Svi propisi

FBiH · Poresko, carinsko i devizno pravo

Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dobit

Službene novine Federacije BiH 88/2016, 11/2017, 96/2017, 94/2019, 87/2020, 33/2022, 36/2024, 84/2024, 101/2024, 43/2025, 75/2025 i 39/2026

Izvorni tekstSekundarni izvor

Sažetak

Predmet propisa: utvrđivanje porezne osnovice, procedure utvrđivanja i naplate poreza, procedure za ostvarivanje prava na porezne poticaje, oblik, sadržaj i povezana pitanja.

Ključne tačke

Odabrane odredbe ovog izdanja.

Podaci o izdanju i izvoru

Prečišćeni tekst — sekundarni pravni izvor; važenje nije nezavisno potvrđeno · Advokat Prnjavorac — sekundarna pravna baza · 66 stranica.

Izvor teksta: Advokat Prnjavorac, sekundarna pravna baza. Prijepis nije službena objava. Važenje, izmjene i potpunost traženog izdanja provjerite u nadležnom službenom glasilu.

Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.

Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.

Sadržaj članova

131 / 131 odredbi

Tekst propisa

Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dobit FBiH ("Službene novine FBiH", 88/2016, 11/2017, 96/2017, 94/2019, 87/2020, 33/2022, 36/2024, 84/2024, 101/2024, 43/2025, 75/2025 i 39/2026) Neslužbeni prečišćeni integralni tekst

Član 1

Član 2

Porez na dobit predstavlja direktni porez koji se prikuplja od pravnih lica odnosno dijelova pravnih lica u skladu sa odredbama Zakona u svim slučajevima iz kojih je proizišla oporeziva dobit odnosno prihod.

Član 3

Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje koriste se neutralno i odnose se jednako i za muški i za ženski rod.

Član 4

U smislu ovog Pravilnika primjenjuju se pojmovi definirani članom 2. Zakona kao i sljedeći pojmovi:

Član 5

Član 6

Član 7

Član 8

Član 9

Član 10

Član 11

Član 12

Član 13

Za potrebe Zakona, privredna društva i druga lica čije sjedište ili mjesto stvarne uprave jeste na teritoriji Federacije, smatraju se rezidentima Federacije.

Član 14

Član 15

Član 16

Član 17

Član 18

Član 19

Član 20

Član 21

Član 22

Član 23

Porezni obveznik, u zavisnosti od činjenica i okolnosti svakog pojedinačnog slučaja, određuje alokacijske ključeve koji mogu biti:

Član 24

Član 25

Porez na dobit se obračunava na:

Član 26

Član 27

Član 28

Član 29

Član 30

Član 31

Član 32

Član 33

Član 34

Član 35

Član 36

Član 37

Član 38

Član 39

Član 40

Član 41

Član 42

Član 43

Izuzetno od člana 42. ovog Pravilnika, porezni obveznik ima pravo na korištenje metode ubrzane amortizacije za imovinu iz člana 20. Zakona, pri čemu se stopa porezno priznate amortizacije uvećava do 50% u odnosu na stope amortizacije dopuštene prema članu 19. stav (2) Zakona.

Član 44

Član 45

Član 46

Član 47

Član 48

Član 49

Član 50

Član 51

Porez na dobit koji je plaćen van teritorije Federacije, kao i porez po odbitku koji je odbijen i plaćen van teritorije Bosne i Hercegovine, u valuti države u kojoj je plaćen, priznaje se obvezniku u Federaciji kao umanjenje obaveze poreza na dobit u Federaciji prema srednjem kursu Centralne banke Bosne i Hercegovine na dan priznavanja tog poreznog kredita, prema uslovima propisanim Zakonom i ovim Pravilnikom.

Član 52

Član 53

Član 54

Član 55

Član 56

Kada da se isplata nerezidentu vrši u stranoj valuti, obračun i uplata poreza po odbitku se vrši po srednjem kursu Centralne banke Bosne i Hercegovine na dan isplate.

Član 57

Član 58

Član 59

Član 60

Član 61

Član 62

Član 63

Član 64

Član 65

Član 66

Član 67

Član 68

Član 69

Član 70

Shodno članu 42. stav (3) Zakona kod porezne konsolidacije se ne može koristiti porezni gubitak kao umanjenje buduće porezne osnovice grupe.

Član 71

Član 72

Član 73

Član 74

Član 75

Član 76

Član 77

Član 78

Član 79

Član 80

Član 81

Član 82

Član 83

Član 84

Član 85

Član 86

Član 87

Član 88

gdje je: NPA - Novčani tok iz poslovnih aktivnosti NIA - Novčani tok iz investicionih aktivnosti NFA - Novčani tok iz finansijskih aktivnosti.

Član 89

Član 90

Član 91

Član 92

Član 93

Član 94

Član 95

Član 96

Ukoliko porezni obveznik ne postigne propisani cenzus od 20 mil. KM iz člana 36. stav (4) Zakona u periodu od pet godina, gubi pravo na porezni poticaj, te je dužan obračunati i uplatiti porez na dobit zajedno sa pripadajućom zateznom kamatom na način kao da nije koristio porezni poticaj.

Član 97

Član 98

Član 99

Član 100

Član 101

Član 102

Član 103

Član 104

Član 105

Član 106

Član 107

Član 108

Član 109

Član 110

Član 111

Član 112

Član 113

Član 114

Član 115

Član 116

Član 117

Član 118

Član 119

Član 120

Poslovna dokumentacija pravnih lica koju su prema računovodstvenim propisima u Federaciji obavezni sačinjavati, kao i poslovna dokumentacija poslovnih jedinica iz Republike Srpske ili

Brčko Distrikta koju su prema propisima o računovodstvu i reviziji u Republici Srpskoj ili Brčko Distriktu obavezni sačinjavati, koristi se kod utvrđivanja porezne osnovice poreznih obveznika iz člana 3. stav (1) i (2) i člana 4. stav (2) Zakona.

Član 121

Član 122

Član 123

Član 124

Korištenje poreznog poticaja iz člana 37. Zakona mogu tražiti porezni obveznici koji su zasnovali radni odnos sa licima - zaposlenicima najranijeg datuma 01.01.2016. godine.

Član 125

Porezni obveznici iz člana 32. Zakona o porezu na dobit ("Službene novine Federacije BiH", broj 97/07, 14/08 i 39/09) koji koriste porezno oslobađanje u skladu sa članom 61. stav (1) Zakona, nisu dužni plaćati akontaciju poreza na dobit za period za koji su oslobođeni plaćanja poreza. U godini u kojoj je isteklo oslobađanje od plaćanja poreza, obveznici su plaćanja akontacije poreza.

Član 126

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH". Samostalni član Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dobit ("Sl. novine FBiH", br. 11/2017)

Član 15

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

Samostalni član Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dobit ("Sl. novine FBiH", br. 87/2020)

Član 18

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH", a primjenjuje se od 01.01.2021. godine. Samostalni član Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dobit

Član 17

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH". Samostalni član Pravilnika o izmjeni Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dobit

Član 2

Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH". Samostalni član Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dobit

Član 11

Često postavljana pitanja

Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dobit

Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.

Šta ovaj tekst uređuje?

Odredba navodi: „(1) Ovim Pravilnikom se uređuje utvrđivanje porezne osnovice, procedure utvrđivanja i naplate poreza, procedure za ostvarivanje prava na porezne poticaje, oblik, sadržaj, načine i rokove dostavljanja obrazaca poreznih prijava i druga pitanja od značaja za primjenu Zakona o porezu na dobit (u daljem tekstu: Zakon).”

Član 1 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koja prava ili zabrane navodi tekst?

Odredba navodi: „(3) Ekvivalentom kamate smatra se bilo koji prihod od potraživanja svih vrsta, bilo da su osigurana hipotekom ili ne, i bilo da nose pravo na udio u dobiti dužnika ili ne, uključujući premije i nagrade na vrijednosne papire, obveznice ili pozajmice.”

Član 40 · Pročitajte cijelu odredbu →
Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?

Odredba navodi: „(1) Matično privredno društvo iz člana 41. stav (1) Zakona može podnijeti Zahtjev za odobrenje za porezno konsolidovanje, istekom poreznog perioda za koji su ispunjeni uslovi i to:”

Član 68 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?

Odredba navodi: „(1) Poslovna jedinica nerezidenta iz člana 6. Zakona, dužna je u roku od osam dana od dana početka obavljanja djelatnosti prijaviti se nadležnoj jedinici Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Porezna uprava) u skladu sa propisima koji uređuju dodjeljivanje identifikacionih brojeva, registraciju i identifikaciju i evidencijama poreznih obveznika na teritoriji Federacije.”

Član 12 · Pročitajte cijelu odredbu →
Zakažite konsultaciju