Svi propisi

RS · Sudovi i pravosuđe

Zakon o sudskim taksama

Institucionalna objava; broj glasila provjerite u izvorniku

Izvorni tekstInstitucionalni izvor

Sažetak

Predmet propisa: način plaćanja sudske takse (u daljem tekstu: taksa), postupak i uslovi oslobađanja plaćanja takse, način utvrđivanja vrijednosti sudskog spora i povezana pitanja.

Ključne tačke

Odabrane odredbe ovog izdanja.

Podaci o izdanju i izvoru

Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Narodna skupstina Republike Srpske.

Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.

Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.

Sadržaj članova

40 / 40 odredbi

Tekst propisa

Član 1.

Član 2.

Član 3.

Član 4.

Član 5.

Član 6.

Obaveza plaćanja takse (u daljem tekstu: taksena obaveza) nastaje:

za tužbu i podneske – danom podnošenja tužbe, odnosno podnesaka, za sudske odluke – danom donošenja sudske odluke, a ukoliko jedna od stranaka nije prisustvovala glavnoj raspravi od dana dostavljanja pisane obavijesti o datumu donošenja odluke, odnosno danom dostavljanja odluke ako se dostavljanje vrši u skladu sa zakonskim odredbama o dostavi,

Član 7.

Član 8.

Takse predviđene Taksenom tarifom plaćaju se uplatom na žiro račun budžeta Republike Srpske.

Član 9.

Pravo na naplatu takse zastarijeva u roku od dvije godine od dana nastanka taksene obaveze.

II OSLOBAĐANjE OD PLAĆANjA TAKSE

Član 10.

Od plaćanja takse oslobođeni su: Republika Srpska i njeni organi, koji se finansiraju iz budžeta Republike Srpske i nisu upisani u sudski registar,

Član 11.

Član 12.

Član 13.

Član 14.

Član 15.

Član 16.

Član 17.

Oslobađanje od obaveze plaćanja takse odnosi se samo na taksenog obveznika kome je to oslobađanje priznato.

Član 18.

Član 19.

Član 20.

Član 21.

U parničnom postupku taksa se plaća prema vrijednosti predmeta spora.

Ako ovim zakonom nije drugačije određeno, odredbe propisa o parničnom postupku na osnovu kojih se utvrđuje vrijednost predmeta spora primjenjuju se i prilikom određivanja vrijednosti spora radi naplate takse.

Član 22.

Ako tužilac jednom tužbom obuhvati dva ili više tuženih i traži da tužbeni zahtjev bude usvojen prema sljedećem tuženom, u slučaju da bude pravosnažno odbijen prema onome koji je u tužbi naveden prije njega, ili ako prema svakom od njih ističe isti zahtjev, ili ako prema pojedinim od njih ističe različite zahtjeve koji su u međusobnoj vezi, vrijednost predmeta spora radi naplate takse određuje se prema zahtjevu čija je vrijednost najveća.

Član 23.

Ako je predmet spora pravo na zakonsko izdržavanje ili potraživanje pojedinih iznosa zakonskog izdržavanja, vrijednost predmeta spora radi naplate takse računa se prema zbiru davanja za tri mjeseca, ako se izdržavanje ne traži za kraće vrijeme.

Član 24.

Ako je predmet spora nasljedno pravo na cijeloj zaostavštini, kao vrijednost predmeta spora uzima se vrijednost čiste zaostavštine, a ako je predmet spora samo jedan dio zaostavštine ili određena stvar iz zaostavštine, kao vrijednost predmeta spora uzima se čista vrijednost tog dijela, odnosno stvari.

Član 25.

Vrijednost predmeta spora u vlasničko-pravnim sporovima o nekretninama, određuje se prema tržišnoj vrijednosti nekretnine koja je predmet spora, a koju na zahtjev stranke utvrđuje nadležna poreska uprava jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se nekretnina nalazi.

Član 26.

Kao vrijednost predmeta spora radi naplate takse uzima se:

Član 27.

Ako se u skladu sa čl. 21. do 26. ovog zakona ne može utvrditi vrijednost predmeta spora, kao vrijednost se uzima iznos od 500 KM.

Član 28.

Član 29.

Član 30.

Kada je u vanparničnom postupku, u zemljišnoknjižnom postupku, u stečajnom postupku i postupku likvidacije za plaćanje takse mjerodavna vrijednost zahtjeva, za njeno utvrđenje će se primjenjivati odredbe čl. 21. do 26. ovog zakona, ako u Taksenoj tarifi nije drugačije određeno.

Član 31.

Član 32.

Član 33.

Član 34.

Zahtjev za povrat takse podnosi se nadležnom sudu u roku od 30 dana od dana kada je taksa plaćena, odnosno od dana saznanja da sudska radnja nije izvršena, a najkasnije u roku od dvije godine od dana kada je taksa plaćena.

Član 35.

Član 36.

Rješenje o povratu takse sud dostavlja nadležnom poreskom organu, radi povrata naplaćene takse.

Član 37.

Sve naplaćene takse predstavljaju javni prihod budžeta Republike Srpske.

Član 38.

Član 39.

Stupanjem na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o sudskim taksama („Službeni gasnik Republike Srpske“, br. 18/99, 23/99, 65/03 i 97/04).

Član 40.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u “Službenom glasniku Republike Srpske”.

Mr Igor Radojičić

Tarifni broj 1.

Za tužbu, protivtužbu, prijedlog za ponavljanje postupka, prijedlog da se prizna odluka stranog suda i odluka stranog arbitražnog suda, plaća se prema vrijednosti predmeta spora sljedeća taksa:

Za tužbu za utvrđivanje i osporavanje očinstva, plaća se taksa u iznosu od 50 KM.

Za tužbu kojom se traži razvod braka, poništenje braka, utvrđivanje postojanja i nepostojanja braka i utvrđivanje da je brak zaključen, plaća se taksa u iznosu od 200 KM.

Za tužbu zbog ometanja posjeda plaća se taksa u iznosu od 50 KM.

Za tužbu zbog iseljenja plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Za tužbu zbog otkaza ugovora o zajmu ili zakupu stvari, za tužbu o otkazu ugovora o zakupu poslovnih prostorija plaća se taksa u iznosu od 200 KM.

Za prijedlog da se dozvoli izvršenje ili obezbjeđenje ili izda privremena mjera, za prijedlog za povrat u prijašnje stanje, za prijedlog za obezbjeđenje dokaza prije pokretanja parnice, za prijedlog za određivanje sudske mjere osiguranja, za odgovor na tužbu ili reviziju, plaća se polovina takse propisana ovim tarifnim brojem.

Za prijedlog kojim se daje otkaz ugovora o zakupu poslovnih prostorija, plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Za prijedlog da se prizna odluka inostranog suda u statusnim stvarima plaća se taksa u iznosu od 200 KM, a za žalbu protiv donesenog rješenja – 300 KM.

Za žalbu ili reviziju protiv presude i za žalbu protiv rješenja u sporovima zbog ometanja posjeda, plaća se dvostruka taksa propisana tačkom 1. ovog tarifnog broja.

Za žalbu protiv rješenja kojim je odbijen prijedlog za povrat u prijašnje stanje plaća se polovina takse prema vrijednosti predmeta spora iz tačke 1. ovog tarifnog broja, ali ne više od 200 KM.

Za žalbu ili reviziju protiv ostalih rješenja plaća se taksa propisana u tački 1. ovog tarifnog broja.

Za podnesak primljen na zapisnik kod suda, kao i za podnesak primljen na zapisnik u toku rasprave, plaća se taksa za odnosni podnesak, propisana Tarifnim brojem 1.

Ne plaća se posebna taksa za prepisivanje iz tarifnog broja 27. ove taksene tarife, ako je zapisnik trebalo sastaviti u više primjeraka.

Kad je u tužbi stavljen prijedlog za određivanje sudske mjere osiguranja ili kada se u žalbi stavi prijedlog za povrat u prijašnje stanje, plaća se pored takse na tužbu, odnosno žalbu, i taksa na prijedlog, propisana tačkom 7. ovog tarifnog broja.

Za prijedlog da se dozvoli izvršenje ili obezbjeđenje ili da se odredi sudska mjera osiguranja, plaća se jedna taksa i kad se predloži istovremeno ili naknadno više sredstava izvršenja, odnosno obezbjeđenja.

Tarifni broj 2.

Za presudu prvostepenog suda i rješenje o priznavanju odluke stranog suda ili odluke stranog arbitražnog suda, plaća se taksa prema taksenoj osnovici, propisanoj Tarifnim brojem 1. ove taksene tarife.

Za presudu zbog propuštanja, presudu zbog odricanja i za presudu na osnovu priznanja donesenu najkasnije na pripremnom ročištu, odnosno na ročištu za glavnu raspravu, ako pripremno ročište nije održano, plaća se polovina takse propisane Tarifnim brojem 1. ove taksene tarife.

Za rješenje o odbacivanju tužbe koje se u skladu sa Zakonom o parničnom postupku donosi prije ili u toku prvostepenog postupka, plaća se polovina takse propisane Tarifnim brojem 1. ove taksene tarife, ali ne više od 200 KM.

Za rješenje o prijedlogu za dozvolu izvršenja ili obezbjeđenja, kao i za rješenje o određivanju sudske mjere osiguranja, odnosno naredbe, plaća se polovina takse propisane Tarifnim brojem 1. ove taksene tarife.

Taksa za konačnu odluku plaća se prema vrijednosti ostatka spornog predmeta koji nije obuhvaćen dopunskom presudom.

Za presudu prvostepenog suda koja je donesena u vezi sa protivtužbom plaća se taksa kao da je o protivtužbi posebno raspravljano.

Ako je više parnica spojeno radi zajedničkog raspravljanja, taksa za presudu plaća se posebno za svaku parnicu, kao da ne postoji spajanje više parnica.

Za dopunsku presudu ili rješenje neće se plaćati taksa ako je za odluku koja je dopunjena plaćena taksa prema punoj vrijednosti spora. Takođe se neće plaćati taksa za donošenje odluke kojom se vrši naknadna ispravka ranije donesene odluke.

Za rješenje o izvršenju ili obezbjeđenju, plaća se jedna taksa, bez obzira da li je odlučeno o više sredstava izvršenja, odnosno obezbjeđenja i bez obzira da li je odlučeno istovremeno ili naknadno.

Tarifni broj 3.

Za sudsku nagodbu u toku prvostepenog postupka plaća se prema vrijednosti na koju su se stranke poravnale polovina takse propisane Tarifnim brojem 1. ove taksene tarife.

Tarifni broj 4.

Za prijedlog kojim se pokreće postupak u vanparničnoj stvari, izuzev kada je riječ o postupcima koji su predviđeni u tarifnim brojevima 9–13 ove taksene tarife, plaća se taksa u iznosu od 60 KM.

Za prijedlog i odluku za proglašenje nestalog lica umrlog u ratu i dokazivanje smrti lica u ratu, ne plaća se taksa.

Taksa na nalog za iseljenje iz poslovnih prostorija uračunava se u taksu na odluku suda koja bude donesena povodom prigovora protiv naloga. Ako je taksa na nalog veća od takse koja je plaćena na odluku povodom prijedloga za izdavanje naloga za iseljenje iz poslovnih prostorija, u tom slučaju će se naplatiti razlika.

Tarifni broj 5.

Za odluku suda u vanparničnom postupku plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

U svim vanparničnim postupcima primjenjivaće se odredbe tačke 8. iz Tarifnog broja 2. ove taksene tarife.

Tarifni broj 6.

Za sudsku nagodbu u svim vanparničnim postupcima plaća se taksa u iznosu od 50 KM.

Tarifni broj 7.

Za žalbu protiv odluke prvostepenog suda u vanparničnom postupku plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Tarifni broj 8.

Za raspravljanje zaostavštine plaća se taksa prema vrijednosti čiste zaostavštine, i to:

do 5.000 KM - 50 KM,

Taksa se plaća samo ako je postupak za raspravljanje zaostavštine završen donošenjem rješenja o nasljeđivanju. Taksa na rješenje o naknadno pronađenoj imovini plaća se prema vrijednosti naknadno pronađene imovine, a u skladu sa tačkom 1. ovog tarifnog broja.

Taksu plaćaju nasljednici u srazmjeri nasljednih dijelova.

Prilikom utvrđivanja čiste vrijednosti zaostavštine odbiće se ostaviočevi dugovi, troškovi sahrane ostavioca, legati i drugi tereti, troškovi popisa i procjene zaostavštine i drugi troškovi.

Ne plaća se posebna taksa za diobu nasljedstva ako nasljednici sporazumno predlože diobu i sporazum o diobi bude unesen u rješenje o nasljeđivanju.

Za zabilježbu prvenstvenog reda i uknjižbu ustupanja prvenstva kao i za ostale zabilježbe u vezi sa zaostavštinom plaća se taksa propisana Tarifnim brojem 14. ove taksene tarife.

Tarifni broj 9.

Taksa u iznosu od 50 KM plaća se za: prijedlog za sastavljanje sudskog testamenta, sastavljanje sudskog testamenta, prijedlog kojim se traži čuvanje testamenta u sudu, opoziv testamenta sastavljenog pred sudom, prijedlog za vraćanje testamenta koji se nalazi na čuvanju u sudu i vraćanje testamenta koji se zamjenjuje.

Tarifni broj 10.

Za prijedlog i odluku da se sprovede dioba zajedničke imovine, taksa se plaća prema vrijednosti imovine, i to:

razliku iznad 500.000 KM, ali ne više od 5.000 KM.

Tarifni broj 11.

Za prijedlog za uređenje međe plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Tarifni broj 12.

Za podnesak kojim se traži ovjera potpisa, rukopisa, prepisa i prevoda plaća se taksa u iznosu od 10 KM.

Za ovjeru prepisa plaća se taksa – za prvi polutabak 10 KM, a za svaki sljedeći polutabak iznos od 5 KM.

Za ovjeru rukopisa plaća se taksa za prvi polutabak 10 KM, a za svaki sljedeći novi polutabak iznos od 5 KM.

Za ovjeru potpisa sudskog tumača na prevodima plaća se taksa u iznosu od 10 KM.

Za ovjeru potpisa na punomoći plaća se taksa u iznosu od 10 KM.

Potpis na ispravi koju izdaju državni organi, potpisi ovlašćenih lica za potpisivanje firmi ili pravnog lica smatraju se kao jedan potpis, ako su propisima ili pravilima za potpisivanje ovlašćena dva ili više lica.

Za podnesak kojim se traži ovjera potpisa (rukoznaka) na ispravi plaća se jedna taksa, bez obzira koliko se potpisa (rukoznaka) na ispravi ovjerava.

Za ovjeru potpisa (rukoznaka) i pečata, plaća se jedna taksa.

Ako se jednim podneskom traži ovjera potpisa (rukoznaka) na više isprava plaća se taksa na podnesak.

Pod polutabakom podrazumijeva se list hartije od dvije strane formata A-4. Početi polutabak računa se kao cijeli. Kada je vrijednost ugovora procjenljiva, ali nije u ugovoru označena, za ovjeru potpisa na ugovoru plaća se dvostruka taksa iz stava 6. ovog tarifnog broja.

Za ovjeru potpisa na punomoći, odnosno ugovoru plaća se jedna taksa, bez obzira da li se ovjerava jedan ili više potpisa.

III ZEMLjIŠNO-KNJIŽNI POSTUPAK

Tarifni broj 13.

Za podnesak kojim se traži upis prava vlasništva, ili nekog drugog stvarnog prava, ili brisanje uknjižbe, zabilježbe ili predbilježbe, plaća se taksa u iznosu od 30 KM.

Tarifni broj 14.

Sudsku taksu snosi lice u čiju korist se vrši uknjižba, osim ako ugovorne strane ne utvrde drugačije.

Visina takse određuje se prema vrsti i vrijednosti predmeta pravnog posla, kako slijedi:

Uknjižba vlasništva ......................................................... 0,2 %,

Tarifni broj 15.

Za prepise i izvatke plaća se sljedeća taksa:

Tarifni broj 16.

Za žalbu ili prigovor protiv rješenja u zemljišno-knjižnim postupcima plaća se taksa u iznosu od 50 KM.

Tarifni broj 17.

Za prijedlog da se otvori postupak stečaja ili likvidacije, plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Za prijavu povjerilaca u postupku stečaja ili likvidacije, plaća se taksa u iznosu od 1 % od vrijednosti potraživanja, s tim da ne može biti manja od 50 KM niti veća od 10.000 KM.

Za žalbu protiv odluke o stečajnom ili likvidacijskom postupku plaća se taksa u iznosu od 1 % od vrijednosti potraživanja, s tim da ne može biti manja od 100 KM niti veća od 10.000 KM.

Kao osnov za plaćanje takse na prijave povjerilaca uzima se iznos potraživanja koji povjerilac prijavljuje. Pri tome će se uzimati da uslovljena tražbina nije uslovljena. Ako jedan povjerilac prijavi više potraživanja taksa se plaća na ukupan iznos tih potraživanja.

Tarifni broj 18.

U stečajnom postupku, od zbira iznosa koji su upotrijebljeni ili stoje na raspolaganju za podmirenje dugova stečajne mase, plaća se taksa u iznosu od 100 KM do 1.000 KM, u zavisnosti od složenosti postupka.

Taksu u stečajnom postupku određuje sud po okončanju postupka, a dužan je platiti stečajni upravnik iz stečajne mase nakon pravosnažnosti rješenja o glavnoj ili naknadnoj diobi.

Tarifni broj 19.

Za prijavu u sudski registar plaća se taksa u iznosu od 50 KM.

Ako se jednom prijavom traži više upisa za isto pravno lice, plaća se samo jedna taksa iz ovog tarifnog broja.

Tarifni broj 20.

Za rješenje o upisu osnivanja privrednog društva plaća se taksa u iznosu od 400 KM.

Za rješenje o upisu osnivanja dijelova privrednog društva, plaća se taksa u iznosu od 200 KM.

Za rješenje o upisu osnivanja drugih pravnih lica koja nisu navedena u t. 1. i 2. ovog tarifnog broja plaća se taksa u iznosu od 300 KM.

Za rješenje o upisu lica ovlašćenog za zastupanje pravnog lica plaća se taksa u iznosu od 150 KM.

Za rješenje o upisu prava vršenja spoljnotrgovinskog prometa plaća se taksa u iznosu od 300 KM, pored iznosa iz tačke 1. ovog tarifnog broja.

Za rješenje o upisima koji nisu obuhvaćeni prethodnim tačkama ovog tarifnog broja plaća se taksa u iznosu od 150 KM po jednom upisu.

Za zahtjev za brisanje upisa iz sudskog registra plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Za rješenje po zahtjevu za brisanje upisa plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Kada se više privrednih društava spajaju u jedno, pored takse za podnesak plaća se i taksa iz tačke 6. ovog tarifnog broja, kao i taksa za upis novoosnovanog privrednog društva.

Ako se jednim podneskom traži više upisa plaća se taksa za svaki upis posebno.

Za žalbu na rješenje doneseno u postupku upisa u sudski registar plaća se taksa u iznosu od 200 KM.

Tarifni broj 21.

Za dostavljanje upisanih podataka radi objavljivanja u "Službenom glasniku" plaća se taksa u iznosu od 50 KM.

Za objavljivanje podataka čije je upisivanje traženo jednim podneskom, plaća se samo jedna taksa iz ovog tarifnog broja.

Tarifni broj 22.

Za tužbu protiv upravnog akta plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Za tužbu u sporovima iz zdravstvenog, penzijskog i invalidskog osiguranja, dječjeg dodatka, starateljstva, usvojenja i socijalne pomoći plaća se taksa u iznosu od 20 KM.

Za tužbu za ponavljanje postupka plaća se taksa u iznosu od 100 KM.

Za zahtjev za vanredno preispitivanje sudske odluke u upravnom sporu plaća se taksa u dvostrukom iznosu takse iz t. 1. i 2. ovog tarifnog broja.

Ako je uz tužbu protiv upravnog akta stavljen i zahtjev za odlaganje od izvršenja upravnog akta, plaća se taksa u iznosu od 150 KM.

Tarifni broj 23.

Za presudu u postupku u upravnom sporu plaća se:

Tarifni broj 24.

Za podnesak kojim se traži izdavanje uvjerenja plaća se taksa u iznosu od 5 KM.

Za izdato uvjerenje plaća se taksa u iznosu od 10 KM.

Za potvrdu o pravosnažnosti ili izvršnosti koja se stavlja na sudski otpravak plaća se taksa u iznosu od 5 KM.

Ako se jednim uvjerenjem potvrđuje više činjenica, plaća se jedna taksa.

Plaćanju takse iz tačke 1. ovog tarifnog broja podliježu i elektronski podnesci kao i svaki naknadni podnesak kojim se dopunjava ili mijenja prvobitni podnesak.

Tarifni broj 25.

Za izdavanje usmene punomoći pred sudom, za usmeno opozivanje ili otkaz punomoći pred sudom plaća se taksa u iznosu od 10 KM.

Za sudsku obavijest o opozivu ili otkazu punomoći plaća se taksa u iznosu od 5 KM.

Ako više lica ovlašćenih za potpisivanje pravnog lica izdaju punomoć jednom zastupniku, plaća se taksa za jednu punomoć.

Za izdavanje usmene punomoći iz tačke 1. ovog tarifnog broja, plaća se jedna taksa i kad više lica istovremeno izdaju punomoć jednom ili većem broju lica.

Tarifni broj 26.

Za pisani podnesak za razmatranje završenih sudskih spisa plaća se taksa u iznosu od 5 KM.

Tarifni broj 27.

Za pisani ili usmeni zahtjev da se izvrši prepisivanje sudskog akta, plaća se taksa u iznosu od 5 KM.

Za prepisivanje sudskih akata kao i za prepisivanje akata iz zbirke isprava koje je sud izvršio na zahtjev stranke, plaća se od svake počete stranice originala taksa u iznosu od po 5 KM.

Za izdavanje prepisa raspravnog zapisnika plaća se polovina takse iz tačke 1. ovog tarifnog broja.

Za izdavanje transkripta audio zapisa plaća se taksa od 2 KM po stranici. Kao cijela stranica smatra se svaka početna stranica teksta u standardnom formatu.

Za izdavanje audio zapisa na CD romu plaća se taksa u iznosu od 5 KM.

Ako se istovremeno sudski prepis ovjerava plaća se posebna taksa za ovjeravanje u iznosu od 5 KM.

Za prepis raspravnog zapisnika koji je izrađen istvoremeno sa sastavljanjem originala plaća se polovina takse iz tačke 1. ovog tarifnog broja.

Pod prepisom se ne podrazumijevaju: fotokopija ili kopija, koja je preslikani original ili matrica, uključujući uvećanje i umanjenje, mehaničkim ili elektronskim presnimavanjem, hemijskom reprodukcijom ili nekom drugom ekvivalentnom tehnikom kojom se precizno reprodukuje original.

Tarifni broj 28.

Za izvode iz sudskog registra ili drugih javnih knjiga koje vodi sud, ako se izdaju na zahtjev stranke, plaća se taksa u iznosu od 10 KM po stranici.

Kada je izvod sastavila sama stranka i podnijela ga sudu na potvrdu plaća se polovina takse iz ovog tarifnog broja.

Tarifni broj 29.

Za čuvanje (depozit) novca, stvari i papira od vrijednosti na zahtjev stranke, plaća se godišnje 1 % vrijednosti, s tim da iznos takse ne može biti manji od 100 KM.

Taksa se plaća za svaku godinu unaprijed, a početa godina računa se kao cijela.

Ako se vrijednost stvari ne može procijeniti po njihovoj prirodi, procjenu će izvršiti vještak o trošku deponenta.

Tarifni broj 30.

Za molbu za protest mjenice, čeka i drugih isprava ili ugovora zbog neakceptiranja, neisplate ili neispunjenja, plaća se taksa u iznosu od 5 KM.

Za protest isprave plaća se taksa prema vrijednosti, i to:

Ako se jednom molbom traži više protesta, odnosno zamjena protesta, plaća se jedna taksa za molbu, ali se u tom slučaju plaća posebna taksa za svaki protest, odnosno zamjenu protesta.

Tarifni broj 31.

Za podnesak koji stranka usmeno daje na zapisnik pred sudom plaća se taksa predviđena u tarifi za odnosni podnesak.

Tarifni broj 32.

Za prijedlog stranke da sud postavi arbitra ili predsjednika arbitraže plaća se taksa u iznosu od 25 KM.

Za prijedlog o izuzeću arbitra plaća se taksa u iznosu od 50 KM.

Za sastavljanje potvrde o pravosnažnosti i izvršnosti presude arbitraže plaća se taksa u iznosu od 25 KM.

Tarifni broj 33.

Za zahtjev za izuzeće plaća se taksa u iznosu od 30 KM.

Često postavljana pitanja

Zakon o sudskim taksama

Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.

Šta ovaj tekst uređuje?

Odredba navodi: „(1) Ovim zakonom uređuje se način plaćanja sudske takse (u daljem tekstu: taksa), postupak i uslovi oslobađanja plaćanja takse, način utvrđivanja vrijednosti sudskog spora, postupak za naplatu neplaćene takse i druga pitanja koja se odnose na takse.”

Član 1 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koja prava ili zabrane navodi tekst?

Odredba navodi: „Pravo na naplatu takse zastarijeva u roku od dvije godine od dana nastanka taksene obaveze.”

Član 9 · Pročitajte cijelu odredbu →
Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?

Odredba navodi: „za tužbu i podneske – danom podnošenja tužbe, odnosno podnesaka, za sudske odluke – danom donošenja sudske odluke, a ukoliko jedna od stranaka nije prisustvovala glavnoj raspravi od dana dostavljanja pisane obavijesti o datumu donošenja odluke, odnosno danom dostavljanja odluke ako se dostavljanje vrši u skladu sa zakonskim odredbama o dostavi,”

Član 6 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?

Odredba navodi: „(1) U slučaju da stranka sudu dostavi podnesak bez dokaza o plaćenoj taksi, sud će pozvati stranku, odnosno njenog punomoćnika da uplati odgovarajuću taksu u roku od osam dana.”

Član 4 · Pročitajte cijelu odredbu →
Zakažite konsultaciju