Brčko distrikt · Sudovi i pravosuđe
Zakon o sudskim taksama Brčko Distrikta BiH
Institucionalna objava; broj glasila provjerite u izvorniku
Izvorni tekstInstitucionalni izvorSažetak
Dokument „Zakon o sudskim taksama Brčko Distrikta BiH“ obuhvata sljedeće cjeline: bosna i hercegovina; skupština; predsjedavajuć; z a k o n o s u d s k i m t a k s a m a. Pregled i puni tekst odnose se na prikazano izdanje.
Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Skupstina Brcko distrikta BiH
Ključne tačke
Odabrane odredbe ovog izdanja.
- Šta propis uređuje
„Takse propisane ovim zakonom plaćaju lica po čijem prijedlogu ili u čijem interesu se preduzimaju radnje u ovom postupku, za koje je ovim zakonom utvrđeno plaćanje takse.”
Član 2 → - Prava i zaštita
„Ako je predmet spora pravo na zakonsko izdržavanje ili potraživanje pojedinih iznosa zakonskog izdržavanja, vrijednost predmeta spora radi naplate takse računa se prema zbiru davanja za tri mjeseca, ako se izdržavanje ne traži za kraće vrijeme.”
Član 24 → - Zahtjev i pravni postupak
„Kada se radi o naplati takse, tuženi može podnijeti prigovor da je u tužbi vrijednost predmeta spora previsoko određena u kom slučaju će sud rješe njem odrediti vrijednost mjerodavnu za naplatu takse i iznos takse koju je takseni obveznik dužan da plati.”
Član 29 → - Rokovi i trajanje
„Taksa se plaća u roku od 8 dana od dana nastanka ta ksene obaveze, ako ovim zakonom nije drugačije određeno.”
Član 4 →
Izvor i povezana dokumentacija
Podaci o izdanju i izvoru
Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Skupstina Brcko distrikta BiH · 28 stranica.
Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.
Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.
Sadržaj članova
52 / 52 odredbi
Tekst propisa
BOSNA I HERCEGOVINA
BOSNA I HERCEGOVINA
Brčko distrikt BiH Brčko distrikt BiH
SKUPŠTINA
ZAKONODAVNO POVJERENSTVO
ZAKONODAVNA KOMISIJA
SKUPŠTINA
ZAKONODAVNA KOMISIJA
Mladena Maglova 2, 76100 Brčko distrikt BiH, telefon i faks: 049/215-516 Mladena Maglova 2, 76100 Brčko distrikt BiH, tel. i faks: 049/215-516
Na osnovu člana 8 Zakona o Službenom glasniku Brčko distrikta Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik Brčko distrikta BiH“, brojevi: 1 /00 i 17/04) i Odluke o davanju ovlaštenja Zakonodavnoj komisiji Skupštine Brčko distrikta BiH , broj: 01-02-218/17 od 13. 9. 2017. godine („Službeni glasnik Brčko distrikta BiH“, broj 35/17 ), Zakonodavna komisija Skupštine Brčko distrikta BiH na 37. sjednici održanoj 15.4.2026. g odine utvrdila je prečišćeni tekst Zakona o sudskim taksama („Službeni glasnik Brčko distrikta BiH“, broj 5/01), s izmjenama i dopunama Zakona o sudskim taksama („Službeni glasnik Brčko distrikta BiH“, brojevi: 12/02, 23/03 i 11/20).
Broj: 01.3-02-359-K/26 Brčko, 15.4.2026. godine
PREDSJEDAVAJUĆ
I
ZAKONODAVNE KOMISIJE
Ljubiša Lukić
Z A K O N O S U D S K I M T A K S A M A
(Prečišćeni tekst)
I – OPŠTE ODREDBE
Član 1
U postupku pred Osnovnim i Apelacionim sudom Brčko distrikta Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Osnovni i Apelacioni sud) plaćaju se sudske takse (u daljnjem tekstu: takse) po odredbama ovog zakona i Taksene tarife koja je njegov sastavni dio.
Član 2
(1) Takse propisane ovim zakonom plaćaju lica po čijem prijedlogu ili u čijem interesu se preduzimaju radnje u ovom postupku, za koje je ovim zakonom utvrđeno plaćanje takse.
(2) Za podneske i zapisnike koji zamjenjuju podneske ta ksu je dužno da plati lice koje ih podnosi, odnosno lice na čiji zahtjev se sastavlja zapisnik.
(3) Za odluku Osnovnog suda taksu je dužan da plati tuž ilac, odnosno predlagač, a za sudsku nagodbu taksu su dužne da plate obje strane, ukoliko u nagodbi nije drugačije ugovoreno.
(4) Za odluku Apelacionog suda i za odluku po vanrednom pravnom sredstvu, taksu je dužan da plati podnosilac žalbe, odnosno lice u čijem intere su je pokrenut postupak po vanrednom pravnom sredstvu.
(5) Kada su u skladu s odredbama ovog zakona taksu dužn a da plate dva ili više lica zajedno, njihova obaveza je solidarna.
(6) Lica iz stavova od 1 do 5 ovog člana su takseni obveznici u smislu ovog zakona.
Član 3
Obaveza plaćanja takse (u daljnjem tekstu: taksena obaveza) nastaje:
1) Za podneske (tužbe, odgovore na tužbe, žalbe i drug a pravna sredstva) - kada se predaju sudu, odnosno kada se izvrši obračun takse, ako njen iznos zavisi od vrijednosti predmeta spora, a za podneske predate na zapisnik - kada je zapisnik sastavljen;
2) za sudske prijepise - kada se zatraže od suda;
3) za sudske odluke - kada se objave, a ako stranka nije prisutna objavljivanju ili ako odluka nije javno objavljena - kada se stranci ili njenom zastupniku dostavi prijepis odluke;
4) za sudske nagodbe - kada se zaključe;
5) za paušalnu taksu u postupku raspravljanja zaostavš tine - kada rješenje o nasljeđivanju postane pravosnažno;
6) u postupku stečaja - kada rješenje-odluka o glavnoj diobi u postupku stečaja postane pravosnažna;
7) za ostale radnje - kada se zatraži njihovo preduzimanje.
Član 4
Taksa se plaća u roku od 8 dana od dana nastanka ta ksene obaveze, ako ovim zakonom nije drugačije određeno.
Član 5
(1) Za podneske i odluke u upravnim sporovima u stvarim a penzijskog, invalidskog i zdravstvenog osiguranja, dječijeg dodatka, staratel jstva, usvojenja i socijalne pomoći, taksa se plaća samo ako tužba bude pravosnažno odbijena ili odbačena.
(2) Taksena obaveza iz stava 1 ovog člana nastaje danom pravosnažnosti odluke kojom je tužba odbijena ili odbačena.
Član 6
(1) Takse predviđene Taksenom tarifom plaćaju se u gotovom novcu.
(2) Takseni obveznik plaća taksu tako što iznos takse u plaćuje na propisani račun i potvrdu o uplati prilaže uz podnesak za koji je taksa plaćena . Kada se podnosi potvrda o plaćenoj taksi za sudsku odluku, takseni obveznik je dužan da na n joj označi broj odluke na koju se taksa plaća.
Član 7
(1) Nedovoljno plaćena ili neplaćena taksa ne zadržava tok sudskog postupka, ako ovim zakonom nije drugačije određeno.
(2) Ako takseni obveznik zahtijeva sud je dužan da prim i podneske koji nisu taksirani ili su nedovoljno taksirani.
(3) U slučajevima iz stavova 1 i 2 ovog člana taksa se naplaćuje u skladu s odredbama člana 37 ovog zakona.
Član 8
Naplata takse zastarijeva u roku od tri godine po i steku kalendarske godine u kojoj je nastala taksena obaveza.
II - OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Član 9
(1) Od plaćanja takse oslobođeni su Brčko distrikt Bosn e i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Distrikt), njegovi organi, kao i izdržavana lica u postupku zakonskog izdržavanja.
(2) Takse za podneske i radnje ne plaćaju lica koja poklanjaju Distriktu, socijalno-humanitarnim, naučnim ili kulturnim organizacijama, ustanovama il i fondacijama svoju imovinu ili se u njihovu korist odriču prava svojine na nekretninama ili im bez naknade ustupaju druga stvarna prava na nekretninama.
(3) Sudska taksa ne plaća se u postupcima upisa u regis tar poslovnih subjekata, osim upisa osnivanja udruženja građana, uključujući mjesne zajednice.
(4) Od plaćanja sudske takse iz Tarifnih brojeva 12, 23 , 25 i 28 oslobođeni su građani slabog imovnog stanja na osnovu potvrde Pododjeljenja za socijalnu zaštitu-Centra za socijalni rad.
(5) Strana država je oslobođena plaćanja takse ako je t o predviđeno međunarodnim ugovorom ili pod uslovom uzajamnosti. U slučaju sumnje o postoja nju uzajamnosti, mišljenje daje Pravosudna komisija.
Član 10
(1) Sud može osloboditi taksenog obveznika od plaćanja takse ako bi plaćanjem takse, imajući u vidu visinu sredstava iz kojih se obveznik i članov i njegovog domaćinstva izdržavaju, ta sredstva bila u tolikoj mjeri umanjena da bi time bila ugrožena njihova egzistencija.
(2) Odluku iz stava 1 ovog člana donosi Osnovni sud na prijedlog taksenog obveznika. Prije donošenja odluke, sud će ocijeniti sve okolnosti, a naročito će uzeti u obzir vrijednost mjerodavnu za naplatu takse, ukupan prihod taksenog obveznika i članova njegovog domaćinstva, kao i broj lica koja takseni obveznik izdržava.
(3) Pod domaćinstvom se u smislu ovog zakona podrazumij eva zajednica života, privređivanja i trošenja ostvarenih prihoda.
(4) Izdržavana lica, u smislu ovog zakona su:
1) maloljetna lica, odnosno usvojenici,
2) lica, odnosno usvojenici na redovnom školovanju ili na vanrednim studijama, ako su nezaposleni - do navršene 26. godine života,
3) unuci, bez roditelja i ako žive u domaćinstvu s obveznikom,
4) bračni drug i
5) roditelji, odnosno usvojitelji.
Član 11
(1) Visinu prihoda taksenog obveznika sud utvrđuje na o snovu uvjerenja nadležnog organa, odnosno drugih dokaza koje takseni obveznik podnese o svom imovnom stanju.
(2) Uvjerenje iz stava 1 ovog člana sadrži podatke o vi sini prihoda taksenog obveznika i članova njegovog domaćinstva, kao i o drugim izvorima priho da i uopšte o imovnom stanju lica kome se izdaje uvjerenje.
(3) Uvjerenje iz stava 1 ovog člana služi kao dokaz za oslobađanje od plaćanja takse samo ako od njegovog izdavanja do podnošenja prijedloga za o slobađanje nije proteklo više od šest mjeseci.
(4) Uvjerenje iz stava 1 ovog člana podnosi takseni obv eznik uz prijedlog za oslobađanje od plaćanja takse.
(5) Sud može po službenoj dužnosti pribaviti i provjeri ti potrebne podatke o imovnom stanju taksenog obveznika i članova njegovog domaćinstva, a može o tome saslušati i protivnu stranku.
(6) Protiv rješenja suda kojim se usvaja prijedlog za o slobađanje od plaćanja takse nije dozvoljena žalba.
Član 12
(1) Strani državljanin oslobodit će se od plaćanja taks e ako je to predviđeno međunarodnim ugovorom ili pod uslovom uzajamnosti.
(2) U slučaju sumnje o postojanju uzajamnosti, mišljenje daje Pravosudna komisija.
Član 13
(1) Oslobađanje od plaćanja takse dato u parničnom, van parničnom i krivičnom postupku, kao i u postupku u upravnim sporovima važi i u postupku i zvršenja odluka donijetih u tim postupcima, ako se izvršenje zahtijeva u roku od tr i mjeseca po pravosnažnom okončanju postupka.
(2) Oslobađanje od plaćanja takse u vanparničnom i izvr šnom postupku važi i u parničnom postupku koji nastane u toku i povodom vanparničnog i izvršnog postupka.
Član 14
(1) Rješenje o oslobađanju od plaćanja takse odnosi se na sve takse po odgovarajućem predmetu bez obzira kada je nastala taksena obaveza.
(2) Ukoliko je pokrenut postupak za naplatu takse za po dneske, radnje i isprave za koje je taksena obaveza nastala prije donošenja rješenja iz stava 1 ovog člana, postupak će se obustaviti, a taksa koja je bila naplaćena će se vratiti.
Član 15
Sud može u toku postupka ukinuti rješenje o oslobađ anju od plaćanja takse ako utvrdi da je takseni obveznik u stanju da plati taksu, a tom pri likom će odlučiti da li će obveznik u potpunosti ili djelimično platiti takse od kojih je bio ranije oslobođen.
Član 16
Ako sudski postupak traje duže od dvije godine lice oslobođeno od plaćanja takse dužno je da po isteku druge i svake sljedeće godine trajanja postu pka podnese novo uvjerenje o svom imovnom stanju.
Član 17
(1) Staralac odsutnog lica čije je boravište nepoznato, staralac imovine čiji je sopstvenik nepoznat, kao i privremeni zastupnik stranke koga s ud postavi u postupku, nisu dužni da plaćaju takse za lice koje zastupaju.
(2) Naplata takse u slučajevima iz stava 1 ovog člana vrši se iz imovine lica koja se zastupaju.
(3) Neplaćene takse sud će unositi u popis taksa i po završetku postupka postupit će kao u slučaju iz člana 37 stava 3 ovog zakona kada lice ne prisus tvuje sudskoj radnji za koju je dužno da plati taksu.
Član 18
(1) Oslobađanje od plaćanja takse koristi samo licu kome je to oslobađanje priznato.
(2) Kada više lica zajednički predaju podnesak ili zaje dno preduzmu radnju u postupku, a jedno ili više njih je oslobođeno od plaćanja takse, lice koje nije oslobođeno dužno je da plati taksu kao da nema oslobođenih od plaćanja takse, osim u slučajevima formalnog suparničarstva.
Član 19
(1) Ako u parničnom i izvršnom postupku lice oslobođeno od plaćanja takse uspije u postupku, taksu koju bi ono bilo dužno da plati da nije bilo oslobođeno, platit će stranka koja ne uživa oslobađanje i to u srazmjeri u kojoj je oslobođena stranka uspjela u postupku.
(2) Ako se između stranke oslobođene od plaćanja takse i stranke koja nije oslobođena zaključi sudska nagodba, taksu koju bi trebalo da plati oslo bođena stranka platit će stranka koja nije oslobođena.
Član 20
(1) Kada u postupku pred sudom učestvuju na jednoj stra ni lice koje je oslobođeno od plaćanja takse, a na drugoj lice koje nije oslobođeno, sud j e dužan da vodi popis taksa koje bi trebalo da plati oslobođeno lice.
(2) Popis taksi se zaključuje po završetku postupka. Ak o se postupak završi na način predviđen članom 19 ovog zakona sud će shodno članu 37 ovog zakona izdati nalog za plaćanje takse.
III - UTVRĐIVANJE VRIJEDNOSTI RADI NAPLATE TAKSE
1. U parničnom postupku
Član 21
(1) U parničnom postupku takse se plaćaju prema vrijednosti predmeta spora.
(2) Ako ovim zakonom nije drugačije određeno, odredbe p ropisa o parničnom postupku na osnovu kojih se utvrđuje vrijednost spora primjenju ju se i prilikom određivanja vrijednosti spora radi naplate takse.
Član 22
(1) Ako se jednom tužbom obuhvati više zahtjeva protiv tuženog, bez obzira da li se svi zahtjevi zasnivaju na istom činjeničnom i pravnom osnovu ili ne, vrijednost predmeta spora radi naplate takse određuje se prema zbiru vrijednosti svih zahtjeva.
(2) U slučaju formalnog suparničarstva - ako više lica podnese jednu tužbu ili ako je više lica tuženo jednom tužbom, a predmet spora su zahtjevi, odnosno obaveze iste vrste koje se zasnivaju na bitno istovjetnom činjeničnom i pravno m osnovu, vrijednost predmeta spora radi naplate takse određuje se prema vrijednosti svakog pojedinog zahtjeva.
Član 23
Ako tužilac jednom tužbom obuhvati dva ili više tuž enih i traži da tužbeni zahtjev bude usvojen prema sljedećem tuženom za slučaj da ne bude usvoje n prema onome koji je u tužbi naveden prije njega ili ako prema svakom od njih postavlja isti zahtjev ili ako prema pojedinim od njih ističe različite zahtjeve koji su u međusobnoj vezi , vrijednost predmeta spora radi naplate takse određuje se prema zahtjevu čija je vrijednost najveća.
Član 24
Ako je predmet spora pravo na zakonsko izdržavanje ili potraživanje pojedinih iznosa zakonskog izdržavanja, vrijednost predmeta spora radi naplate takse računa se prema zbiru davanja za tri mjeseca, ako se izdržavanje ne traži za kraće vrijeme.
Član 25
Ako je predmet spora nasljedno pravo na cijeloj zao stavštini, kao vrijednost predmeta spora uzima se vrijednost čiste zaostavštine, a ako je pr edmet spora samo jedan dio zaostavštine ili određena stvar iz zaostavštine, kao vrijednost pred meta spora uzima se čista vrijednost tog dijela, odnosno stvari.
Član 26
Vrijednost predmeta spora u svojinskim i državinskim sporovima o nekretninama i u sporovima o pravu korištenja nekretnina, određuje se prema trži šnoj vrijednosti nekretnina koja je predmet spora, ali ne može biti manja:
1) za zemljište - od trostrukog iznosa katastarskog prihoda sa zemljišta,
2) za zgrade ili posebne dijelove zgrada - od trogodiš njeg iznosa stanarine, odnosno zakupnine, a ako ne postoji ugovor kojim se utvrđuj e visina stanarine, odnosno zakupnine, ta visina će se utvrditi prema visini st anarine, odnosno zakupnine slične zgrade ili posebnog dijela zgrade u mjestu u kome se nalazi zgrada.
Član 27
(1) Kao vrijednost predmeta spora radi naplate takse uzima se:
1) u diobnim parnicama – vrijednost onog dijela imovin e koji tužilac traži da mu se izdvoji diobom iz zajedničke imovine;
2) u parnicama u kojima je predmet spora izvršenje kak ve radnje ili trpljenje ili nečinjenje ili izjava volje ili utvrđivanje da postoji ili ne postoji neko pravo ili pravni odnos ili da se utvrdi istinitost ili neistinitost kakve ispravke - iznos koji je tužilac označio u tužbi s tim da taj iznos ne može biti manji od 500 KM;
3) u parnicama za proglašenje prestanka važnosti ugovora o arbitraži - iznos od 500 KM;
4) u sporovima o otkazu ugovora o najmu ili zakupu stv ari, o otkazu ugovora o korištenju stana ili podstanarskog ugovora i u sporovima za iseljenje iz stana - iznos od 500 KM;
5) u sporovima o otkazu ugovora o zakupu poslovnih pro storija ili po tužbi za iseljenje iz poslovnih prostorija - jednogodišnji iznos zakupnine – ali ne manje od 500 KM;
6) u sporovima zbog smetanja posjeda - iznos od 500 KM;
7) u sporovima radi utvrđivanja ili osporavanja očinstva - iznos od 100 KM;
8) u sporovima radi utvrđivanja postojanja ili neposto janja braka, poništenja ili razvoda braka - iznos od 200 KM;
9) u sporovima o stvarnim i ličnim službenostima i o d oživotnom izdržavanju - iznos od
500 KM;
10) u sporovima o utvrđivanju reda prvenstva potraživan ja u izvršnom postupku - visina potraživanja, a najviše 1000 KM.
(2) Ako se zajedno s brakorazvodnim sporom ili sporom r adi utvrđivanja očinstva raspravlja i zahtjev za izdržavanje djeteta ili bračnog druga, n aplaćivat će se samo jedna taksa i to prema vrijednosti prema kojoj se naplaćuje taksa za brako razvodni spor, odnosno za spor za utvrđivanje očinstva.
(3) Ako se u nekom od postupaka traži obezbjeđenje doka za prije pokretanja parnice kao vrijednost mjerodavna za naplatu takse uzima se iznos od 100 KM.
Član 28
Ako se po odredbama članova od 21 do 27 ovog zakona ne može utvrditi vrijednost predmeta spora, kao vrijednost se uzima iznos od 500 KM.
Član 29
(1) Iznos takse, koju je takseni obveznik dužan da plat i, obračunava se u skladu s odredbama ovog zakona lice koje odredi predsjednik suda.
(2) Kontrolu obračunate i naplaćene takse vrši sudija k oji vodi postupak, odnosno ovlašteno lice koje preduzima radnje.
(3) Kontrola iz stava 2 ovog člana vrši se na taj način što sud po prijemu tužbe na brz i pogodan način utvrđuje vrijednost označenu u tužbi, kao i n a osnovu nje određeni iznos takse. Ispitivanje vrijednosti spora sud će preduzeti najk asnije na pripremnom ročištu, a ako ono nije održano, na prvom ročištu za glavnu raspravu, prije početka raspravljanja o glavnoj stvari. Ako utvrdi da u tužbi nije označena odgovar ajuća vrijednost spora ili ako utvrdi da taksa nije pravilno obračunata i naplaćena sud će r ješenjem odrediti iznos takse, koju je takseni obveznik dužan da plati.
(4) Kada se radi o naplati takse, tuženi može podnijeti prigovor da je u tužbi vrijednost predmeta spora previsoko određena u kom slučaju će sud rješe njem odrediti vrijednost mjerodavnu za naplatu takse i iznos takse koju je takseni obveznik dužan da plati.
(5) Prigovor iz stava 4 ovog člana tuženi može istaći n ajkasnije do završetka pripremnog ročišta, a ako ono nije održano na prvom ročištu za glavnu r aspravu, dok se sud nije upustio u raspravljanje.
(6) Protiv rješenja iz stavova 3 i 4 ovog člana nije dozvoljena posebna žalba.
2. U izvršnom postupku
Član 30
(1) U izvršnom postupku plaća se taksa prema vrijednost i zahtjeva koji treba izvršiti ili obezbijediti.
(2) Pri utvrđivanju vrijednosti zahtjeva za naplatu tak se shodno se primjenjuju odredbe članova od 21 do 28 ovog zakona.
(3) Parnični troškovi, odnosno troškovi postupka i sporedna potraživanja uzimaju se u obzir samo ako su sami za sebe predmet zahtjeva koji treba izvršiti ili obezbijediti.
(4) Ako je izvršnom postupku prethodila parnica o istom zahtjevu, kao vrijednost zahtjeva za naplatu takse u izvršnom postupku uzet će se vrijed nost predmeta spora utvrđena u parnici, ako se ne zahtijeva manji iznos.
Član 31
Kada povjerilac ne naznači vrijednost mjerodavnu za naplatu takse, niti se ona može utvrditi na osnovu člana 30 ovog zakona, kao vrijednost se uzima iznos od 100 KM.
Član 32
U postupku izvršenja primjenjivat će se shodno odredbe člana 29 ovog zakona.
3. U upravnim sporovima
Član 33
(1) U upravnim sporovima plaća se taksa prema vrijednosti predmeta spora, ako je predmet spora procjenjiv.
(2) Vrijednost procijenjivog spora utvrđuje se shodno o dredbama članova od 21 do 28 ovog zakona.
(3) Ako predmet spora nije procjenjiv, kao vrijednost se uzima iznos od 100 KM.
Član 34
U postupku u upravnim sporovima shodno se primjenjuju odredbe člana 29 ovog zakona.
4. U ostalim postupcima
Član 35
Kada je u vanparničnom postupku i u stečajnom postu pku za plaćanje takse mjerodavna vrijednost zahtjeva, za njeno utvrđenje će se shodn o primjenjivati odredbe članova od 21 do 28 ovog zakona, ako u Taksenoj tarifi nije drugačije određeno.
5. Prema vrijednosti u toku postupka
Član 36
(1) Prvobitno utvrđena vrijednost ostaje kao osnov za plaćanje takse, bez obzira da li se ta vrijednost promijenila u toku postupka.
(2) Ako se u smislu člana 29 ovog zakona utvrdi nova vr ijednost, kao osnov za plaćanje takse uzima se ta nova vrijednost i to od dana kada se rješenje suda o tome saopšti strankama.
(3) Kada se vrijednost promijeni zbog preinačenja zahtjeva ili zbog toga što je zahtjev djelimično riješen, kao vrijednost za plaćanje takse uzima se promijenjena vrijednost i to za sve podneske i radnje učinjene poslije takve promjene.
(4) Ako je izjavu o promjeni vrijednosti stranka dala u podnesku, taksa za taj podnesak plaća se po promijenjenoj vrijednosti.
(5) Ako se pravnim lijekom, odnosno prigovorom protiv p latnog naloga ili rješenja o izvršenju, odluka pobija samo u jednom djelu, za plaćanje takse za pravni lijek, odnosno prigovor uzima se vrijednost samo pobijanog dijela.
(6) Ako pravni lijek ulažu obje stranke, taksa za pravn i lijek određuje se posebno za svaku stranku prema vrijednosti onog dijela odluke koji se pravnim lijekom pobija.
(7) U statusnim sporovima, u sporovima za utvrđivanje i u sporovima u kojima se tužbeni zahtjev ne odnosi na novčani iznos, za plaćanje takse za pr avni lijek, mjerodavna je vrijednost prema kojoj je plaćena taksa za tužbu.
(8) Za pravni lijek koji se ulaže samo protiv odluke o troškovima postupka ili odluke o sporednim potraživanjima, taksa se plaća samo prema iznosu troškova postupka ili iznosu sporednih potraživanja.
IV - POSTUPAK ZA NAPLATU NEPLAĆENE TAKSE
Član 37
(1) Ako stranka prisustvuje sudskoj radnji za koju je d užna da plati taksu, a ne plati je odmah, sud će je upozoriti da je dužna da taksu plati u ro ku od 8 dana i upozorit će je na posljedice neplaćanja takse (član 40). O izvršenom upozorenju sačinit će se zabilješka na spisu.
(2) Na način iz stava 1 ovog člana postupit će se i kad a stranka predaje neposredno sudu podnesak koji nije taksiran ili je nedovoljno taksi ran, a na podnesku i na sudskom spisu će se naznačiti da je stranka upozorena na posljedice neplaćanja takse u roku.
(3) Ako stranka ne prisustvuje sudskoj radnji za koju j e dužna da plati taksu, sud će joj poslati nalog da plati taksu koju duguje u roku od 8 dana o d dana dostave naloga i upozorit će je na posljedice neplaćanja takse u roku.
(4) Za podnesak primljen preko pošte, a za koji taksa n ije plaćena ili je plaćena nedovoljno, sud će podnosiocu poslati opomenu da plati taksu u roku od osam (8) dana od dana dostave opomene i upozorit će ga na posljedice neplaćanja takse u roku.
(5) Ukoliko stranka u postupku ima punomoćnika, nalog, odnosno opomena za plaćanje takse iz stavova 2, 3 i 4 ovog člana dostavit će se njenom punomoćniku.
Član 38
Ako ukupan iznos taksa koje je takseni obveznik duž an da plati premašuje 1/3 njegovih mjesečnih primanja, sud može, na zahtjev taksenog o bveznika, rješenjem odrediti da taksenu obavezu izmiri u ratama i to najviše u tri mjesečne rate.
Član 39
Kada je taksu dužno da plati lice koje ima prebival ište ili boravište u inostranstvu, kao i kada je taksu dužno da plati pravno lice koje ima sjedište u inostranstvu, a taksu nije platilo do trenutka nastanka taksene obaveze, sud će voditi popis nepla ćenih taksa i po završetku postupka izdat će nalog za plaćanje takse u smislu člana 37 stava 3 o vog zakona, s tim da rok za plaćanje takse ne može biti kraći od 15 ni duži od 30 dana.
Član 40
(1) Ako takseni obveznik ne plati taksu u roku određeno m u članu 37 ovog zakona, sud će u daljnjem roku od 8 dana o neplaćenoj taksi obavijes titi organ nadležan za poslove javnih prihoda radi naplate takse prinudnim putem, a na sp isu će zabilježiti da je navedeni organ obaviješten o neplaćenoj taksi. Uz obavještenje sud je dužan da priloži dokaz o tome da je obvezniku upućen nalog, odnosno opomena o plaćanju takse.
(2) Ako se radi o neplaćenoj taksi u smislu člana 39 ov og zakona, sud će obavještenje iz stava 1 ovog člana dostaviti organu nadležnom za poslove ja vnih prihoda na području na kome se nalazi bilo kakva imovina taksenog obveznika.
(3) Po prijemu obavještenja u smislu st. 1 ili 2 ovog č lana nadležan organ će donijeti rješenje kojim će taksenom obvezniku naložiti da u roku od o sam (8) dana od dana prijema rješenja plati dugovanu taksu kao i iznos od 50% visine te t akse na ime kaznene takse. Ako takseni obveznik u datom roku ne plati dugovanu i kaznenu taksu, pristupit će se prinudnoj naplati.
(4) Kaznena taksa iz stava 3 ovog člana ne može biti ma nja od dvostrukog iznosa najniže takse propisane Taksenom tarifom.
Član 41
(1) Kada je takseni obveznik preduzeće ili drugo pravno lice sud će rješenjem utvrditi iznos neplaćene takse i iznos kaznene takse a rješenje će radi izvršenja dostaviti banci koja obavlja poslove platnog prometa i kod koje se vodi račun taksenog obveznika.
(2) Protiv rješenja iz stava 1 ovog člana preduzeće ili drugo pravno lice može izjaviti žalbu u roku od osam (8) dana od dana dostavljanja rješenja. Žalba ne zadržava naplatu takse.
(3) Žalba nije dozvoljena ukoliko je rješenje iz stava 1 ovog člana donio Apelacioni sud.
Član 42
Ako iznos neplaćene takse u jednom predmetu po izvr šenju svih radnji, odnosno po pravosnažnosti predmeta ne prelazi iznos najniže ta kse koja se plaća za tužbu u parničnom postupku, sud neće pokretati postupak za prinudnu naplatu takse.
V - POVRAĆAJ TAKSE
Član 43
(1) Lice koje je platilo taksu koju uopšte nije bilo du žno da plati ili je platilo taksu u iznosu većem od propisanog, kao i lice koje je platilo tak su za sudsku radnju, a ta radnja iz bilo kog razloga nije izvršena, ima pravo na povraćaj takse.
(2) Lice koje je platilo taksu za sudsku radnju koja ni je izvršena nema pravo da traži povraćaj takse za podnesak kojim je zahtijevalo njeno izvršenje.
Član 44
Zahtjev za povraćaj takse se podnosi na odlučivanje Osnovnom sudu u roku od 30 dana od dana kada je taksa pogrešno plaćena, odnosno od dana saz nanja da sudska radnja nije izvršena, a najkasnije u roku od godinu dana od dana kada je taksa plaćena.
Član 44a
(Povrat u slučaju sporazuma)
Ako se stranke u toku postupka, a najkasnije do zak ljučenja glavne rasprave sporazumiju da će pristupiti rješavanju spora u postupku medijacije i u postupku medijacije postignu sporazum, imaju pravo na povrat naplaćene takse u iznosu od 50%.
Član 45
Ukoliko prihvati zahtjev za povraćaj takse, sud će primjerak rješenja dostaviti i organu nadležnom za poslove javnih prihoda, radi izvršenja povraćaja.
Član 46
(1) Ako u postupku u upravnim sporovima upravni akt po tužbi bude poništen ili ako u istom postupku odluka Osnovnog suda po žalbi bude preinač ena ili ukinuta, ili ako se dozvoli obnova postupka, taksa za tužbu, odnosno žalbu će s e vratiti stranci na njen zahtjev, a u slučaju preinačenja zahtjeva, stranci će se vratiti i ostale takse plaćene u tom sporu.
(2) Zahtjev za povraćaj takse podnosi se u roku od 30 dana od dana dostavljanja odluke iz stava 1 ovog člana.
(3) U slučaju povraćaja takse iz stava 1 ovog člana pri mjenjivat će se odredbe članova od 43 do 45 ovog zakona.
Član 47
U postupku za povraćaj takse ne plaća se taksa.
VI - NAČIN KORIŠTENJA SREDSTAVA OD NAPLAĆENIH SUDSKIH TAKSA
Član 48
Sve naplaćene takse predstavljaju prihod budžeta Distrikta.
VII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 49
(1) Za podneske, radnje i isprave po kojima je taksena obaveza nastala do dana stupanja na snagu ovog zakona, a taksa nije plaćena, plaćat će se tak sa u skladu s propisima i tarifom koji su važili do njegovog stupanja na snagu.
(2) Ako je do stupanja na snagu ovog zakona plaćena tak sa za radnju koja će se izvršiti poslije njegovog stupanja na snagu neće se plaćati nova tak sa po ovom zakonu, niti će se vraćati više naplaćena taksa.
(3) Ukoliko nakon stupanju na snagu ovog zakona Apelaci oni sud ukine odluku Osnovnog suda koja je donijeta prije stupanja na snagu ovog zakon a, neće se plaćati taksa za novu odluku
Osnovnog suda.
(4) Ako je u postupku, koji do stupanja na snagu ovog z akona nije okončan, takseni obveznik oslobođen plaćanja takse, dato oslobađanje važi i poslije stupanja na snagu ovog zakona.
Član 55
Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaju se pri mjenjivati na području Distrikta propisi o sudskim taksama koji su se na tom području primjenj ivali do dana stupanja na snagu ovog zakona.
Član 56
Zakon o sudskim taksama stupio je na snagu 18. 5. 2 001. godine (primjenjuje se od 1. 4. 2001. godine), a njegove izmjene i dopune 6. 9. 2002. godine, 11. 12. 2003. godine i 4. 4. 2020. godine.
T A K S E N A T A R I F A
I - PARNIČNI I IZVRŠNI POSTUPAK
1. Podnesci
Tarifa broj 1
1. Za tužbu, protivtužbu i prijedlog za ponavljanje postupka plaća se prema vrijednosti predmeta spora sljedeća taksa:
- do 100 KM vrijednosti - 20 KM;
- preko 100 KM do 1.000 KM vrijednosti - 50 KM:
- preko 1.000 KM do 5.000 KM vrijednosti - 100 KM;
- preko 5.000 KM do 20.000 KM vrijednosti – 200 KM;
- preko 20.000 KM do 50.000 KM vrijednosti - 300 KM;
- preko 50.000 KM do 100.000 KM vrijednosti – 500 KM:
- preko 100.000 KM vrijednosti - 500 KM i 1% na svakih 10.000 KM, ali ne više od
2.000,00 KM.
2. Za tužbu u sporovima izdržavanja plaća se taksa u iznosu od 20 KM.
3. Za tužbu za utvrđivanje i osporavanje očinstva, plaća se taksa u iznosu od 20 KM.
4. Za tužbu kojom se traži razvod braka, poništenje br aka, utvrđivanje postojanja i nepostojanja braka i utvrđivanje da je brak zaključen plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
5. Za tužbu zbog smetanja posjeda plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
6. Za tužbu zbog iseljenja iz stana i za otkaz ugovora o korištenju stana plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
7. Za tužbu zbog otkaza ugovora o zajmu ili zakupu stv ari, za tužbu o otkazu ugovora o zakupu poslovnih prostorija plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
8. Za prijedlog da se dozvoli izvršenje ili obezbjeđenje ili izda privremena mjera, za prijedlog za povraćaj u pređašnje stanje ili za prijedlog za obe zbjeđenje dokaza, za prijedlog za sudsku nagodbu, za odgovor na tužbu ili reviziju, plaća se polovina iz stava 1 ovog tarifnog broja.
9. Za prijedlog kojim se daje otkaz ugovora o zakupu p oslovnih prostorija, plaća se polovina takse iz stava 1 ovog tarifnog broja.
10. Za prijedlog da se prizna odluka inostranog suda u statusnim stvarima, odnosno utvrdi da je odluka stranog suda podobna za izvršenje plaća se t aksa u iznosu od 100 KM, a za žalbu protiv donesenog rješenja - 200 KM.
11. Za žalbu ili reviziju protiv presude i za žalbu pro tiv rješenja u sporovima zbog smetanja posjeda, plaća se dvostruka taksa iz stava 1 ovog tarifnog broja.
12. Za žalbu protiv rješenja kojim se usvaja ili odbija prijedlog za povrat u prijašnje stanje plaća se polovina takse iz stava 1 ovog tarifnog broja, ali ne više od 200 KM.
13. Za žalbu ili reviziju protiv ostalih rješenja, izuz ev rješenja iz tačke 9, plaća se taksa iz stava 1 ovog tarifnog broja.
Napomena:
1. Za podnesak primljen na zapisnik kod suda, kao i za podnesak primljen na zapisnik u toku rasprave, plaća se taksa predviđena za odnosni podnesak. Ne plaća se posebna taksa za prepisivanje iz tarifn og broja 29 ove tarife, ako je zapisnik trebalo sastaviti u više primjeraka.
2. Kad je već u tužbi stavljen prijedlog za izdavanje privremene mjere, odnosno naredbe ili kada se u žalbi stavi prijedlog za povraćaj u pređašnje stanje, plaća se, pored takse na tužbu, odnosno žalbu i taksa za odnosni prijedlog.
3. Za prijedlog da se dozvoli izvršenje ili obezbjeđen je ili da se izda privremena mjera, odnosno naredba, plaća se jedna taksa i kad se predloži ist ovremeno ili naknadno više sredstava izvršenja, odnosno obezbjeđenja.
4. Ako je u nekom od podnesaka navedenih u ovom tarifn om broju stavljen zahtjev za upis u zemljišne knjige, neće se naplaćivati taksa predviđ ena za podnesak kojim se traži upis u zemljišnu knjigu.
2. Odluke
Tarifni broj 2
1. Za presudu suda plaća se taksa prema taksenoj osnovici iz stava 1 tarifnog broja 1.
2. Za presudu zbog izostanaka kao i za presudu na osno vu priznanja donesenu najkasnije na pripremnom ročištu, odnosno na prvom ročištu za glavnu raspravu, ako pripremno ročište nije održano, plaća se polovina takse iz stava 1 ovog tarifnog broja.
3. Za rješenje o odbacivanju tužbe koje se shodno Zako nu o parničnom postupku donosi prije ili u toku prvostepenog postupka, plaća se polovina tak se iz stava 1 ovog tarifnog broja, ali ne više od 200 KM.
4. Za rješenje o prijedlogu za dozvolu izvršenja ili o bezbjeđenja, kao i za rješenje o izdavanju privremene mjere, odnosno naredbe, plaća se polovina takse iz stava 1 ovog tarifnog broja.
5. Ako je u toku parnice donesena djelimična presuda p laća se taksa prema vrijednosti zahtjeva o kome je odlučeno.
6. Taksa za konačnu odluku plaća se prema vrijednosti ostatka spornog predmeta koji nije obuhvaćen djelimičnom presudom.
7. Taksa za odluku o prijedlogu za izdavanje privremen e mjere odnosno naredbe plaća se prilikom podnošenja prijedloga.
8. Za presudu Osnovnog suda koja je donesena u vezi s protivtužbom plaća se taksa kao da je o protivtužbi posebno raspravljano.
9. Ako je više parnica spojeno radi zajedničkog raspravljanja, taksa za presudu plaća se posebno za svaku parnicu, kao da ne postoji spajanje više parnica.
Napomena:
1. Obaveza plaćanja takse za odluku Osnovnog suda ne z avisi od toga da li je odluka postala pravosnažna.
2. Ako Apelacioni sud, povodom žalbe ukine prethodnu i donese novu odluku, plaćena taksa za ukinutu odluku uračunava se u taksu za novu odluku. Isto tako, uračunat će se taksa plaćena za odluku Osnovnog suda koja je ukinuta povodom usv ajanja prijedloga za povrat u prijašnje stanje ili prijedloga za ponavljanje postupka, u ta ksu za novu odluku koja bude donijeta poslije povrata u prijašnje stanje, odnosno ponavlj anja postupka. U slučaju uračunavanja, ako je taksa plaćena za prvu odluku veća od takse koju treba platiti za drugu odluku ili za sudsku nagodbu neće se vraćati razlika između ovih taksa.
3. Za dopunsku presudu ili rješenje neće se plaćati ta ksa ako je za odluku koja je dopunjena plaćena taksa prema punoj vrijednosti spora. Takođe r se neće plaćati taksa za donošenje odluke kojom se vrši naknadna ispravka ranije donijete odluke.
4. Ako je u toku parnice donijeta međupresuda, plaća s e taksa na puni iznos vrijednosti predmeta spora. U takvom slučaju neće se plaćati ta ksa za konačnu odluku koja bude donijeta poslije međupresude.
5. Taksa na platni nalog uračunava se u taksu na odluk u suda koja bude donijeta povodom prigovora protiv platnog naloga ako je veća od taks e koja je plaćena na odluku povodom prijedloga za izdavanje platnog naloga, odnosno nal oga za iseljenje iz poslovnih prostorija, u kom slučaju će se naplatiti razlika, a ako je manja, razlika se neće vraćati.
6. Taksa za odluku po prijedlogu za izvršenje, odnosno obezbjeđenje, kao i taksa za odluku povodom tužbe u kojoj je stavljen prijedlog za izda vanje platnog naloga, plaća se prilikom podnošenja prijedloga, odnosno tužbe.
7. Za rješenje o izvršenju ili obezbjeđenju, plaća se jedna taksa, bez obzira da li je odlučeno o više sredstava izvršenja, odnosno obezbjeđenja i be z obzira da li je odlučeno istovremeno ili naknadno.
3. Sudska nagodba
Tarifni broj 3
Za sudsku nagodbu u toku prvostepenog postupka plać a se taksa u vrijednosti od 20 KM, bez obzira na vrijednost spora.
Napomena:
1. Ako je međupresudom odlučeno o osnovu zahtjeva, a p otom se zaključi sudska nagodba o iznosu zahtjeva, ne plaća se taksa za sudsku nagodbu.
2. Za prvi prijepis zapisnika o sudskoj nagodbi koji s e izdaje stranci na njen zahtjev, ne plaća se taksa.
II - VANPARNIČNI POSTUPAK
A - Opšte odredbe
Tarifni broj 4
Za prijedlog kojim se pokreće postupak u vanparničnoj stvari, izuzev kada se radi o postupcima koji nisu predviđeni u tarifnim brojevima 8-12 ove taksene tarife, plaća se taksa u iznosu od 20
KM.
Napomena:
U svim vanparničnim postupcima shodno se primjenjuj u odredbe iz napomene broj 4 i 5 uz tarifni broj 1.
Tarifni broj 5
1. Za odluku suda u vanparničnom predmetu plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
2. U svim vanparničnim postupcima primjenjivat će se s hodno odredbe napomena 1, 2 i 3 uz tarifni broj 2.
3. Ako se odluka odnosi na lice nestalo u ratu, ne pla ća se taksa za odluku suda, kao ni taksa iz tarifnog broja 4.
Tarifni broj 6
Za sudsku nagodbu u svim vanparničnim predmetima plaća se taksa u iznosu od 20 KM.
Tarifni broj 7
1. Za žalbu protiv odluke Osnovnog suda u vanparničnom predmetu, ukoliko narednim stavom ovog tarifnog broja nije za pojedine vanparnične pr edmete drukčije određeno, plaća se 100
KM.
2. Za žalbu protiv:
- odluke o prijedlogu da se provede dioba zajedničke imovine, plaća se iznos od 120
KM,
- odluke o prijedlogu za uređenje međa, plaća se iznos od 100 KM.
Napomena:
Odredbe napomene 1 i 3 uz tarifni broj 2 primjenjivat će se shodno i u vanparničnom postupku.
B - Posebne odredbe za pojedine vrste vanparničnog postupka
1. Postupak za raspravljanje zaostavštine
Tarifni broj 8
Za raspravljanje zaostavštine plaća se taksa prema vrijednosti čiste zaostavštine i to:
- do 5.000 KM vrijednosti - 20 KM,
- preko 5.000 KM do 20.000 KM vrijednosti - 50 KM,
- preko 20.000 KM do 50.000 KM vrijednosti - 100 KM,
- preko 50.000 KM do 100.000 KM vrijednosti – 200 KM,
- preko 100.000 do 200.000 KM vrijednosti - 300 KM,
- preko 200.000 do 500.000 KM vrijednosti – 500 KM,
- za svakih započetih 10.000 KM preko 500.000 KM još 1%, ali ne više od 2.000
KM.
Napomena:
1. Taksa se plaća samo ako je postupak za raspravljanj e zaostavštine završen donošenjem rješenja o nasljeđivanju.
2. Taksu plaćaju nasljednici u srazmjeri nasljednih dijelova.
3. Prilikom utvrđivanja čiste vrijednosti zaostavštine odbit će se ostaviočevi dugovi, troškovi sahrane ostavioca, legati i drugi tereti, troškovi popisa i procjene zaostavštine i drugi troškovi.
4. Ne plaća se posebna taksa za diobu nasljedstva ako nasljednici sporazumno predlože diobu i sporazum o diobi bude unesen u rješenje o nasljeđivanju.
5. Za zabilježbu prvenstvenog reda i uknjižbu ustupanj a prvenstva kao i za ostale zabilježbe za zaostavštine plaća se taksa.
2. Sastavljanje i čuvanje testamenta
Tarifa broj 9
1. Za sastavljanje sudskog testamenta plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
2. Za čuvanje testamenta u sudu i za opozivanje testam enta pred sudom plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
3. Za vraćanje testamenta koji se nalazi na čuvanju u sudu, plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
Napomena:
1. Taksa iz stavova 1 i 2 ovog tarifnog broja plaća se bez obzira da li je testament sastavljen, odnosno opozvan u sudskoj zgradi ili izvan sudske zgrade.
2. Za vraćanje testamenta koji se zamjenjuje, plaća se taksa po stavu 3 ovog tarifnog broja.
3. Postupak za diobu
Tarifni broj 10
Za prijedlog da se provede dioba zajedničke imovine plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
4. Postupak za uređenje međa
Tarifa broj 11
Za prijedlog za uređenje međa plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
5. Ovjeravanje potpisa, rukopisa, prijepisa i prijevoda
Tarifni broj 12
1. Za podnesak kojim se traži ovjera potpisa, rukopisa i prijepisa plaća se taksa u iznosu od 10
KM.
2. Za ovjeru prijepisa plaća se taksa - za prvi poluta bak 10 KM, a za svaki sljedeći polutabak iznos od 5 KM.
3. Za ovjeru rukopisa plaća se taksa za prvi polutabak 10 KM, a za svaki sljedeći novi polutabak iznos od 5 KM.
4. Za ovjeru potpisa sudskog tumača na prijevodima plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
5. Za ovjeru potpisa na punomoćju plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
6. Za ovjeru potpisa na ugovorima o prometu nepokretno sti plaća se taksa u iznosu od 60 KM, a ostalih ugovora u iznosu od 50 KM.
7. Ako se ovjerava potpis isprave pisane na stranom je ziku, plaća se dvostruka taksa iz stava 2 ovog tarifnog broja.
8. Za podnesak, odnosno ovjeru produženja roka važenja ugovora plaća se 50% od iznosa takse iz stava 2 ovog tarifnog broja.
Napomena:
1. Potpis na ispravi koju izdaje organ Distrikta, potp isi ovlaštenih lica za potpisivanje firmi ili pravnog lica smatraju se kao jedan potpis, ako su p ropisima ili pravilima za potpisivanje ovlaštena dva ili više lica.
2. Za podnesak kojim se traži ovjera potpisa (rukoznak a) na ispravi plaća se jedna taksa, bez obzira koliko se potpisa (rukoznaka) na ispravi ovjerava.
3. Kada stranka preda sudu u toku postupka prijepis is prave na kojoj radnik suda svojim potpisom potvrđuje da je vidio izvornik, za takvu potvrdu se ne plaća taksa.
4. Za ovjeru potpisa (rukoznaka) i pečata, plaća se jedna taksa.
5. Ako se jednim podneskom traži ovjera potpisa (rukoz naka) na više isprava plaća se taksa na podnesak onoliko puta koliko ima isprava ili rukopisa.
6. Pod polutabakom podrazumijeva se list hartije od dv ije strane normalne kancelarijske veličine. Započeti polutabak računa se kao cijeli.
7. Kada je vrijednost ugovora procjenjiva ali nije u u govoru označena, za ovjeru potpisa na ugovoru plaća se dvostruka taksa iz stava 7 ovog tarifnog broja.
8. Za ovjeru potpisa na punomoćju, odnosno ugovoru pla ća se jedna taksa, bez obzira da li se ovjerava jedan ili više potpisa.
III - ZEMLJIŠNOKNJIŽNI POSTUPAK
1.Podnesci Tarifni broj 13
Za podnesak kojim se traži provođenje Rješenja Vije ća za izlaganje podataka o nekretninama i utvrđivanja prava na zemljištu Brčko distrikta BiH i Rješenja o nasljeđivanju ne plaća se taksa.
2. Upis
Tarifni broj 14
1. Za uknjižbu prava vlasništva ili prava građenja plaća se taksa u iznosu od 80 KM.
2. Za uknjižbu založnog prava plaća se taksa u iznosu od 80 KM.
3. Za uknjižbu prava služnosti plaća se taksa u iznosu od 30 KM.
4. Za uknjižbu stvarnog tereta plaća se taksa u iznosu od 30 KM.
5. Za uknjižbu etažnog vlasništva na osnovu etažnog plana plaća se taksa u iznosu od 80 KM.
6. Za razvrgnuće suvlasničke zajednice plaća se taksa u iznosu od 30 KM.
7. Za predbilješku plaća se taksa u iznosu od 30 KM.
8. Za opravdanje predbilješke plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
9. Za zabilješku plaća se taksa u iznosu od 30 KM.
10. Za ispravku upisa plaća se taksa u iznosu od 30 KM.
11. Za brisanje stvarnog prava plaća se taksa u iznosu od 30 KM.
12. Ne plaća se taksa iz ovog tarifnog broja za:
- upise u korist Distrikta,
- upise koji se provode po službenoj dužnosti,
- upise kojim se traži spajanje zemljišnoknjižnih uložaka,
- službene radnje u postupku uređenja, zasnivanja i ispravljanja zemljišnih knjiga.
Napomena: U slučaju podnošenja jednog prijedloga kojim se pre dlaže provođenje više različitih upisa, a po više različitih osnova, taksa se plaća onoliko koliko iznosi taksa posebno za svaki od tih upisa.
Tarifni broj 15
Za žalbu protiv odluke suda u zemljišnoknjižnom postupku plaća se taksa u iznosu od 50,00 KM. Napomena: U slučaju da žalba bude usvojena lice koje je platilo taksu ima pravo na povraćaj iste.
IV – TAKSE U POSTUPKU STEČAJA
1. Podnesci Tarifni broj 16
1. Za prijedlog da se otvori postupak stečaja, plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
2. Za prijavu povjerilaca u postupku stečaja, plaća se taksa prema vrijednosti potraživanja:
- do 5.000 KM vrijednosti - 50 KM takse;
- preko 5.000 KM vrijednosti - 100 KM takse.
3. Za žalbu protiv odluke u stečajnom postupku plaća se taksa u iznosu od 100 KM.
Napomena:
1. Kao osnov za plaćanje takse na prijave povjerilaca uzima se iznos potraživanja koju povjerilac prijavljuje. Pri tome će se uzimati da u slovljena potraženja nije uslovljena. Ako jedan povjerilac prijavi više potraživanja taksa se plaća na ukupan iznos tih potraživanja. Ako povjerilac naknadno snizi potraživanje, taksa se pl aća prema visini snižene potražnje od trenutka sniženja.
2. Taksa se plaća:
- za podneske stečajnog upravnika,
- za podneske koji nisu označeni u ovom tarifnom broju i za prijedlog uz podneske.
3. Taksa po ovom tarifnom broju i tarifnom broju 19 plaća se u postupku stečaja.
2. Paušalna taksa Tarifni broj 17
U stečajnom postupku, od zbira iznosa koji su upotrijebljeni ili stoje na raspolaganju za podmirenje dugova stečajne mase, plaća se paušalna taksa u iznosu od 100 KM do 1.000 KM.
Napomena:
1. Paušalna taksa se smatra troškovima stečajnog postu pka i određuje je sud po okončanju postupka, a dužan je platiti stečajni upravnik iz stečajne mase nakon pravosnažnosti rješenja o glavnoj ili naknadnoj diobi.
2. Paušalna taksa po ovom tarifnom broju plaća se u ro ku od 15 dana od dostave naloga za plaćanje takse.
V - UPIS U SUDSKI REGISTAR
1. Podnesci
Tarifni broj 18
Za prijavu u sudski registar za osnivanje udruženja građana, uključujući mjesne zajednice plaća se taksa u iznosu od 50,00 KM.
2. Upis u sudski registar
Tarifni broj 19
Tačke od 1 do 2b ( brisano ).
2c. Za rješenje o upisu osnivanja udruženja građana , uključujući mjesne zajednice, plaća se 100
KM .
Tačke od 3 do 11 ( brisano ).
Napomena:
1. Kada se više preduzeća spajaju u jedno, pored takse za podnesak plaća se i taksa iz stava 6 ovog tarifnog broja, kao i taksa za upis novoosnovanog preduzeća.
2. Za upis odluke o otvaranju stečajnog postupka, odlu ke o pokretanju postupka redovne likvidacije, odluke o odobrenju prinudnog poravnanj a, kao i odluke o zabrani obavljanja određene djelatnosti, odnosno poslova subjekta upisa, ne plaća se taksa.
3. Ako se jednim podneskom traži više upisa, plaća se taksa za svaki upis posebno.
4. Za upis promjene lica ovlaštenog za zastupanje plać a se samo taksa iz stava 6 ovog tarifnog broja.
4. Objavljivanje
Tarifni broj 20
( brisano )
VI – UPRAVNI POSTUPAK I POSTUPAK ZA SUDSKU ZAŠTITU
1. Podnesci
Tarifni broj 21
1. Za tužbu protiv upravnog akta plaća se 100 KM.
2. Za tužbu u sporovima iz zdravstvenog, penzijskog i invalidskog osiguranja, starateljstva, usvojenja i socijalne pomoći plaća se 20 KM.
3. Za zahtjev za ponavljanje postupka plaća se 100 KM.
4. Za žalbu i zahtjev za vanredno preispitivanje sudsk e odluke u upravnom sporu plaća se taksa u dvostrukom iznosu od takse iz stavova 1 i 2.
2. Odluke
Tarifni broj 22
Za presudu u postupku u upravnom sporu plaća se:
1. kad je predmet spora procjenjiv - 1% od vrijednosti spornog predmeta, s tim da ne može biti manja od 20 KM ni veća od 500 KM,
2. kad je predmet spora neprocjenjiv - 100 KM,
3. kad se radi o sporovima iz zdravstvenog, penzijskog i invalidskog osiguranja, starateljstva, usvajanja i socijalne pomoći taksa za presudu plaća se u iznosu od 20 KM.
Napomena:
Ako je predmet spora djelimično procjenjiv, taksa se plaća kao da je predmet procjenjiv.
VII - POSEBNI SLUČAJEVI
1. Sudska uvjerenja i potvrde
Tarifni broj 23
1. Za podnesak kojim se traži izdavanje uvjerenja plaća se taksa u iznosu od 5 KM.
2. Za izdato uvjerenje se plaća taksa u iznosu od 10 KM.
3. Za potvrdu o pravosnažnosti ili izvršnosti koja se stavlja na sudski otpravak plaća se taksa u iznosu od 5 KM.
Napomena:
1. Ako se jednim uvjerenjem potvrđuje više činjenica, osobina, odnosa ili okolnosti, plaća se jedna taksa.
2. Ne plaća se taksa iz ovog tarifnog broja za uvjerenja koja su izdata stranci, svjedoku, vještaku ili tumaču da su prisustvovali ročištu, ako su oni bili obavezni da prisustvuju ili ako im ta potvrda služi isključivo radi pravdanja izostanka s posla.
3. Taksi iz stava 1 ovog tarifnog broja podliježu i te lefonski podnesci kao i svaki naknadni podnesak kojim se dopunjava ili mijenja prvobitni podnesak.
4. Ako se uvjerenje izdaje u dva ili više primjeraka z a drugi i svaki dalji primjerak, plaća se polovina takse iz ovog tarifnog broja.
2. Punomoć
Tarifni broj 24
1. Za izdavanje usmene punomoći pred sudom, za usmeno opozivanje ili otkaz punomoći pred sudom plaća se 10 KM.
2. Za sudsku obavijest o opozivu ili otkazu punomoći plaća se 5 KM.
Napomena :
1. Ako više lica ovlaštenih za potpisivanje pravnog li ca izdaje punomoć jednom zastupniku, plaća se taksa za jednu punomoć.
2. Za izdavanje usmene punomoći po stavu 1 ovog tarifnog broja, plaća se jedna taksa i kad više lica istovremeno izdaju punomoć jednom ili većem broju lica.
3. Razmatranje spisa
Tarifni broj 25
Za pismeni podnesak za razmatranje završnih sudskih spisa plaća se 5 KM.
Napomena:
Ne plaća se taksa za razmatranje spisa po kojima je postupak u toku, ako spise razmatra stranka ili njen zastupnik, odnosno njen punomoćnik.
4. Prijepisi
Tarifni broj 26
1. Za pismeni ili usmeni zahtjev da se izvrši prepisivanje sudskog akta, plaća se 5 KM.
2. Za prepisivanje sudskih akata kao i za prepisivanje akata iz zbirke isprava koje je sud izvršio na zahtjev stranke, plaća se od svake započete stranice originala po 5 KM.
3. Ako se prepisivanje vrši na stranom jeziku, plaća se dvostruka taksa iz ovog tarifnog broja.
4. Ako se istovremeno sudski prijepis ovjerava plaća s e posebna taksa za ovjeravanje u iznosu od 5 KM.
5. Za prijepis raspravnog zapisnika koji je izrađen is tovremeno sa sastavljanjem originala (putem indiga) plaća se polovina takse iz stava 1 ovog tarifnog broja.
5. Izvod iz sudskog registra
Tarifni broj 27
1. Za izvode iz sudskog registra, ako se izdaju na zahtjev stranke, plaća se od stranice 10 KM.
2. Kad je izvod sačinila sama stranka i podnijela ga s udu na potvrdu plaća se polovina takse iz ovog tarifnog broja.
3. Za pismeni ili usmeni zahtjev stranke da joj se izda izvod taksa se ne plaća.
6. Izvodi iz javnih knjiga
Tarifni broj 28
1. Za izvode iz zemljišnih knjiga ili drugih javnih kn jiga koje vodi sud, ako se izdaju na zahtjev stranke, plaća se taksa u iznosu od 10 KM.
2. Kad je izvod sastavila sama stranka i podnijela ga sudu na potvrdu plaća se polovina takse iz ovog tarifnog broja.
3. ( Brisano )
7. Sudski depozit
Tarifni broj 29
1. Za čuvanje (depozit) novca, stvari i papira od vrijednosti na zahtjev stranke, plaća se godišnje 1% vrijednosti, s tim da iznos takse ne može biti manji od 100 KM.
2. Taksa se plaća za prvu godinu unaprijed, a za ostal e godine prilikom podizanja depozita. Započeta godina računa se kao cijela.
Napomena:
1. Taksa iz ovog tarifnog broja se ne plaća na depozi t koji se polaže na zahtjev državnih organa i organa Distrikta ukoliko se podigne u roku.
2. Ako se vrijednost stvari ne može procijeniti po nji hovoj prirodi, izvršit će se procjena od strane vještaka o trošku deponenta.
8. Protesti
Tarifni broj 30
1. Za molbu za protest mjenice, čeka i drugih isprava ili ugovora zbog neakceptiranja, neisplate ili neispunjenja, plaća se taksa u iznosu od 5 KM.
2. Za protest isprave se plaća taksa prema vrijednosti, i to:
- do 50 KM vrijednosti - 5 KM,
- preko 50 KM do 500 KM vrijednosti -25 KM,
- preko 500 KM vrijednosti - 50 KM.
Napomena:
1. Taksa iz ovog tarifnog broja plaća se na proteste k oji se donose po propisima o mjenici i čeku, kao i za zamjene protesta.
2. Ako se jednom molbom traži više protesta odnosno za mjena protesta, plaća se jedna taksa za molbu, ali se u tom slučaju plaća posebna taksa za svaki protest, odnosno zamjenu protesta.
9. Ostali upisi Tarifni broj 31
Za podnesak koji se predaje usmeno na zapisnik pred sudom plaća se taksa predviđena u tarifi za odnosni podnesak.
Tarifni broj 32
1. Za prijedlog stranke da sud postavi arbitra ili predsjednika arbitraže plaća se taksa u iznosu od
25 KM.
2. Za prijedlog o izuzeću arbitra plaća se taksa u iznosu od 50 KM.
3. Za sastavljanje potvrde o pravosnažnosti i izvršnos ti presude arbitraže plaća se taksa u iznosu od 25 KM.
Napomena:
Ne plaća se taksa iz stava 1 ovog tarifnog broja ak o je prijedlog za postavljanje predsjednika arbitraže podnio arbitar.
Tarifni broj 33
Za opomenu kojom se poziva da plati taksu koju je b io dužan da plati i bez opomene, takseni obveznik plaća taksu u iznosu od 10 KM.
Često postavljana pitanja
Zakon o sudskim taksama Brčko Distrikta BiH
Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.
Šta ovaj tekst uređuje?
Odredba navodi: „(1) Takse propisane ovim zakonom plaćaju lica po čijem prijedlogu ili u čijem interesu se preduzimaju radnje u ovom postupku, za koje je ovim zakonom utvrđeno plaćanje takse.”
Član 2 · Pročitajte cijelu odredbu →Koja prava ili zabrane navodi tekst?
Odredba navodi: „Ako je predmet spora pravo na zakonsko izdržavanje ili potraživanje pojedinih iznosa zakonskog izdržavanja, vrijednost predmeta spora radi naplate takse računa se prema zbiru davanja za tri mjeseca, ako se izdržavanje ne traži za kraće vrijeme.”
Član 24 · Pročitajte cijelu odredbu →Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?
Odredba navodi: „(4) Kada se radi o naplati takse, tuženi može podnijeti prigovor da je u tužbi vrijednost predmeta spora previsoko određena u kom slučaju će sud rješe njem odrediti vrijednost mjerodavnu za naplatu takse i iznos takse koju je takseni obveznik dužan da plati.”
Član 29 · Pročitajte cijelu odredbu →Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?
Odredba navodi: „Taksa se plaća u roku od 8 dana od dana nastanka ta ksene obaveze, ako ovim zakonom nije drugačije određeno.”
Član 4 · Pročitajte cijelu odredbu →