneksa 1-A Sporazuma izme đu Republike Bosne i Hercegovine i Organizacije Sjevernoatlanskog pakta – NATO – o statusu NATO i njegovog osoblja).
(2) Oslobađanje od plaćanja akcize iz stava (1) ovog člana može se ostvariti samo ako je nabavka akciznih proizvoda izvršena kod poreznog obveznika.
(3) Porezni obveznik koji vrši isporuku akciznih proizvoda za potrebe lica iz stava (1) ovog člana, a koji su oslobođeni plaćanja akcize, ne vrši obračun akcize, već je dužan da na fakturi, pored ostalih elemenata, navede član Zakona po kojem je ta isporuka oslobođena od plaćanja akcize i jedinstveni kontrolni broj iz TEF obrasca (obrazac za oslobađanje NATO/EUFOR od poreza pri na bavljanju roba i usluga) koji čini sastavni dio ovog Pravilnika.
Član 42.
(Sadržaj TEF obrasca za nabavku akciznih proizvoda)
(1) TEF obrazac iz člana 41. stav (3) ovog Pravilnika sadrži sljedeće podatke:
a) ured koji izdaje formular/broj ugovora ili fakture;
b) serijski broj;
c) naziv prodavača, indentifikacioni broj, adresa i telefon;
d) opis roba ili usluga, količina, cijena sa porezom, cijena bez poreza.
(2) TEF obrazac popunjava se u tri istovjetna primjerka od kojih se jedan primjerak daje dobavljaču, drugi primjerak UIO, a tre ći zadržava za svoje potrebe EUFOR Odjel za carine.
(3) Prije izdavanja prvog TEF obrasca, EUFOR će UIO dostaviti podatke o licima ovlaštenim za izdavanje TEF obrasca sa deponovanim potpisima tih lica, kao obavijestiti UIO o promjenama lica kojima je dato ovlaštenje u roku od osam dana od dana nastanka promjene.
Član 43.
(Proizvodi koji se isporučuju po međunarodnim ugovorima i konvencijama ratifikovanim od strane Bosne i Hercegovine)
(1) Oslobađanje od pla ćanja akcize iz člana 30. stav (1) ta čka e) Zakona, odnosi se i na akcizne proizvode koje porezni obveznik isporu čuje u okviru realizacije međunarodnih ugovora i konvencija, kojima se Bosna i Hercegovina obavezala da takvi proizvodi neće biti opterećeni indirektnim porezima.
(2) Oslobađanje od plaćanja akcize iz stava (1) ovog člana može se ostvariti samo ako je nabavka akciznih proizvoda izvršena kod poreznog obveznika.
(3) Porezni obveznik koji vrši is poruku akciznih proizvoda za svrhe iz stava (1) ovog člana ne vrši obra čun akcize, ve ć je dužan da na fakturi, pored ostalih elemenata, navede član Zakona po kojem je ta isporuka oslobo đena od pla ćanja akcize i broj potvrde da se radi o me đunarodnom ugovoru i konvenciji po kojem je predvi đeno oslobađanje.
(4) Porezni obveznik može izvršiti isporuku akciznih proizvoda za svrhe iz stava (1) ovog člana bez obra čunavanja akcize pod uvjetom da prije isporuke posjeduje potvrdu nadležnog ministarstva.
Član 44.
(Gorivo za avione i brodove u međunarodnom saobraćaju)
(1) Oslobađanje od pla ćanja akcize iz člana 30. stav (1) ta čka f) Zakona, odnosi se na gorivo za avione na mlazne motore koj e porezni obveznik prodaje neposredno krajnjem korisniku (vlasn iku) za avio svrhe u me đunarodnom saobra ćaju, odnosno uvoznik uvozi za sebe radi neposrednog korištenja u avio svrhe ili za korisnika (vlasnika) koji to gorivo nepos redno koristi u avio svrhe u me đunarodnom saobraćaju, kao i snabdijevanjem brodova goriv om koji se koriste za plovidbu u međunarodnom saobraćaju.
(2) Oslobađanje iz stava (1) ovog člana porezni obveznik može ostvariti ako posjeduje:
a) dokument o izvršenom prometu (ugovor, račun i drugo);
b) izjavu vlasnika-korisnika aviona i broda da će se kupljeno gorivo koristiti u međunarodnom saobraćaju.
(3) Postupak oslobađanja iz ovog člana provodi se u skladu s carinskim propisima.
Član 45.
(Uvoz i domaći promet alkohola kao repromaterijala)
(1) Osloba đanje od pla ćanja akcize iz člana 30. stav (1) ta čka g) Zakona, odnosi se na alkohol koji se koristi kao repromaterijal za proizvodnju alkoholnih pića koji uvoznik uvozi za sebe radi neposrednog kori štenja u proizvodnji alkoholnih pi ća ili za korisnika koji taj alkohol neposredn o koristi u proizvodnji alkoholnih pi ća, odnosno proizvođač prodaje neposredno korisniku u svrhu proizvodnje alkoholnih pi ća. U smislu ovog stava pod pojmom alkoholnih pi ća podrazumijeva se i vo ćna prirodna rakija. U smislu ovog stava pod pojmom alkohol podrazu mijeva se i sirovi destilat dobijen destilacijom prevrelog soka, masulja ili komine grož đa ili drugog vo ća, kao i sirovi destilat dobijen destilacijom vina, pod uvjet om da se ovi proizvodi koriste za proizvodnju voćnih prirodnih rakija, odnosno alkoholnih pića.
(2) Oslobađanje iz stava (1) ovog člana porezni obveznik može ostvariti u postupku uvoznog carinjenja, odnosno prije isporuke predmetnog repromaterijala ako:
a) posjeduje uvjerenje i/ili rješenje kojim se potvr đuje da je kupac- proizvođač alkoholnih pi ća registrovan i upisan u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza-proizvođač alkoholnih pića koji vodi UIO;
b) posjeduje izjavu kupca da je prijavio mjesto proizvodnje i skladišta u skladu sa članom 14. ovog Pravilnika, te da će nabavljeni alkohol koristiti kao repromaterijal u proizvodnji alkoholnih pića.
(3) Porezni obveznik koji vrši isporuku akcizn ih proizvoda koji služe kao repromaterijal za potrebe kupca proizvo đača alkoholnih pi ća koji su oslobo đeni plaćanja akcize, ne vrši obra čun akcize, ve ć je dužan na fakturi da navede član Zakona po kojem je ta isporuka oslobođena.
(4) Postupak osloba đanja kod uvoza repromaterijala za proizvodnju alkoholnih pi ća provodi se u skladu s carinskim propisima.
Član 46.
(Povrat akciza plaćene na ulje za loženje)
Fizička i pravna lica iz člana 31. stav (1) Zakona, koja derivate nafte iz člana 5. stav
(1) ta čka d) istog zakona, nabave i koriste za zagrijavanje stambenih i poslovnih objekata, te za zagrijavanje staklenika i plastenika u kojima vrše proizvodnju poljoprivrednih proizvoda, mogu ostvariti pravo na povrat pla ćene akcize na te derivate nafte, pod uvjetom:
a) da je ulje za loženje za koje se traži povrat akcize, prije izvšenog prometa, odnosno uvoza, obojeno crvenom bojom, suglasno članu 32. stav (1) Zakona;
b) da je lice od kojeg je nabavljeno ulje za loženje ima registrirano skladište za prodaju ulja za loženje u skladu sa članom 56. Pravilnika;
c) da je za prodato ulje za loženje izdata faktura o prodatoj koli čini, koja pored ostalih elemenata sadrži i klauzulu da je u vrijednosti prodatog ulja za loženje sadržana pripadajuća akciza i u kom iznosu. Faktur a koja ne sadrži navedenu klauzulu ne može se upotri jebiti u postupku povrata pla ćene akcize po ovom osnovu;
d) da posjeduje stambeni i/ili poslovni pr ostor, odnosno, da vrši poljoprivrednu proizvodnju u staklenicima i /ili plastenicima.
Član 47.
(Normativi potrebnih količina ulja za loženje)
(1) Fizička i pravna lica iz člana 46. ovog Pravilnika, mogu ostvariti pravo na povrat plaćene akcize na nabavljene derivate nafte iz člana 5. stav (1) ta čka d) Zakona za kalendarsku godinu i to u količini od:
a) 17 litara po m2 korisne površine za zagrijavanje stambenih prostorija;
b) 9 litara po m2 za zagrijavanje poslovnih prostorija;
c) 6 litara po m2 za zagrijavanje staklenika i plastenika.
(2) Količina potrošnje iz stava (1) ovog člana utvrđena je u skladu sa standardima koji reguliraju navedenu oblast.
Član 48.
(Ostvarivanje prava na povrat)
(1) Za ostvarivanje prava na povrat akcize, lica iz člana 46. ovog Pravilnika, prvo podnose zahtjev na obrascu PPLO za priznavanje prava na utvr đivanje ukupne količine za koju se može ostvariti pravo na pov rat akcize na ulje za loženje, u toku jedne kalendarske godine, nadležnoj organi zacionoj jedinici regionalnog centra UIO prema prebivalištu/sjedištu podnosioca zahtjeva.
(2) Zahtjev iz stava (1) ovog člana sadrži sljedeće podatke:
a) o podnosiocu zahtjeva (ime i prezime/ naziv, adresu stanovanja/sjedište, JIB/PIB, odgovorno lice kod pravnog lica);
b) o korisnoj površina objekta koja se zagrijava na ulje za loženje;
c) o količini ulja za loženje prema normativu iz člana 47. ovog pravilnika;
d) datum podnošenja zahtjeva. (3)Uz zahtjev iz stava (1) ovog člana fizičko i pravno lice podnosi:
a) dokaz o posjedovanju stambenog i/ili poslovnog prostora, odnosno, dokaz o vršenju poljoprivredne proizvodnje u staklenicima i /ili plastenicima;
b) izjavu fizi čkog ili pravnog lica da se predmetni prostor zagrijava korištenjem lož ulja, te da će nabavljene koli čine koristiti isklju čivo za grijanje tog prostora;
c) fotokopiju potvrde o prebivalištu za fizi čka lica, a za pra vna lica fotokopiju uvjerenja o registraciji kod Porezne uprave entiteta ili Brčko Distrikta BiH.
(4) Nadležni organ UIO je dužan da zahtjev iz stava (1) ovog člana riješi u roku 30 dana od dana podnošenja istog.
(5) Ukoliko nije bilo promjena podataka koje se odnose na podatke navedene u zahtjevu iz stava (1) ovog člana, odluka o utvr đivanju ukupne koli čine za koju se može ostvariti pravo na povrat akcize na ulje za loženje iz stava (4) ovog člana, primjenjuje se kao osnov za povrate akcize iz člana 49. ovog Pravilnika, za svaku narednu kalendarsku godinu, sve dok ne nastupi promjena okolnosti.
(6) Sve izmjene podataka koje se odnose na podatke navedene u zahtjevu iz stava (1) ovog člana, lica iz člana 46. ovog Pravilnika su dužna prijaviti UIO u roku od osam dana po nastupanju promjene tih podataka.
Član 49.
(Način i postupak povrata plaćene akcize na ulje za loženje)
(1) Povrat plaćene akcize na ulje za loženje vrši se na osnovu pismenog zahtjeva fizi čkog i/ili pravnog lica koji se mo že podnijeti nadležnoj organi zacionoj jedinici nakon dobijanja odluke iz člana 48. ovog Pravilnika, na obr ascu ZPLO, a koji se podnosi u periodu od 01.10. prethodne godine do 01.03. godine za koju se traži povrat akcize.
(2) Zahtjev iz stava (1) ovog člana mora da sadrži:
a) podatke o podnosiocu zahtjeva (ime i prezime/ naziv, adresu stanovanja/sjedište, JIB/PIB, odgovorno lice kod pravnog lica);
b) oznaku odluke iz člana 48. ovog Pravilnika;
c) količina ulja za loženje za koji se traži povrat;
d) iznos akcize za koji se traži povrat;
e) broj računa kod banke na koji se treba izvršiti prijenos sredstava;
f) datum podnošenja zahtjeva.
(3) Uz zahtjev iz stava (1) ovog člana, podnosilac zahtjeva prilaže:
a) kopiju fakture propisane članom 46. stava (2) pravilnika i
b) dokaz o plaćenom iznosu fakture iz tačke a) ovog stava. (4). Nadležni organ UIO je dužan da zahtjev iz stava (1) ovog člana riješi u roku 30 dana od dana podnošenja istog.
Član 50.
(Povrat akcize na plaćeni alkohol i etil alkohol koji se koristi u proizvodnji proizvoda na koje se ne plaća akciza)
(1) Preduzetnik i pravno lice imaju pravo na povrat akcize u visini iznosa pla ćene akcize na nabavljeni alkohol koji koriste za proizvodnju lijekova i/ili u medicinske svrhe.
(2) Preduzetnik i pravno lice imaju pravo na povrat akcize u visini iznosa pla ćene akcize na etil alkohol koji u pro cesu proizvodnje sredstava za čišćenje i pranje, kozmeti čkih proizvoda i ostalih proizvoda na koje se ne plaća akciza, koriste kao repromaterijal.
(3) Povrat pla ćene akcize iz stava (1) i (2) ovog člana vrši se na osnovu pismenog zahtjeva preduzetnika i/ili pravnog lica, i uz isti se prilažu sljedeći dokazi:
a) kopiju rješenja nadležnog organa kojim se potvr đuje da je preduzetnik i pravno lice registrirano za obavljanje dj elatnosti iz stava (1) i/ili (2) ovog člana;
b) da je nabavka izvršena od strane poreznog obveznika iz člana 13. Zakona;
c) kopiju fakture koja će sadržavati i klauzulu da je u vrijednost prodatog alkohola i etil alkohola sadržana pripadaju ća akciza i u kom iznosu. Faktura koja ne sadrži navedenu klauzulu ne može se upotrijebiti u postupku povrata plaćene akcize po ovom osnovu;
d) dokaz kupca o izvršenom plaćanju.
(4) Zahtjev za povrat pla ćene akcize iz stav a (1) i (2) ovog člana podnosi se nadležnoj organizacionoj jedinici UIO prema sjedištu podnosioca zahtjeva i isti mora da sadrži:
a) ime i prezime, adresu stanovanja i PIB za preduzetnika, odnosno, naziv, adresu i mjesto sjedišta i PIB za pravna lica;
b) datum podnošenja zahtjeva;
c) količina nabavljenog repromaterijala za koji se traži povrat akcize;
d) broj računa kod banke.
Član 51.
(Povrat akcize plaćene na proizvode koji su izvezeni)
(1) Pravno lice koje je trajno izvezlo akcizne proizvode na koje je pla ćena akciza, ima pravo na povrat prethodno plaćene akcize.
(2) Povrat pla ćene akcize iz stava (1) ovog člana vrši se na os novu pismenog zahtjeva pravnog lica i uz isti se prilažu sljedeći dokazi:
a) kopija izvozne carinske prijave–EX 1 s ovjerenim istupom akciznih proizvoda sa carinskog područja Bosne i Hercegovine;
b) dokaz o plaćenoj akcizi na proizvode koji se izvoze.
(3) Zahtjev za povrat pla ćene akcize iz stava (1) ovog člana podnosi se nadležnom regionalnom centru UIO prema sjedištu podnosioca zahtjeva.
Član 52.
(Rok za povrat akcize)
Nakon poravnanja drugih obaveza obv eznika indirektnih poreza, UIO će izvršiti povrat akcize iz člana 46., 50. i 51. Pr avilnika, u roku iz člana 31. stav (5) Zakona, računajući od kada je nadležna organizaciona jedinica UIO zaprimila zahtjev.
VIII. OGRANIČENJA U PROMETU ODREĐENIH PROIZVODA
Član 53.
(Obilježavanje ulja za loženje)
(1) Porezni obveznik, u skladu sa članom 32. stav (1) Zakona, du žan je prije puštanja u promet ili uvoza, ulje za lože nje obojiti crvenom bojom, na na čin što će u navedeni proizvod dodati indikator.
(2) Ulje za loženje mora biti obojeno crve nom bojom C.I. Solvent Red 19, te mora sadržavati indikator C.I. Solvent Yellow 124 (N-etil-N-2-(1-izobutoksietoksi) etil – 4( fenilazo) analin) u koli čini ne manjoj od 6,0 mg/1. Koli čina indikatora odre đuje se prema standardu 1110:2002.
Član 54.
(Obračunavanje i plaćanje akcize i putarine u slučaju kada ulje za loženje nije obilježeno i kada se koristi suprotno njegovoj osnovnoj namjeni)
(1) Ako nadležni organi utvrde da je ulje za loženje stavljeno u pr omet, koje prethodno nije obojeno u skladu sa članom 53. ovog Pravilnika, na utvr đenu koli činu tako prometovanog ulja za loženje naplatit će se od poreznog obveznika akciza u iznosu od 0,30 KM po litru i putarina u iznosu od 0,15 KM po litru za puteve i 0,10 KM za izgradnju autoputeva, a fizi čka i pravna lica koja izvr še nabavku istog ne mogu ostvariti pravo na povrat akcize, u skladu sa članom 31. Zakona.
(2) Ukoliko se u postupku kontrole utvrdi da se ulje za ložen je koristi suprotno njegovoj osnovnoj namjeni, odnosno, da se isto koristi kao pogonsko gorivo za vozila na motorni pogon, plovnih objekata na motorni pog on ili drugih trans portnih sredstava na motorni pogon, odnosno za pogon drugih motora, u tom slu čaju izvrši će se obračunavanje akcize u iznosu od 0,30 KM po litru, na koli činu koja se dobije kada se utvr đena zapremina rezervoara uve ća za deset puta, a naplata tako obra čunate akcize izvršit će se od vlasnika pred metnog prijevoznog sredstva. Pored akcize na tako utvrđene količine ulja za loženje obra čunat će se i naplatiti putarina u iznosu od 0,15 KM po litru za puteve i 0,10 KM za izgradnju autoputeva.
Član 55.
(Skladište ulja za loženje)
Skladište ulja za loženje je zatvoreni prosto r u kome obveznik-držalac skladišta ulja za loženje prima ili otprema ulje za loženje EL i LS (ekstra lako i lako specijalno), koji mora biti vidljivo označen i odvojen od drugih prostora.
Član 56.
(Registracija skladišta ulja za loženje kod UIO)
(1) Držalac skladišta dužan je najmanje 15 dana prije po četka korištenja skladišta za promet ulja za loženje, podnijeti zahtjev za re gistraciju na obrascu RSUL nadležnom regionalnom centru prema svom sjedištu, neovisno od posjedovanja odobrenja za držanje carinskog skladišta.
(2) Zahtjev za registraciju skladišta iz stava (1) ovog člana sadrži sljedeće podatke:
a) naziv, sjedište držaoca skladišta, PIB/JIB i/ili ID broj;
b) adresa skladišta;
c) kapacitet skladišta.
(3) Uz zahtjev iz stava (1) ovog člana obavezno se prilaže:
a) rješenje nadležnog organa o ispunjavanju tehni čkih uvjeta za skladištenje i prodaju ulja za loženje;
b) izjava da je skladište izdvojeno iz mjesta predvi đenog za snabdjevanje pogonskim gorivom motornih vozila i vozila na motorni pogon.
(4) Po okon čanju postupka registracije skladišta, nadležni regionalni centar UIO izdaje uvjerenje o registraciji.
Član 57.
(Evidencije o prometu ulja za loženje)
(1) Porezni obveznici koji vrše prodaju ulja za loženje EL i LS iz skladišta prema članu 32. Zakona, dužni su voditi evidencije o kupcima koji vrše nabavku ulja za loženje.
(2) Evidencija iz stava (1) ovog člana sadrži sljedeće podatke:
a) ime i prezime ili naziv kupca;
b) JMB ili ID broj kupca;
c) adresa kupca ili sjedište;
d) broj fakture;
e) datum isporuke ulja za loženje;
f) prodata količina i vrijednost ulja za loženje;
g) iznos obračunate akcize.
(3) Porezni obveznici, dužni su do 10-og u mj esecu za prethodni mjesec dostaviti UIO evidencije propisane ovim članom na obrascu IKUL (isporu čene koli čine ulja za loženje) koji je sastavni dio ovog Pravil nika, i u svakom mo mentu, radi kontrole, ovlaštenim licima UIO omogu ćiti nesmetan pristup tim evidencijama. Evidencije se moraju voditi i držati u skladištu.
Član 58.
(Kontrola prometa ulja za loženje)
(1) Kontrolu načina obilježavanja, prometa i korištenja ulja za loženje u svrhe za koje je namijenjeno, te ispravno vo đenje propisanih evidencija, vr še inspektori UIO, kao i ovlaštena službena lica nadležnih organa entiteta i Brčko Distrikta BiH.
(2) Kada organi entiteta i Br čko Distrikta BiH u postupku kont role utvrde nepravilnosti koje imaju za posljedicu obra čunavanje i naplatu akcize, u tom slu čaju, zapisnik s konstatovanim nepravilnostima dostavit će UIO, radi preduzimanja radnji iz člana 34. stav (2) Zakona.
IX. PUTARINA
Član 59.
(Derivati nafte na koje se plaća putarina)
(1) Putarina kao vrsta i ndirektnog poreza, plaća se na derivate nafte iz člana 3. i člana 4. tačka a) i c) ovog Pravilnika.
(2) Na derivate nafte iz stava (1) ovog člana putarina se obračunava i plaća i to:
a) putarina za puteve u iznosu od 0,15 KM po jednom litru i
b) putarina za izgradnju autoputeva u iznosu od 0,10 KM po jednom litru.
(3) Putarina iz stava (2) ovog člana, obra čunava se i pla ća po litri derivata nafte na količinu utvrđenu pri temperaturi od + 15 stepeni celzijusa.
(4) Pri prera čunu naftnih derivata iz kilograma u litre koristi se prosje čna specifi čna težina u skladu sa članom 15. stav (2) ovog Pravilnika.
Član 60.
(Oslobađanje od plaćanja putarine)
(1) Oslobađanje od pla ćanja putarine iz člana 36. stav (1) Zakona , odnosi se na dizel gorivo koje koriste rudnici i termoelektra ne u procesu proizvodnje i željeznice za pogon šinskih vozila (u daljnjem teks tu: korisnici), i to na odre đenu koli činu koju odobri Upravni odbor UIO na prijedlog vlada entiteta i Br čko Distrikta Bosne i Hercegovine.
(2) Odobravanje količina iz stava (1) ovog člana Upravni odbor UIO će vršiti za svaku godinu najkasnije do 31.10. teku će godine koja prethodi godi ni za koju se vrši odobravanje.
Član 61.
(Oslobađanje putarine pri uvozu dizel goriva)
(1) Oslobađanje od pla ćanja putarine pri uvozu di zel goriva po odlukama iz člana 60. ovog Pravilnika, vrši nadležni carinski organ u skladu s carinskim propisima.
(2) Oslobađanje iz stava (1) ovog člana uvoznik, može ostvariti ako u postupku uvoznog carinjenja posjeduje:
a) ugovor zaključen sa korisnikom o uvozu dizel goriva iz stava (1) ovog člana;
b) izjavu korisnika da se pošiljka, koja je predmet carinjenja, odnosi na uvoz dizel goriva po odluci iz člana 60. ovog Pravilnika.
(3) Nadležni carinski organ dužan je Sektor u za poreze do 10-tog u mjesecu za prethodni mjesec dostaviti izvještaj na Obrascu „PUT – II“ ,koji čini sastavni dio ovog pravilnika.
Član 62.
(Oslobađanje putarine pri nabavkama u domaćem prometu)
(1) Oslobađanje od pla ćanja putarine u doma ćem prometu dizel goriva po odlukama iz člana 60. ovog Pravilnika, može se ostvariti samo ako se nabavka vrši kod poreznog obveznika.
(2) Porezni obveznik koji vrši isporuku di zel goriva po odluci iz stava (1) ovog člana ne vrši obračun putarine, već na fakturi navodi član Zakona po kojem se vrši oslobađanje i broj odluke.
(3) O oslobađanjima iz stava (1) ovog člana porezni obveznik dužan je Sektoru za poreze do 10-tog u mjesecu za prethodni mjesec dos taviti izvještaj o tim isporukama na Obrascu „PUT – III“, koji čini sastavni dio ovog Pravilnika.
Član 63.
(Način obavještavanja o nabavkama od strane korisnika)
Korisnik je dužan da ažurno vodi evidenci ju nabavke i prati upotrebu dizel goriva po odlukama iz člana 60. ovog Pravilnika, te najkasnije do 10-tog u teku ćem mjesecu za prethodni mjesec dostaviti Sektoru za poreze mjese čne izvještaje o nabavkama dizel goriva na Obrascu „PUT – IV“, koji čini sastavni dio ovog Pravilnika.
Član 64.
(Kontrola i naknadna naplata)
(1) Ukoliko su u toku jednog mjeseca nabavljene koli čine manje od mjese čno odobrenih količina razlika se može prenositi na druge mjesece, s tim da ukupne nabavke za kalendarsku godinu ne mogu biti veće od zbira 12 mjesečnih odobrenih količina.
(2) Na nabavljene koli čine reprodukcionog materijala ve će od odobrenih kao i na nabavljene koli čine dizel goriva koje su is korištene suprotno namjeni iz člana 60. ovog Pravilnika, obra čunaće se i naplatiti putarina u skladu sa članom 35. stav (2) Zakona.
(3) Kontrolu koli čina i namjenskog utroška dizel goriva u skladu sa odlukama iz člana 60. ovog pravilnika vrše ovlaštena lica UIO.
X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 65.
(Prijava proizvodnih pogona i skladišta registriranih poreznih obveznika)
(1) Prijava postoje ćih proizvodnih pogona i skladišnog pr ostora registriranih poreznih obveznika vrši se na obrascima iz člana 14. ovog Pravilnika koji se podnose regionalnom centru UIO Odsjek za poreze Grupa za pružanje usluga poreznim obveznicima prema sjedištu obveznika.
(2) Imaoci skladišta ulja za loženje, koji prema propisima koji su bili na snazi prije donošenja Zakona, nisu bili u obavezi registrovanja istih kod UIO, dužni su stupanjem na snagu istog izvr šiti registraciju skladišta ulja za loženje, suglasno odredbama č lana 56. ovog Pravilnika, u roku od 30 dana od dana po četka primjene Zakona.
Član 66.
(Popis zaliha akciznih proizvoda)
(1) Porezni obveznici i druga lica koji sa bave prometom akciznih proizvoda, dužni su na dan po četka primjene Zakona izvršiti popis zaliha akciznih proizvoda, obra čunati akcizu po novim stopama, te u roku od sedam dana od dana izvršenog popisa dostaviti UIO popisne liste.
(2) Popisna lista iz stava (1) ovog člana najmanje treba sadržavati sljedeće podatke:
a) vrsta akciznog proizvoda;
b) količina;
c) akciza obračunata prema ranije važećim propisima;
d) akciza obračunata u skladu sa Zakonom;
e) razlika akcize za uplatu (d-c).
(3) Porezni obveznici i druga lica koja se bave prometom derivata nafte dužni su dostaviti popisnu list u iz stava (2) ovog člana i sa obra čunatom putarinom za izgradnju autoputeva od 0,10 KM po jednom litru proizvoda.
Član 67.
(Popis zaliha duhanskih prerađevina)
(1) Izuzetno od člana 66. stav (2) ovog pravilnika, po rezni obveznici i druga lica koji se bave prometom duhanskih prera đevina, dostavljaju popisn e liste koje sadržavaju sljedeće podatke:
a) vrsta duhanske prerađevine;
b) količina;
c) stara maloprodajna cijena;
d) stara maloprodajna vrijednost (b x c);
e) PDV sadržan u maloprodajnoj vrijednosti;
f) vrijednost bez PDV-a (d-e);
g) akciza obračunata prema ranije važećim propisima;
h) nova maloprodajna cijena;
i) nova maloprodajna vrijednost (b x h);
j) proporcionalna akciza (42%);
k) posebna akciza (b x 0,15 KM);
l) ukupni iznos akcize (j + k);
m) razlika akcize za uplatu (l - g).
(2) Količina iz stava (1) tačka b. ovog člana upisuje se kao broj pakovanja cigareta od 20 komada.
(3) Za pakovanja razli čita iz stava (2) ovog člana količina se utvr đuje srazmjerno broju komada u pakovanju.
(4) Duhanske prerađevine navedene u popisnim listama iz stava (1) ovog člana, mogu se prometovati najduže 6 mjeseci od dana početka primjene Zakona.
Član 68.
(Obračun i plaćanje akcize na zatečene zalihe)
(1) Porezni obveznici i druga lica iz člana 66. i 67. ovog Pravilnika, dužni su razliku obračunate akcize uplatiti u roku od deset dana od dana dostavljanja popisnih lista UIO. Pla ćanje obra čunate akcize vrši se u sk ladu s propisima koji ure đuju na čin plaćanja indirektnih poreza i ostalih prihoda i taksi koje naplaćuje UIO.
(2) Razlika akcize podrazumijeva iznos koji obveznik utvr đuje na na čin da iznos obračunate akcize prema odredbama Zakona umanji za iznos ve ć obra čunate i uplaćene akcize prema ranije važećim propisima.
(3) Porezni obveznici i druga lica koji sa bave prometom kahve, dužni su da za svaku vrstu kahve popisane na zalihama, obra čunaju akcizu u iznosima propisanim u članu 20. Zakona i razliku izme đu obra čunate akcize i akcize upla ćene prema ranije važećim propisima, uplate u roku iz stava (1) ovog člana.
Član 69.
(Obračun i plaćanje putarine na zalihe naftnih derivata)
Porezni obveznici i druga lica koji se bave prometom derivata nafte dužni su da putarinu za izgradnju autoputeva od 0,10 KM obračunaju na zatečene zalihe utvrđene u popisnim listama sa činjenim suglasno članu 66. stav (2) i (3) ovog Pravilnika i obračunati iznos uplate u roku od deset dana od dana dostavljanja popisnih lista UIO. Plaćanje putarine za izgradnju autoputeva vr ši se u skladu sa propisima koji ure đuju način plaćanja indirektnih poreza i ostalih prihoda i taksi koje naplaćuje UIO.
Član 70.
(Plaćanje akcize i/ili putarine kod domaćih proizvođača akciznih proizvoda)
(1) Izuzetno od odredbi člana 68. i 69. ovog Pravilnika, doma ći proizvo đači akciznih proizvoda vrše uplatu obra čunate akcize i/ili putarine na zate čene zalihe prilikom prometa istih proizvoda, u skladu s propisima koji ure đuju način plaćanja indirektnih poreza i ostalih prihoda i taksi koje naplaćuje UIO.
(2) Plaćanje iz stava (1) ovog člana obveznik je dužan izvršiti u roku iz člana 23. stav (2) Zakona.
Član 71.
(Uvoz duhanskih prerađevina obilježenih sa poreznim markicama)
(1) U slučajevima kada su duhanske prera đevine obilježene sa poreznim markicama koje su iznesene iz carinskog podru čja Bosne i Hercegovine prije stupanja na snagu Zakona, iste se mogu uvesti u roku od 30 dana od dana početka primjene Zakona.
(2) Pri uvozu duhanskih prera đevina iz st ava (1) ovog člana, vrši se obra čun i naplata razlike akcize na na čin da se iznos obra čunate akcize prema odredbama Zakona umanji za iznos već obračunate i uplaćene akcize prema ranije važećim propisima.
(3) Duhanske prera đevine iz stava (1) ovog člana, mogu se prometovati najduže 6 mjeseci od dana početka primjene Zakona.
Član 72.
(Stupanje na snagu)
(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku BiH“.
(2) Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o primjeni Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini («Službeni glasnik BiH» br. 18/05 i 45/05).
| Broj:50-4-66-36/09 | Predsjednik Upravnog odbora |
| Datum:19.06.2009. godine | Dragan Vranki ć |
Često postavljana pitanja
Pravilnik o primjeni zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini
Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.
Koja prava ili zabrane navodi tekst?
Odredba navodi: „(1) Fizička i pravna lica iz člana 46. ovog Pravilnika, mogu ostvariti pravo na povrat plaćene akcize na nabavljene derivate nafte iz člana 5. stav (1) ta čka d) Zakona za kalendarsku godinu i to u količini od:”
Član 47 · Pročitajte cijelu odredbu →Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?
Odredba navodi: „(5) Ukoliko lice iz stava (1) i (3) ovog člana, nije ranije registrirano kao porezni obveznik u smislu članka 13.Zakona, prijava proizvodnog pogona i/ili skladišta podnosi se uz zahtjev za registraciju i upis u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza.”
Član 14 · Pročitajte cijelu odredbu →Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?
Odredba navodi: „(2) Obračunatu akcizu u skladu sa članom 21. ovog Pravilnika, porezni obveznik je dužan uplatiti u roku od deset dana po isteku mjeseca u kojem je nastala obaveza obračunavanja akcize, tj. po isteku mjeseca u kojem je izdan ra čun o prvoj prodaji ili izvršena isporuka prije izdavanja računa.”
Član 25 · Pročitajte cijelu odredbu →Šta tekst navodi o iznosima i troškovima?
Odredba navodi: „(1) Putarina kao vrsta i ndirektnog poreza, plaća se na derivate nafte iz člana 3. i člana 4. tačka a) i c) ovog Pravilnika.”
Član 59 · Pročitajte cijelu odredbu →