Bosansko-podrinjski kanton · Sudovi i pravosuđe
Zakon o sudskim taksama BPK
Institucionalna objava iz 2012. godine; broj glasila provjerite u izvorniku
Izvorni tekstInstitucionalni izvorSažetak
Dokument „Zakon o sudskim taksama BPK“ obuhvata sljedeće cjeline: o proglcšenju zckonc; o sudskim tckscmc; z c k o n; dio prvi.. Pregled i puni tekst odnose se na prikazano izdanje.
Izvorno institucionalno izdanje (2012); nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Ministarstvo pravosudja BPK Gorazde
Izvor: https://mpr.bpkg.gov.ba/media/uploads_mpr/2012/02/Zakon-o-sudskim-taksama-6-10.pdf
Ključne tačke
Odabrane odredbe ovog izdanja.
- Plaćanje sudske takse
„Ovim zakonom utvrđuje se način plaćanja sudskih taksi (u daljem te- kstu:takse) u postupku pred Kanto- nalnim sudom u Goraždu i Opći- nskim sudom u Goraždu (u daljem tekstu:sud).”
Član 1 → - Pravo na povrat plaćene takse
„Lice koje je platilo taksu koju uopšte nije bilo dužno da plati ili je platilo taksu u iznosu većem od propisan- og, kao i lice koje je platilo taksu za sudsku radnju, a ta radnja iz bilo kog razloga nije izvršena, ima pravo na povrat takse.”
Član 31 → - Obveznik plaćanja takse
„Za podneske i zapisnike koji zamje- njuju podneske taksu je dužno da pl- ati lice koje podnosi podneske i lice na čiji zahtjev se sastavlja zapisnik, odnosno lice u čijem interesu se pre- duzimaju radnje.”
Član 2 → - Rokovi i trajanje
„Broj 6 – strna 62z dbama ovog Zakona donijet će se u roku od dvije godine od dana stupanja na sn- agu ovog Zakona.”
Tekst propisa →
Izvor i povezana dokumentacija
Podaci o izdanju i izvoru
Izvorno institucionalno izdanje (2012); nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Ministarstvo pravosudja BPK Gorazde · 21 stranica.
Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.
Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.
Sadržaj članova
40 / 40 odredbi
Tekst propisa
Broj 6 – strna 62z dbama ovog Zakona donijet će se u roku od dvije godine od dana stupanja na sn- agu ovog Zakona.
Član 74.
Stupanje na snagu i početak primjene
(1) Pored odredaba ovog Zakona shod- no će se primjenjivati i odredbe fede- ralnog Zakona i podzakonskih prop- isa donešenih na osnovu federalnog Zakona.
(2) Radi lakše primjene određenih zako- nskih rješenja nadležni k antona lni or- gani mogu donijeti podzakonske ak- te kojima će detaljnije regulisati odr- eđena pitanja.
(3) Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objavljivanja u “Služ- benim novinama Bosansko-podrinjs- kog kantona Goražde”.
croj:01-02-249/10 PREDSJEDCVCJUĆI
1. aprila 2010.godine Clija cegović,s.r. G o r a ž d e 365
Na osnovu člana 33a Ustava Bo- sansko -po drinjs kog kantona Goražde („Sl- užbene novine Bosansko-po drinjsko g ka- ntona Goražde“, broj: zc9z, 10c00 i 5c03), d o n o s i m:
U K C Z
O PROGLCŠENJU ZCKONC
O SUDSKIM TCKSCMC
Proglašava se Zakon o sudskim taksama koji je donijela Skupština Bosa- nsko-podrinjskog kantona Goražde, na 34-toj redovnoj sjednici, održanoj 1. ap- rila 2010.godine.
croj:02-02-203/10 P R E M I J E R
1. aprila 2010.godine Nazif Uruči,s.r. G o r a ž d e 15.aprilctravanj 2010
366
Na osnovu Poglavlja IV Odjeljak A člana 23. stav 1. tačka b. Ustava Bosa- nsko-podrinjskog kantona Goražde (“Sl- užbene novine Bosan sko-po drin jskog ka- ntona Goražde˝ broj:zc9z, 10c00 i 5c03) i člana 106. Poslovnika Skupštine Bosne i Hercegovine, (“Službene novine Bosa- nsko-podrinjskog kantona Goražde”, br- oj:10c0z), Skupština Bosansko-podrinjs- kog kantona Goražde, na 34- toj redov- noj sjednici , održanoj 1. aprila 2010. go- dine, d o n o s i:
Z C K O N
o sudskim taksama
DIO PRVI.
OPĆE ODREDcE
Član 1.
(Plaćanje sudske takse)
1) Ovim zakonom utvrđuje se način plaćanja sudskih taksi (u daljem te- kstu:takse) u postupku pred Kanto- nalnim sudom u Goraždu i Opći- nskim sudom u Goraždu (u daljem tekstu:sud).
2) Postupci u kojima se plaća taksa i vi- sina takse za pojedine radnje, utvrđ- eni su u Tarifi sudskih taksi, koja je sastavni dio ovog zakona.
Član 2.
(Obveznik plaćanja takse)
1) Takse propisane ovim Zakonom pla- ća lice po čijem zahtjevu ili u čijem interesu se preduzimaju radnje u po- stupku, za koje je ovim Zakonom 15.aprilctravanj 2010 utvrđeno plaćanje takse (u daljem te- kstu: takseni obveznik).
2) Za podneske i zapisnike koji zamje- njuju podneske taksu je dužno da pl- ati lice koje podnosi podneske i lice na čiji zahtjev se sastavlja zapisnik, odnosno lice u čijem interesu se pre- duzimaju radnje.
3) Za odluku prvostepenog suda taksu je dužan da plati tužilac, odnosno predlagač, a za sudsku nagodbu tak- su su dužne da plate obje strane, uk- oliko u nagodbi nije drugačije ugov- oreno.
4) Za odluku drugostepenog suda i za odluku po vanrednom pravnom sre- dstvu, taksu je dužan da plati podn- osilac žalbe, odnosno lice u čijem in- teresu je pokrenut postupak po van- rednom pravnom sredstvu.
5) Kada su u skladu sa odredbama ov- og Zakona taksu dužna da plate dva ili više lica zajedno, njihova obaveza je solidarna.
Član 3.
(Obavezno dostavljanje dokaza o plaćenoj taksi)
1) Uz podnesak (tužba, prijedlog, prav- ni lijek i dr.) obavezno se dostavlja dokaz o plaćenoj taksi.
2) Ukoliko stranka smatra da ispunjava zakonom propisane uslove da bude oslobođena plaćanja takse, mora uz podnesak podnijeti i zahtjev za oslo- bađanje od plaćanja takse.
3) U vlasničkim sporovima o nekretni- Broj 6 – strana 629 nama, uz podnesak se obavezno pri- laže i dokaz o utvrđenoj vrijednosti nekretnine.
Član 4.
(Uzajamnost plaćanja takse i preduzimanja radnji u postupku)
1) Sud neće preduzimati nikakve rad- nje ako takseni obveznik nije platio taksu propisanu ovim zakonom. U slučaju podnošenja podneska bez dokaza o plaćenoj taksi, sud će poz- vati stranku, odnosno njenog puno- moćnika, da se uplati taksa u roku od z dana, uz upozorenje da će joj podnesak biti vraćen. Ako stranka ne ispoštuje određeni rok, sud će po- dnesak vratiti uz obavijest da je vra- ćen zbog neplaćanja sudske takse.
2) Rokovi po Zakonu o parničnom pos- tupku ne počinju teći dok taksa nije plaćena ili dok sud nije riješio zaht- jev za oslobađanje od plaćanja takse
3) Izuzetno od stava 1. ovog člana, uk- oliko takseni obveznik ne postupi po pozivu suda i u ostavljenom roku ne uplati taksu na uloženi redovni ili vanredni pravni lijek, podnesak neće biti vraćen, već će se nastaviti postu- pak po uloženom pravnom lijeku, a prinudnoj naplati sudske takse prist- upiće se u skladu sa odredbama ov- og zakona.
Član 5.
(Vrijeme nastanka obaveze plaćanja takse)
Ako ovim Zakonom nije druga- čije propisano, taksena obaveza nastaje:
a) za sudske odluke - danom dono- Broj 6 – strana 630 šenja sudske odluke, a ukoliko jedna od stranaka nije prisustvo- vala glavnoj raspravi, od dana dostavljanja pismene obavijesti o datumu donošenja odluke, odno- sno danom dostavljanja odluke ako se dostava vrši u skladu sa zakonskim odredbama o dostavi;
b) za sudske nagodbe - kada se zaključe;
c) za paušalnu taksu u postupku raspravljanja zaostavštine – dan- om donošenja rješenja o nasljeđi- vanju;
d) u postupku stečaja - danom don- ošenja rješenja o glavnoj diobi u postupku stečaja;
e) u postupku likvidacije - danom donošenja rješenja o zaključenju likvidacionog postupka;
f) za sudske prepise - kada se zatraže od suda;
g) za ostale radnje - kada se zatraži njihovo preduzimanje.
Član 6.
(Izuzeci od obaveze plaćanja takse)
1) Izuzetno od obaveze iz člana 3. ovog Zakona, za podneske i odluke u up- ravnim sporovima u stvarima penzi- jskog, invalidskog i zdravstvenog osiguranja, dječijeg dodatka, starate- ljstva i socijalne pomoći, taksa se pl- aća samo ako tužba bude odbijena ili odbačena.
2) Taksena obaveza iz stava 1. ovog čl- 15.aprilctravanj 2010 ana nastaje danom donošenja odlu- ke.
Član 7.
(Način plaćanja takse)
1) Takse predviđene Tarifom sudskih taksi su prihod B udžet a Kantona i pl- aćaju se u gotovom novcu uplatom na propisani račun javnih prihoda.
2) Takse se plaćaju u gotovom novcu ako je iznos takse veći od 50 KM.
Član 8.
(Rok zastare naplate takse)
Pravo na naplatu takse zastari- jeva u roku od pet (5) godina od dana nastanka taksene obaveze.
DIO DRUGI. OSLOcCĐCNJE
OD PLCĆCNJC TCKSE
Član 9.
(Oslobođeni od obaveze plaćanja takse)
1) Od plaćanja takse oslobođeni su:
a) država Bosna i Hercegovina i njeni organi;
b) Federaciju Bosne i Hercegovine i njene organe;
c) Bosansko-podrinjski kantona Goražde i njegovi organi;
d) jedinice lokalne samouprave u sastavu Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde;
e) ustanove za socijalnu zaštitu sa područija Bosansko-podrinjskom 15.aprilctravanj 2010 kantonu Goražde;
f) Agencija za privatizaciju Bosans- ko-podrinjskog kantona Goražde;
g) članovi porodice šehida, poginu- log, umrlog, nestalog branica i umrlog ratnog vojnog invalida, te i ratni vojni invalidi i nezapo- sleni demobilisani borci pripad- nci Oruž anih snaga Republ ike Bo- sne i Hercegovine u postupcima za priznavanja statusa odnosno ostvarivanja prava iz boračko in- validske zaštite;
h) osobe sa invaliditetom 60% i više invalidnosti u postupcima za os- tvarivanje statusnih prava koja im pripadaju na temelju invalid- nosti;
i) civilne žrtve rata u postupcima za ostvarivanje statusnih prava odnosno prava koja im pripada- ju kao civilnim žrtvama rata;
j) izdržavana lica u postupcima ut- vrđivanja i ostvarivanja prava po osnovu zakonskog izdržavanja;
k) lice u sporu u vezi s ostvarivanj- em njegovih prava iz radnog od- nosa;
l) nasljednici prvog nasljednog re- da za raspravljanjezaostavštine i za uknjižbu vlasništva odnosno suvlasništva na nasljeđenim nek- retninama;
2) Takse za podneske i radnje ne plaća lice koje poklanja svoju imovinu ka- ntonalnim organima, ustanovama ili Broj 6 – strana 631 fondacijama, socijalno-humanitarn- im, naučnim ili kulturnim organiza- cijama.
3) Strano fizičko i pravno lice je oslobo- đeno plaćanja takse ako je to predvi- đeno međunarodnim ugovorom ili pod uslovom reciprociteta. U slučaju sumnje o postojanju reciprociteta, prethodno se pribavlja mišljenje na- dležnog ministarstva Bosne i Herce- govine.
Član 10.
(Kada se po zakonu ne plaća sudska taksa)
1) U zemljišno-knjižnim postupcima ne plaća se taksa za:
a) upis opravdanja predbilježbe;
b) potpuno ili djelimično brisanje nekog upisanog prava;
c) službene radnje u postupku ure- đenja, zasnivanja i ispravljanja zemljišnih knjiga, osim ako je gr- eška nastala krivicom titulara pr- ava, u postupku usklađivanja ze- mljišnih knjiga sa faktičkim sta- njem, kao i u postupku za obna- vljanje uništenih zemljišnih knji- ga, ukoliko se vjerodostojnom is- pravom utvrdi da je upis bio pri- je proveden;
d) upis sprovođenja odluke o diobi prava vlasništva ili prava služn- osti korištenja, ako su učesnici diobe bili upisani kao suvlasnici tih prava;
e) za zabilježbu privremene uprave određene u toku postupka prin- Broj 6 – strana 632 udne javne prodaje, kao i za za- bilježbu prinudne uprave određ- ene umjesto prinudne javne pro- daje;
f) naknadni upis supružnika kao suvlasnika na osnovu sudske od- luke, ako je jedan od supružnika upisan kao vlasnik u zemljišnim knjigama, kao i za upis kojim se označava idealni dio svakog sup- ružnika na nekretninama koje su u njihovom suvlasništvu;
g) upis u zemljišne knjige prava ko- nstituisanih zakonom u korist građana;
h) sve ostale radnje koje se poduzi- maju po službenoj dužnosti.
2) Taksu za upis u zemljišno-knjižnim postupcima dužno je platiti lice u či- ju se korist vrši upis. Ako upis traži lice čije se pravo ograničava, optere- ćuje, ukida ili prenosi na drugo lice, to lice takođe solidarno jamči za pla- ćanje takse sa licima u čiju se korist vrši upis.
3) Ako se u zemljišno-knjižnim postu- pcima, na osnovu jednog zahtjeva, upisuje više prava u korist jednog li- ca, taksa se plaća onoliko puta koli- ko se upisa traži.
4) Taksa za upis u zemljišno-knjižnim postupcima plaća se i kad se upis vr- ši u toku parničnog, vanparničnog ili izvršnog postupka.
5) Za davanje usmenih informacija i o bavješt enja u ze mlji šno-kn jižn im po- stupcima se ne naplaćuje ni sudska 15.aprilctravanj 2010 taksa ni dodatni troškovi.
6) U postupku stečaja i likvidacije taksa se ne plaća za:
a) podneske stečajnog ili likvidacio- nog upravnika,
b) podneske kojima se prijavljuje upis stečajnog ili likvidacionog postupka, ili upis u sudski regis- tar koji se vrši po službenoj duž- nosti.
c) u postupcima koje u ime stečaj- nog dužnika pokreće i provodi stečajni upravnik radi ostvarenja stečajne mase.
z) Za upis odluke o otvaranju stečajnog postupka, odluke o pokretanju pos- tupka likvidacije, kao i odluke o za- brani obavljanja određene djelatnos- ti, odnosno poslova pravnog lica, ne plaća se taksa.
Član 11.
(Ko može biti oslobođen od obaveze plaćanja takse)
1) Sud može osloboditi obveznika od plaćanja takse ako bi plaćanjem tak- se, imajući u vidu visinu sredstava iz kojih se obveznik i članovi njegovog domaćinstva izdržavaju, ta sredstva bila u tolikoj mjeri umanjena da bi time bila ugrožena njihova egzisten- cija.
2) Odluku iz stava 1. ovog člana donosi sud na pismeni zahtjev taksenog ob- veznika. Prije donošenja odluke, sud će cijeniti sve okolnosti, a naročito će uzeti u obzir vrijednost mjerodavnu za naplatu takse, ukupan prihod i 15.aprilctravanj 2010 imovinu taksenog obveznika i člano- va njegovog domaćinstva, koje tak- seni obveznik izdržava.
3) Pod domaćinstvom u smislu odreda- ba ovog zakona se podrazumijeva zajednica života, privređivanja i tro- šenja osvarenih prihoda.
4) Izdržavana lica, u smislu ovog Zakona su:
a) maloljetna djeca i usvojenici;
b) djeca i usvojenici na redovnom školovanju ili vanrednim studija- ma,ako su nezaposleni-do navrš- ene 26. godine života;
c) djeca bez roditelja ako žive u do- maćinstvu sa taksenim obvezni- kom;
d) bračni drug;
e) roditelji, odnosno usvojitelji ako žive u zajedničkom domaćinstvu sa taksenim obveznikom i nema- ju sopstvenih prihoda,
f) izdržavana lica po osnovu radne i poslovne nesposobnosti.
Član 12.
(Dokazi za oslobađanje od obaveze za plaćanje takse)
1) Visina prihoda taksenog obveznika i članova njegovog domaćinstva, dok- azuje se na osnovu uvjerenja nadle- žnog centra za socijalni rad, odnosno drugih pismenih dokaza koje je ta- kseni obveznik dužan da podnese o svom imovnom stanju.
Broj 6 – strana 633
2) Uvjerenje iz stava 1. ovog člana služi kao dokaz za oslobađanje od plaća- nja takse samo ako od njegovog izd- avanja do podnošenja zahtjeva za oslobađanje nije proteklo više od mj- esec dana.
3) Kada je to potrebno, sud može, po službenoj dužnosti, pribaviti potreb- ne podatke i obavještenja o imovn- om stanju taksenog obveznika i čla- nova njegovog domaćinstva, a može o tome saslušati i protivnu stranku.
4) Protiv odluke suda kojom je usvojen prijedlog za oslobađanje od plaćanja takse nije dozvoljena posebna žalba.
Član 13.
(Rješenje o oslobađanju od obaveze plaćanja takse)
1) Rješenje o oslobađanju od obaveze plaćanja takse odnosi se na sve takse po odg ovaraju ćem predmetu, bez ob- zira kada je nastala taksena obaveza.
2) Sud može u toku postupka ukinuti rješenje o oslobađanju od plaćanja takse ako utvrdi da je takseni obvez- nik u stanju da plati taksu, a tom pri- likom će odlučiti da li će takseni ob- veznik u potpunosti ili djelimično platiti taksu od koje je bio ranije os- lobođen.
Član 14.
(Važenje oslobođanja od obaveze plaćanja takse)
1) Oslobađanje od obaveze plaćanja ta- kse dato u parničnom i vanparničn- om po stupku , kao i u p ostu pku u up- Broj 6 – strana 634 ravnim sporovima važi i u postupku izvršenja odluka donijetih u tim po- stupcima, ako se izvršenje zahtjeva u roku od tri mjeseca po pravosnažn- om okončanju postupka.
2) Oslobađanje od obaveze plaćanja ta- kse u vanparničnom i izvršnom pos- tupku važi i u parničnom postupku koji nastane u toku i povodom van- parničnog i izvršnog postupka.
Član 15.
(Lica koja nisu dužna plaćati taksu za drugog)
1) Staralac lica čije je boravište nepozn- ato, staralac imovine čiji je sopstve- nik nepoznat, kao i privremeni zast- upnik stranke koga sud postavi u postupku, nisu dužni da plaćaju tak- se za lice koje zastupaju.
2) Naplata takse u slučajevima iz stava 1. ovog člana vrši se iz imovine lica koja se zastupaju.
3) Neplaćenu taksu u slučajevima iz st- ava 1. ovog člana sud će unositi u popis taksi i po završetku postupka postupiće u skladu sa odredbama čl- ana 31. ovog zakona.
Član 16.
(Lica na koje se odnosi oslobađanje od obaveze plaćanja takse)
1) Oslobađanje od obaveze plaćanja ta- kse odnosi se samo na lice kome je to oslobađanje priznato.
2) Kada više lica zajednički predaju po- dnesak ili zajedno preduzmu radnju u postupku, a jedno ili više njih je 15.aprilctravanj 2010 oslobođeno od obaveze plaćanja tak- se, lice koje nije oslobođeno dužno je da plati dio takse koji se odnosi na njega kao da nema oslobođenih od obaveze plaćanja takse.
Član 17.
(Uspjeh u postupku i obaveza plaćanja takse)
1) Ako u parničnom i izvršnom postu- pku lice oslobođeno od obaveze pla- ćanja takse uspije u postupku, taksu koju bi ono bilo dužno da plati da nije bilo oslobođeno, platiće stranka koja ne uživa oslobađanje i to u sra- zmjeri u kojoj je oslobođena stranka uspjela u postupku.
2) Ako se između stranke oslobođene od obaveze plaćanja takse i stranke koja nije oslobođena zaključi sudska nagodba, taksu koju bi trebalo da pl- ati oslobođena stranka platiće stran- ka koja nije oslobođena, osim ako se stranke drugačije ne dogovore.
Član 18.
(Popis takse za plaćanje)
1) Kada u postupku pred sudom učes- tvuju na jednoj strani lice koje je osl- obođeno od obaveze plaćanja takse, a na drugoj lice koje nije oslobođeno, sud je dužan da vodi i popis takse koju bi trebalo da plati oslobođeno lice.
2) Popis takse se zaključuje po završet- ku postupka. Ako se postupak zav- rši na način predviđen članom 17. ovog Zakona sud će postupiti u skla- du sa odredbama člana 31. ovog Za- kona. 15.aprilctravanj 2010
Član 19.
(Obračun i kontrola plaćanja takse)
1) Iznos takse, koju je takseni obvezn- ik dužan da plati, obračunava služ- beno lice koje preduzima radnju u postupku, rješenjem protiv koga je dozvoljena žalba u roku od z dana po prijemu rješenja.
2) Izjavljena žalba ne odlaže izvršenje rješenja.
3) Kontrolu naplate takse vrši službeno lice koje preduzima radnju u postu- pku.
DIO TREĆI.
UTVRĐIVCNJE VRIJEDNOSTI
PREDMETC SPORC RCDI
NCPLCTE TCKSE
Član 20.
(Utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u parničnom postupku)
1) U parničnom postupku taksa se pla- ća prema v rijednost i predmeta spora.
2) Ako ovim Zakono m nije d rugačij e od- ređeno, odredbe propisa o parničn- om postupku, na osnovu kojih se ut- vrđuje vrijednost spora, primjenjuju se i prilikom određivanja vrijednosti spora radi naplate takse.
Član 21.
(Utvrđivanje vrijednosti predmeta spora kod više tuženih)
Ako tužilac jednom tužbom obu- hvati dva ili više tuženih i traži da tuž- beni zahtjev bude usvojen prema slijed- ećem tuženom, u slučaju da bude pravo- snažno odbijen prema onome koji je u Broj 6 – strana 635 tužbi naveden prije njega, ili ako prema svakom od njih ističe isti zahtjev, ili ako prema pojedinim od njih ističe različite zahtjeve koji su u međusobnoj vezi, vri- jednost predmeta spora radi naplate ta- kse određuje se prema zahtjevu čija je vrijednost najveća.
Član 22.
(Utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u sporovima u vezi sa zakonskim izdržavanjem)
Ako je predmet spora pravo na zakonsko izdržavanje ili potraživanje pojedinih iznosa zakonskog izdržavanja, vrijednost predmeta spora radi naplate takse računa se prema zbiru davanja za tri mjeseca, ako se izdržavanje ne traži za kraće vrijeme.
Član 23.
(Utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u sporovima iz nasljednog prava)
Ako je predmet spora nasljedno pravo na cijeloj zaostavštini, kao vrijed- nost predmeta spora uzima se vrijednost čiste zaostavštine, a ako je predmet spo- ra samo jedan dio zaostavštine ili odre- đena stvar iz zaostavštine, kao vrijedno- st predmeta spora uzima se čista vrijed- nost tog dijela, odnosno stvari.
Član 24.
(Šta se uzima kao vrijednost predmeta spora radi naplate takse)
1) Kao vrijednost predmeta spora radi naplate takse uzima se:
a) u diobnim parnicama – vrijedno- st dijela imovine koja se izdvaja iz zajedničke imovine koja je pre- dmet diobe; Broj 6 – strana 636
b) u parnicama u kojima je predmet spora izvršenje kakve radnje ili trpljenje ili nečinjenje ili izjava volje ili utvrđenje da postoji ili ne postoji neko pravo ili pravni odnos ili da utvrdi istinitost ili neistinitost kakve isprave – iznos koji je tužilac označio u tužbi s tim da taj iznos ne može biti ma- nji od 500 KM;
c) u parnicama za proglašenje pres- tanka važnosti ugovora o arbitr- aži – iznos od 500 KM;
d) u sporovima o stvarnim i ličnim služnostima i o doživotnom izdr- žavanju – iznos od 500 KM;
e) u sporovima o utvrđivanju reda prvenstva potraživanja u izvršn- om postupku – visina potraživa- nja, a najviše 1000 KM.
Član 25.
(Najniži iznos predmeta vrijednosti spora)
Ako se po odredbama čl. 20. do 26. ovog zakona ne može utvrditi vrijednost predmeta spora, kao vrijednost se uzima iznos od 500 KM.
Član 26.
(Utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u izvršnom postupku)
1) U izvršnom postupku plaća se taksa prema vrijednosti zahtjeva koji treba izvršiti.
2) Pri utvrđivanju vrijednosti zahtjeva u izvršnom postupku za naplatu ta- kse shodno se primjenjuju odredbe 15.aprilctravanj 2010 čl. 20. do 26. ovog Zakona.
Član 27.
(Utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u upravnim sporovima)
1) U upravnim sporovima plaća se tak- sa prema vrijednosti predmeta spo- ra, ako je predmet spora procjenjiv.
2) Vrijednost procjenjivog spora utvrđ- uje se shodno odredbama čl. 20. do
26. ovog Zakona.
3) Ako predmet spora nije procjenjiv, plaća se taksa kao u tarifnom broju
23. Tarife sudskih taksi.
Član 28.
(Utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u ostalim postupcima)
Kada je u vanparničnom postu- pku, u zemljišno-knjižnom postupku, u stečajnom postupku i postupku likvida- cije za plaćanje takse mjerodavna vrijed- nost zahtjeva, za njeno utvrđenje će se shodno primjenjivati odredbe čl. 20. do
26. ovog zakona, ako u Tarifi sudskih ta- ksi nije drugačije određeno.
Član 29.
(Promjena vrijednosti predmeta spora u toku postupka)
1) Prvobitno utvrđena vrijednost pred- meta spora ostaje kao osnov za plać- anje takse, bez obzira da li se ta vrije- dnost promijenila u toku postupka.
2) Ako se p ravni m lijekom, odnosno pr- igovorom protiv rješenja o izvršenju, odluka pobija samo u jednom dijelu, za plaćanje takse za pravni lijek, od- 15.aprilctravanj 2010 nosno prigovor uzima se vrijednost samo pobijanog dijela.
3) Ako pravni lijek ulažu obje stranke, taksa za pravni lijek određuje se po- sebno za svaku stranku prema vrije- dnosti onog dijela odluke koji se pra- vnim lijekom pobija.
4) U statusnim sporovima, u sporovi- ma za utvrđivanje i u sporovima u kojima se tužbeni zahtjev ne odnosi na novčani iznos, za plaćanje takse za pravni lijek, mjerodavna je vrijed- nost prema kojoj je plaćena taksa za tužbu.
5) Za pravni lijek koji se ulaže samo pr- otiv odluke o troškovima postupka ili odluke o sporednim potraživanji- ma, taksa se plaća samo prema izno- su troškova postupka ili iznosu spo- rednih potraživanja.
DIO ČETVRTI.
POSTUPCK ZC NCPLCTU
NEPLCĆENE TCKSE
Član 30.
(Prinudna naplata neplaćene takse)
1) Takse čiji se iznos određuje na kraju postupka, takseni obveznik je dužan platiti u roku od osam dana od prije- ma rješenja iz člana 19. ovog Zako- na. Ako takseni obveznik ne plati ta- ksu u navedenom roku, sud će zatr- ažiti od nadležnog poreznog organa na čijoj teritoriji se nalazi prebivališ- te, odnosno sjedište taksenog obvez- nika, da se naplata dužne takse izvr- ši prinudnim putem.
2) Po prijemu rješenja i zahtjeva suda u Broj 6 – strana 637 smislu stava 1. ovog člana nadležni porezniorgan će izdati nalog za pla- ćanje u skladu sa odredbama člana 41. i 42. Zakona o poreznoj upravi Federacije Bosne i Hercegovine (˝Sl- užbene novine Federacije BiH˝, broj 33c02 i 2zc04), kojim će se naložiti taksenom obvezniku da u određen- om roku plati dugovanu taksu, kao i iznos od 50% visine te takse na ime kaznene takse. Ako taksena obveza ostane neplaćena u roku određenom u nalogu za plaćanje, pristupit će se provođenju procedere prinudne na- plate prema odredbama poglavlja XI istog zakona.
3) Nadležni porezni organ će obavijes- titi sud o rezultatima naplate takse izvršene prinudnim putem dostav- om dokaza o naplati takse.
DIO PETI.
POVRCT TCKSE
Član 31.
(Pravo na povrat plaćene takse)
1) Lice koje je platilo taksu koju uopšte nije bilo dužno da plati ili je platilo taksu u iznosu većem od propisan- og, kao i lice koje je platilo taksu za sudsku radnju, a ta radnja iz bilo kog razloga nije izvršena, ima pravo na povrat takse.
2) Postupak za povrat takse pokreće se na zahtjev lica iz stava 1. ovog člana.
Član 32.
(Rok za podnošenje zahtjeva za povrat plaćene takse)
Zahtjev za povrat takse se podn- osi sudu u roku od 30 dana od dana ka- Broj 6 – strana 63z da je taksa plaćena, odnosno od dana saznanja da sudska radnja nije izvršena, a najkasnije u roku od godinu dana od dana kada je taksa plaćena.
Član 33.
(Zahtjev za povrat plaćene takse u slučaju medijacije)
Ako se stranke, u toku postupka, a najkasnije do zaključenja glavne ras- prave, sporazumiju da će pristupiti rje- šavanju spora u postupku medijacije i u postupku medijacije postignu sporaz- um, imaju pravo na povrat naplaćene ta- kse u punom iznosu.
Član 34.
(Rješenje o usvajanju zahtjeva za povrat plaćene takse)
Ukoliko usvoji zahtjev za povrat takse, sud će primjerak rješenja dostaviti i nadležnom ministarstvu, radi izvršenja povrata.
Član 35.
(Kada se ne plaća taksa)
U postupku povrata takse ne pl- aća se taksa.
DIO ŠESTI.
NCDZOR NCD PRIMJENOM
OVOG ZCKONC
Član 36.
(Nadležan organ za vršenje nadzora)
Nadzor nad provedbom odreda- ba ovog zakona vrši Ministarstvo finan- sija Bosansko-podrinjskog kantona Go- ražde.
15.aprilctravanj 2010
DIO SEDMI.
PRELCZNE I ZCVRŠNE ODREDcE
Član 37.
(Plaćanje takse u prelaznom razdoblju)
1) Za podneske, radnje i isprave po ko- jima je taksena obaveza nastala do da- na stupanja na snagu ovog Zakona, a taksa nije plaćena, taksa će se plati- ti u skladu sa propisima i tarifom koji su važili do njegovog stupanja na snagu.
2) Ako je do stupanja na snagu ovog Zakona plaćena taksa za radnju, koja će se izvršiti poslije njegovog stupa- nja na snagu, neće se plaćati nova ta- ksa po ovom Zakonu, niti će se vra- ćati više naplaćena taksa.
3) Ako je takseni obveznik oslobođen plaćanja takse u postupku, koji do stupanja na snagu ovog Zakona nije okončan, dato oslobađanje važi i po- slije stupanja na snagu ovog Zakona.
Član 38.
(Prestanak primjene ranijih propisa)
Danom početka primjene ovog Zakona prestaje da važi Zakon o sudsk- im taksama (˝Službene novine Bosansko -podrinjskog kantona Goražde˝, broj: 6c97).
Član 39.
(Završne odredbe)
Ovaj Zakon stupa na snagu osm- og dana od dana objavljivanja u ˝Služ- benim novinama Bosansko-podrinjskog
15.aprilctravanj 2010 kantona Goražde˝, a primjenjivat će se od 01.01.2011. godine.
croj:01-02-250/10 PREDSJEDCVCJUĆI
1. aprila 2010.godine Clija cegović,s.r. G o r a ž d e --------------- 366a)
TCRIFC SUDSKIH TCKSI
DIO PRVI.
PCRNIČNI I IZVRŠNI POSTUPCK
Tarifni broj 1. (Taksa za podneske)
1) Za tužbu, protivtužbu, prijedlog za ponavljanje postupka, prijedlog da se prizna odluka stranog suda i odl- uka stranog arbitražnog suda, plaća se, prema vrijednosti predmeta spo- ra, slijedeća taksa:
a) do 500 KM 20 KM,
b) preko 500 do 1.000KM 30 KM,
c) preko 1.000 do1.500 KM 50 KM,
d) preko 1.500 do 3.000 KM 100 KM,
e) preko 3.000 do 5.000 KM 150 KM,
f) preko 5.000 do 10.000 KM 200 KM ,
g) preko 10.000 do 25.000 KM 300 KM
h) preko 25.000 do 50.000 KM 500 KM ,
i) preko 50.000 do 75.000 KM 750 KM,
j) preko 75.000 do 100.000 KM 1.000 KM,
k) preko 100.000 KM 1.000 + 0,5% na razliku preko 100.000 ali ne više od 5.000 KM; Broj 6 – strana 639
2) Za tužbu za utvrđivanje i osporava- nje očinstva, plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
3) Za tužbu kojom se traži razvod bra- ka, poništenje braka, utvrđivanje po- stojanja i nepostojanja braka i utvr- đivanje da je brak zaključen plaća se taksa u iznosu od 200 KM.
4) Za tužbu zbog smetanja posjeda pla- ća se taksa u iznosu od 50 KM.
5) Za tužbu zbog iseljenja plaća se tak- sa u iznosu od 100 KM.
6) Za tužbu zbog otkaza ugovora o za- jmu ili zakupu stvari, za tužbu o otk- azu ugovora o zakupu poslovnih pr- ostorija plaća se taksa u iznosu od
200 KM.
7) Za prijedlog da se dozvoli izvršenje ili obezbjeđenje ili izda privremena mjera, za prijedlog za povrat u prija- šnje stanje, za prijedlog za obezbje- đenje dokaza prije pokretanja parni- ce, za prijedlog za određivanje suds- ke mjere osiguranja ili reviziju, plaća se polovina takse propisana ovim ta- rifnim brojem, a ne više od 1.000
KM.
z) Izuzetno od stava 7. ovog tarifnog broja za prijedlog da se dozvoli izvr- šenje po osnovu vjerodostojne ispra- ve (izvodi iz poslovnih knjiga), plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
9) Za prijedlog kojim se daje otkaz ugo- vora o zakupu poslovnih prostorija, plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
10) Za prijedlog da se prizna odluka in- ostranog suda u statusnim stvarima Broj 6 – strana 640 plaća se taksa u iznosu od 100 KM, a za žalbu protiv donesenog rješenja –
200 KM.
11) Za žalbu ili reviziju protiv presude i za žalbu protiv rješenja u sporovima zbog smetanja posjeda, plaća se dvostruka taksa propisana stavom 1. ovog tarifnog broja.
12) Za žalbu protiv rješenja kojim je od- bijen prijedlog za povrat u prijašnje stanje plaća se polovina takse prema vrijednosti predmeta spora iz stava 1. ovog tarifnog broja, ali ne više od
200 KM.
13) Za žalbu ili reviziju protiv ostalih rj- ešenja plaća se taksa propisana u sta- vu 1. ovog tarifnog broja.
14) Ne plaća se posebna taksa za prepi- sivanje iz tarifnog broja 27. ove Tari- fe, ako je zapisnik trebalo sastaviti u više primjeraka.
15) Za podnesak primljen na zapisnik kod suda, kao i za podnesak primlj- en na zapisnik u toku rasprave, pla- ća se taksa za odnosni podnesak, pr- opisana ovim tarifnim brojem.
16) Kad je u tužbi stavljen prijedlog za određivanje sudske mjere osiguranja ili kada se u žalbi stavi prijedlog za povrat u prijašnje stanje, plaća se, pored takse na tužbu, odnosno žalbu i taksa na prijedlog propisana stav- om 7. ovog tarifnog broja.
17) Za prijedlog da se dozvoli izvršenje ili obezbjeđenje ili da se odredi suds- ka mjera osiguranja, plaća se jedna taksa i kad se predloži istovremeno 15.aprilctravanj 2010 ili naknadno više sredstava izvrše- nja, odnosno obezbjeđenja.
Tarifni broj 2. (Taksa za odluke)
1) Za presudu prvostepenog suda i rje- šenje o priznavanju odluke stranog suda ili odluke stranog arbitražnog suda, plaća se taksa prema taksenoj osnovici, propisanoj tarifnim brojem
1. ove Tarife.
2) Za presudu zbog propuštanja, pre- sudu zbog odricanja i za presudu na osnovu priznanja donesenu najkasn- ije na pripremnom ročištu, odnosno na ročištu za glavnu raspravu, ako pripremno ročište nije održano, pla- ća se polovina takse propisane tarif- nim brojem 1. ove Tarife, a ne više od 100 KM.
3) Za rješenje o odbacivanju tužbe, koje se shodno Zakonu o parničnom pos- tupku donosi prije ili u toku prvoste- penog postupka, plaća se polovina takse propisane tarifnim brojem 1. ove Tarife, a ne više od 100 KM.
4) Za rješenje o prijedlogu za dozvolu izvršenja ili obezbjeđenja, kao i za rj- ešenje o određivanju sudske mjere osiguranja, odnosno naredbe, plaća se polovina takse propisane tarifnim brojem 1. ove Tarife, a ne više od
1.000 KM.
5) Taksa za konačnu odluku plaća se prema vrij ednosti o statka spornog pr- edmeta koji nije obuhvaćen dopuns- kom presudom.
6) Za presudu prvostepenog suda koja je donesena u vezi sa protivtužbom 15.aprilctravanj 2010 plaća se taksa kao da je o protivtužbi posebno raspravljano.
7) Ako je više parnica spojeno radi za- jedničkog raspravljanja, taksa za pr- esudu plaća se posebno za svaku pa- rnicu, kao da ne postoji spajanje više parnica.
z) Za dopunsku presudu ili rješenje ne- će se plaćati taksa ako je za odluku koja je dopunjena plaćena taksa pre- ma punoj vrijednosti spora. Takođe se neće plaćati taksa za donošenje odluke kojom se vrši naknadna ispr- avka ranije donijete odluke.
9) Za rješenje o izvršenju ili obezbjeđe- nju, plaća se jedna taksa, bez obzira da li je odlučeno o više sredstava iz- vršenja, odnosno obezbjeđenja i bez obzira da li je odlučeno istovremeno ili naknadno.
Tarifni broj 3. (Taksa za sudsku nagodbu)
Za sudsku nagodbu u toku prvo- stepenog postupka plaća se prema vrije- dnosti na koju su se stranke poravnale, polovina takse propisane tarifnim broj- em 1. ove Tarife.
DIO DRUGI.
VCNPCRNIČNI POSTUPCK
Tarifni broj 4. (Opšte odredbe)
1) Za prijedlog kojim se pokreće pos- tupak u vanparničnoj stvari, izuzev kada se radi o postupcima koji su pr- edviđeni u tarifnim brojevima z. do
12. ove Tarife, plaća se taksa u izno- Broj 6 – strana 641 su od 60 KM.
2) Za prijedlog i odluku za proglašenje nestalog lica u ratu umrlim i dokazi- vanje smrti lica u ratu, ne plaća se ta- ksa.
3) Taksa na nalog za iseljenje iz poslo- vnih prostorija uračunava se u taksu na odluku suda koja bude donijeta povodom prigovora protiv naloga. Ako je taksa na nalog veća od takse koja je plaćena na odluku povodom prijedloga za izdavanje naloga za is- eljenje iz poslovnih prostorija, u tom slučaju će se naplatiti razlika.
Tarifni broj 5. (Taksa za odluku u vanparničnom postupku)
1) Za odluku suda u vanparničnom po- stupku plaća se taksa u iznosu od
100 KM.
2) U svim vanparničnim postupcima primjenjivaće se shodno odredbe st- ava z. iz tarifnog broja 2. ove Tarife.
Tarifni broj 6. (Taksa za sudsku nagodbu u vanparničnom postupku)
Za sudsku nagodbu u svim van- parničnim postupcima plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
Tarifni broj 7. (Taksa za žalbu u vanparničnom postupku)
Za žalbu protiv odluke prvoste- penog suda u vanparničnom postupku, plaća se taksa u iznosu od 100 KM. Broj 6 – strana 642
Tarifni broj 8. (Taksa za raspravljanje zaostavštine)
1) Za raspravljanje zaostavštine plaća se taksa prema vrijednosti čiste zao- stavštine i to:
a) do 5.000 KM 50 KM,
b) preko 5.000 do 10.000 KM 75 KM,
c) preko 10.000 do 20.000 KM 100 KM,
d) preko 20.000 do 50.000 KM 150 KM,
e) preko 50.000 do 100.000 KM 200 KM,
f) preko 100.000 do 150.000 KM 250 KM,
g) preko 150.000 do 200.000 KM 300 KM,
h) preko 200.000 do 300.000 KM 400 KM,
i) preko 300.000 do 500.000 KM 500 KM
j) preko 500.000 KM 500 KM + 0,5% na razliku iznad 500.000 KM ali ne više od 3.000 KM.
2) Taksa se plaća samo ako je postupak za raspravljanje zaostavštine završen donošenjem rješenja o nasljeđivanju. Taksa na rješenje o naknadno prona- đenoj imovini plaća se prema vrijed- nosti naknadno pronađene imovine, a u skladu sa stavom 1. ovog tarifn- og broja.
3) Taksu plaćaju nasljednici u srazmjeri nasljednih dijelova.
4) Taksu ne plaćaju nasljednici prvog nasljednog reda i bračni drugovi iz drugog nasljednog reda.
5) Prilikom utvrđivanja čiste vrijednos- ti zaostavštine odbiće se ostaviočevi 15.aprilctravanj 2010
6) dugovi, troškovi sahrane ostavioca, legati i drugi tereti, troškovi popisa i procjene zaostavštin e i drugi troškovi.
6) Ne plaća se posebna taksa za diobu nasljedstva ako nasljednici sporazu- mno predlože diobu i sporazum o diobi bude unesen u rješenje o nas- ljeđivanju.
7) Za zabilježbu prvenstvenog reda i uknjižbu ustupanja prvenstva kao i za ostale zabilježbe vezane za zaos- tavštinu plaća se taksa propisana ta- rifnim brojem 14. ove Tarife.
Tarifni broj 9. (Taksa za sastavljanje i čuvanje testamenta)
Taksa u iznos od d50 KM plaća se za:
a) prijedlog za sastavljanje sudskog testamenta,
b) sastavljanje sudskog testamenta,
c) prijedlog kojim se traži čuvanje testamenta u sudu,
d) opoziv testamenta sastavljenog pred sudom,
e) prijedlog za vraćanje testamenta koji se nalazi na čuvanju u sudu,
f) vraćanje testamenta koji se zam- jenjuje.
Tarifni broj 10. (Taksa za pr ijedl og i odluku u o stu pku diobe zajedničke imovine)
Za prijedlog i odluku da se prov- ede dioba zajedničke imovine taksa se 15.aprilctravanj 2010 plaća prema vrijednosti imovine i to:
a) do 5.000 KM 50 KM,
b) preko 5.000 do 10.000 KM 75 KM,
c) preko 10.000 do 20.000 KM 100 KM,
d) preko 20.000 do 50.000 KM 150 KM,
e) preko 50.000 do 100.000 KM 200 KM,
f) preko 100.000 do 150.000 KM 250 KM,
g) preko 150.000 do 200.000 KM 300 KM,
h) preko 200.000 do 300.000 KM 400 KM,
i) preko 300.000 do 500.000 KM 500 KM
j) preko 500.000 KM 500 KM + 0,5% na razliku iznad 500.000 KM ali ne više od 3.000 KM
Tarifni broj 11. (Taksa za prijedlog za uređenje međe)
Za prijedlog za uređenje međe pla- ća se taksa u iznosu od 100 KM.
Tarifni broj 12. (Taksa za ovjeru potpisa, rukopisa, prijepisa i prevoda)
1) Za podnesak kojim se traži ovjera potpisa, rukopisa, prijepisa i prevo- da plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
2) Za ovjeru prepisa plaća se taksa za prvi polutabak 10 KM, a za svaki sl- ijedeći polutabak iznos od 5 KM.
3) Za ovjeru rukopisa plaća se taksa za prvi polutabak 10 KM, a za svaki sli- jedeći novi polutaba k iznos od 5 KM.
4) Za ovjeru potpisa sudskog tumača na prijevodima plaća se taksa u izn- Broj 6 – strana 643 osu od 10 KM.
5) Za ovjeru potpisa na punomoći pla- ća se taksa u iznosu od 10 KM.
6) Potpis na ispravi koju izdaju državni organi, potpisi ovlašćenih lica za po- tpisivanje firmi ili pravnog lica smat- raju se kao jedan potpis, ako su pro- pisima ili pravilima za potpisivanje ovlašćena dva ili više lica.
7) Za podnesak kojim se traži ovjera potpisa (rukoznaka) na ispravi plaća se jedna taksa, bez obzira koliko se potpisa (rukoznaka) na ispravi ov- jerava.
z) Za ovjeru potpisa (rukoznaka) i pe- čata, plaća se jedna taksa.
9) Ako se jednim podneskom traži ov- jera potpisa (rukoznaka) na više isp- rava plaća se taksa na podnesak.
10) Pod polutabakom podrazumjeva se list hartije od dvije strane formata A-
4. Započeti polutabak računa se kao cijeli. Kada je vrijednost ugovora pr- ocjenjiva, ali nije u ugovoru označe- na, za ovjeru potpisa na ugovoru pl- aća se dvostruka taksa iz stava 6. ov- og tarifnog broja.
11) Za ovjeru potpisa na p unomoćju, od- nosno ugovoru plaća se jedna taksa, bez obzira da li se ovjerava jedan ili više potpisa.
DIO TREĆI.
ZEMLJIŠNO-KNJIŽNI POSTUPCK
Tarifni broj 13. (Taksa za podneske)
Za podnesak kojim se traži upis Broj 6 – strana 644 prava vlasništva, upis ili brisanje uknji- žbe, zabilježbe ili predbilježbe kao i upis prava upravljanja ili prava korišćenja na nekretninama, plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
Tarifni broj 14. (Taksa za upise podataka)
1) Sudsku taksu snosi lice u čiju korist se vrši uknjižba, osim ako ugovorne strane ne utvrde drugačije.
2) Visina takse određuje se prema vrsti i vrijednosti predmeta pravnog pos- la, kako slijedi:
a) uknjižba vlasništva 0,1 %,
b) uknjižba h ipotek e, ze mljišn og du- ga ili doživotnog prava uživanja, trajnog prava korištenja, stvarnih služnosti i tereta, pravo dugoroč- nog najma i zakupa, prava preče kupovine i realnih tereta 50
KM,
c) minimalan iznos sudske takse za uknjižbu 10 KM
d) maksimalni iznos sudske takse za uknjižbu 50.000 KM,
e) uknjižba predbilježbe ili zabiljež- be naplaćuje se paušalno 10 KM.
3) Od plaćanja takse iz tačke 2. ovog ta- rifnog broja oslobođeni su privredni subjekti (privredna društva).
Tarifni broj 15. (Takse za prijepise i izvatke)
1) Za prijepise i izvatke plaća se slijede- ća taksa:
a) za izdavanje neovjerenog prije- 15.aprilctravanj 2010
pisa ili izvatka 5 KM,
b) za izdavanje ovjerenog prijepisa ili službenog izvatka 10 KM,
c) za izdavanje uvjerenja i potvrda
5 KM.
2) Za dopune i potvrde prijepisa i izva- daka naplaćuje se ista taksa kao i za njihovo izdavanje.
Tarifni broj 16. (Taksa za žalbu ili prigovor)
Za žalbu ili prigovor protiv rješe- nja u zemljišno-knjižnim postupcima pl- aća se taksa u iznosu od 10 KM.
DIO ČETVRTI.
TCKSE U POSTUPKU STEČCJC
I LIKVIDCCIJE
Tarifni broj 17. (Takse za podneske)
1) Za prijedlog da se otvori postupak stečaja ili likvidacije, plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
2) Za prijavu povjerilaca u postupku stečaja ili likvidacije, plaća se taksa u iznosu od 1% od vrijednosti potraži- vanja, s tim da ne može biti manja od 20 KM, niti veća od 10.000 KM.
3) Na žalbu protiv odluke u stečajnom ili likvidacijskom postupku povjeri- oca koji ulaže žalbu, plaća se taksa u iznosu od 1% od vrijednosti potraži- vanja, s tim da ne može biti manja od 100 KM, niti veća od 10.000 KM.
4) Kao osnov za plaćanje takse na pri- jave povjerilaca uzima se iznos pot- 15.aprilctravanj 2010 raživanja koji povjerilac prijavljuje. Pri tome će se uzimati da uslovljena tražbina nije uslovljena. Ako jedan povjerilac prijavi više potraživanja taksa se plaća na ukupan iznos tih potraživanja.
Tarifni broj 18. (Taksa u stečajnom postupku)
1) U stečajnom postupku, od zbira iz- nosa koji su upotrebljeni ili stoje na raspolaganju za podmirenje dugova stečajne mase, plaća se taksa u iz- nosu od 100 KM do 1.000 KM, u zav- isnosti od složenosti postupka.
2) Taksu u stečajnom postupku određ- uje sud po okončanju postupka, a dužan je platiti stečajni upravnik iz stečajne mase nakon pravosnažnosti rješenja o glavnoj ili na knadn oj diobi.
PETI DIO.
UPIS U SUDSKI REGISTCR
Tarifni broj 19. (Taksa za podneske)
1) Za prijavu u sudski registar plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
2) Ako se jednom prijavom traži više upisa za isto pravno lice, plaća se sa- mo jedna taksa iz ovog tarifnog broja.
Tarifni broj 20. (Taksa za upise u sudski registar)
1) Za rješenje o upisu osnivanja privre- dnog društva plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
2) Za rješenje o upisu osnivanja dijelo- Broj 6 – strana 645 va privrednog društva, plaća se tak- sa u iznosu od 50 KM.
3) Za rješenje o upisu osnivanja drugih pravnih lica koji nisu navedeni u sta- vu 1. i 2. ovog tarifnog broja plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
4) Za rješenje o upisu lica ovlašćenog za zastupanje pravnog lica plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
5) Za rješenje o upisu prava vršenja sp- oljnotrgovinskog prometa plaća se taksa u iznosu od 200 KM, pored iz- nosa iz stava 1. ovog tarifnog broja.
6) Za rješenje o upisima koji nisu obu- hvaćeni prethodnim stavovima ovog tarifnog broja plaća se taksa u iznosu od 100 KM po jednom upisu.
7) Za zahtjev za brisanje upisa iz suds- kog registra plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
z) Za rješenje po zahtjevu za brisanje upisa, plaća se taksa u iznosu od 50
KM.
9) Kada se više privrednih društava sp- ajaju u jedno, pored takse za podne- sak plaća se i taksa iz stava (6) ovog tarifnog broja, kao i taksa za upis no- voosnovanog privrednog društva.
10) Ako se jednim podneskom traži više upisa, plaća se taksa za svaki upis posebno.
11) Za žalbu na rješenje donijeto u postupku upisa u sudski registar plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
Broj 6 – strana 646
Tarifni broj 21. (Taksa za objavljivanje upisnih podataka)
1) Za dostavljanje upisnih podataka ra- di objavljivanja u ˝Službenom glasn- iku Bosne i Hercegovine˝ plaća se ta- ksa u iznosu od 10 KM.
2) Za objavljivanje podataka čije je upi- sivanje traženo jednim podneskom, plaća se samo jedna taksa iz ovog ta- rifnog broja.
DIO ŠESTI.
UPRCVNI SPOR I POSTUPCK
ZC SUDSKU ZCŠTITU
Tarifni broj 22. (Taksa za tužbu u upravnim sporovima)
1) Za tužbu protiv upravnog akta plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
2) Za odbijenu ili odbačenu tužbu u sp- orovima iz zdravstvenog, penzijskog i invalidskog osiguranja, dječijeg do- datka, starateljstva, usvojenja i soci- jalne pomoći plaća se taksa u iznosu od 20 KM.
3) Za tužbu za ponavljanje postupka plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
4) Za zahtjev za vanredno preispitiva- nje sudske odluke u upravnom spo- ru plaća se taksa u dvostrukom izno- su od takse iz stavu 1. i 2. ovog tarif- nog broja.
Ako je uz tužbu protiv upravnog ak- ta stavljen i zahtjev za odlaganje od izvršenja upravnog akta, plaća se taksa u iznosu od 150 KM. 15.aprilctravanj 2010
Tarifni broj 23. (Taksa za odluke)
Za presudu u postupku u upra- vnom sporu plaća se taksa:
a) kada je predmet spora procjenjiv 1% od vrijednosti spornog pred- meta, s tim da ne može biti manja od 100 KM ni veća od 5.000 KM;
b) kada je predmet spora neprocje- njiv 100 KM;
c) kada se radi o sporovima iz zdr- avstvenog, penzijskog i invalids- kog osiguranja, starateljstva, dje- čijeg dohotka, usvajanja i socijal- ne pomoći taksa za presudu pla- ća se u iznosu od 20 KM;
d) ako je predmet spora djelimično procjenjiv, taksa se plaća kao da je predmet procjenjiv.
DIO SEDMI.
POSEcNI SLUČCJEVI
Tarifni broj 24. (Taksa za sudska uvjerenja i potvrde)
1) Za podnesak kojim se traži izdava- nje uvjerenja plaća se taksa u iznosu od 5 KM.
2) Za izdato uvjerenje se plaća taksa u iznosu od 10 KM.
3) Ako se jednim uvjerenjem potvrđuje više činjenica, plaća se jedna taksa.
4) Plaćanju takse iz stava 1. ovog tari- fnog broja podliježu i elektronski po- dnesci kao i svaki naknadni podnes- ak kojim se dopunjava ili mijenja pr- vobitni podnesak. 15.aprilctravanj 2010
Tarifni broj 25. (Taksa za punomoć)
1) Za izdavanje usmene punomoći pr- ed sudom, za usmeno opozivanje ili otkaz punomoći pred sudom plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
2) Za sudsku obavijest o opozivu ili ot- kazu punomoći plaća se taksa u iz- nosu od 5 KM.
3) Ako više lica ovlašćenih za potpisiv- anje pravnog lica izdaju punomoć je- dnom zastupniku, plaća se taksa za jednu punomoć.
4) Za izdavanje usmene punomoći po stavu 1. ovog tarifnog broja, plaća se jedna taksa i kad više lica istovreme- no izdaju punomoć jednom ili već- em broju lica.
Tarifni broj 26. (Taksa za razmatranje spisa)
Za pismeni podnesak za razma- tranje završenih sudskih spisa plaća se taksa u iznosu od 5 KM.
Tarifni broj 27. (Takse za prijepise)
1) Za pismeni ili usmeni zahtjev da se izvrši prepisivanje sudskog akta, pl- aća se taksa u iznosu od 5 KM.
2) Za prepisivanje sudskih akata kao i za prepisivanje akata iz zbirke ispra- va koje je sud izvršio na zahtjev stra- nke, plaća se od svake započete stra- nice originala taksa u iznosu od po 5
KM.
3) Za izdavanje prijepisa raspravnog Broj 6 – strana 647 zapisnika plaća se polovina takse iz stava 1. ovog tarifnog broja.
4) Za izdavanje transkripta audio zapi- sa plaća se taksa od 2 KM po strani- ci. Kao cijela stranica smatra se sva- ka započeta stranica teksta u stand- ardnom formatu.
5) Za izdavanje audio zapisa na CD-u plaća se taksa u iznosu od 5 KM.
6) Ako se istovremeno sudski prijepis ovjerava plaća se posebna taksa za ovjeravanje u iznosu od 5 KM.
7) Za prijepis raspravnog zapisnika ko- ji je izrađen istvoremeno sa sastavlj- anjem originala plaća se polovina ta- kse iz stava 1. ovog tarifnog broja.
z) Pod prepisom se ne podrazumijeva- ju: fotokopija ili kopija, koja je presli- kani original ili matrica, uključujući uvećanje i umanjenje, mehaničkim ili elektronskim presnimavanjem, hem- ijskom reprodukcijom ili nekom dr- ugom ekvivalentnom tehnikom koj- om se precizno reprodukuje original.
Tarifni broj 28. (Taksa za izvode iz sudskog registra i drugih javnih knjiga)
1) Za izvode iz sudskog registra ili dru- gih javnih knjiga koje vodi sud, ako se izdaju na zahtjev stranke, plaća se taksa u iznosu od 10 KM po stranici.
2) Kada je izvod sastavila sama stranka i podnijela ga sudu na potvrdu plaća se polovina takse iz ovog tarifnog broja.
Broj 6 – strana 64z
Tarifni broj 29. (Taksa za sudski depozit)
1) Za čuvanje (depozit) novca, stvari i papira od vrijednosti na zahtjev stra- nke, plaća se godišnje 1% vrijednos- ti, s tim da iznos takse ne može biti manji od 100 KM.
2) Taksa se plaća za svaku godinu una- prijed, a započeta godina računa se kao cijela.
3) Ako se vrijednost stvari ne može pr- ocjeniti po njihovoj prirodi, izvršiće se procjena od strane vještaka o troš- ku deponenta.
Tarifni broj 30. (Taksa za protest isprava)
1) Za molbu za protest mjenice, čeka i drugih isprava ili ugovora zbog nea- kceptiranja, neisplate ili neispunje- nja, plaća se taksa u iznosu od 5 KM.
2) Za protest isprave se plaća taksa pr- ema vrijednosti, i to:
a) do 50 KM 5 KM,
b) preko 50 do 500 KM 25 KM,
c) preko 500 KM 50 KM.
3) Ako se je dnom molbom traži više pr- otesta o dnos no za mje na protesta, pla- ća se jedna taksa za molbu, ali se u tom slučaju plaća posebna taksa za svaki protest, odnosno zamjenu protesta.
Tarifni broj 31. (Taksa za ostale upise)
Za podnesak koji stranka usme- 15.aprilctravanj 2010 no daje na zapisnik pred sudom plaća se taksa predviđena u ovoj Tarifi za odno- sni podnesak.
Tarifni broj 32. (Taksa za postupke pred arbitražom)
1) Za prijedlog stranke da sud postavi arbitra ili predsjednika arbitraže pla- ća se taksa u iznosu od 10 KM.
2) Za prijedlog o izuzeću arbitra plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
3) Za sastavljanje potvrde o pravosnaž- nosti i izvršnosti presude arbitraže plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
Tarifni broj 33. (Taksa za zahtjev za izuzeće)
Za zahtjev za izuzeće plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
367
Na osnovu člana 33a Ustava Bo- sansko-podrinjskog kantona Goražde („Službene novine Bosansko-podrinjsk- og kantona Goražde“, broj:zc9z, 10c00 i 5c03), d o n o s i m:
U K C Z
O PROGLCŠENJU ZCKONC
O IZMJENCMC I DOPUNCMC
ZCKONC O CGENCIJI ZC
PRIVCTIZCCIJU U cOSCNSKO-
PODRINJSKOM KCNTONU
GORCŽDE
Proglašava se Zakon o izmjena- ma i dopunama Zakona o Agenciji za privatizaciju u Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde, koji je donijela Sku-
Često postavljana pitanja
Zakon o sudskim taksama BPK
Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.
Šta ovaj tekst uređuje?
Odredba navodi: „1) Ovim zakonom utvrđuje se način plaćanja sudskih taksi (u daljem te- kstu:takse) u postupku pred Kanto- nalnim sudom u Goraždu i Opći- nskim sudom u Goraždu (u daljem tekstu:sud).”
Član 1 · Pročitajte cijelu odredbu →Koja prava ili zabrane navodi tekst?
Odredba navodi: „1) Lice koje je platilo taksu koju uopšte nije bilo dužno da plati ili je platilo taksu u iznosu većem od propisan- og, kao i lice koje je platilo taksu za sudsku radnju, a ta radnja iz bilo kog razloga nije izvršena, ima pravo na povrat takse.”
Član 31 · Pročitajte cijelu odredbu →Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?
Odredba navodi: „2) Za podneske i zapisnike koji zamje- njuju podneske taksu je dužno da pl- ati lice koje podnosi podneske i lice na čiji zahtjev se sastavlja zapisnik, odnosno lice u čijem interesu se pre- duzimaju radnje.”
Član 2 · Pročitajte cijelu odredbu →Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?
Odredba navodi: „Broj 6 – strna 62z dbama ovog Zakona donijet će se u roku od dvije godine od dana stupanja na sn- agu ovog Zakona.”
Tekst propisa · Pročitajte cijelu odredbu →