Hercegovačko-neretvanski kanton · Sudovi i pravosuđe
Zakon o sudskim taksama s tarifom
Službene novine HNK 4/2009; izvorni tekst sa tarifom, bez kasnijih izmjena
Izvorni tekstInstitucionalni izvorSažetak
Dokument „Zakon o sudskim taksama s tarifom“ obuhvata sljedeće cjeline: skupština hercegovačko-neretvanskog kantona; z a k o n; o sudskim taksama s tarifom; dio prvi. opće odredbe. Pregled i puni tekst odnose se na prikazano izdanje.
Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Općinski sud u Konjicu / VSTV BiH
Izvor: https://portalfo1.pravosudje.ba/vstvfo-api/vijest/download/21872
Ključne tačke
Odabrane odredbe ovog izdanja.
- plaćanje sudske takse
„Ovim Zakonom uređuje se način plaćanja sudskih taksi u postupku pred sudovima u Hercegovačko-neretvanskom kantonu.”
Član 1 → - pravo na povrat plaćene takse
„Lice koje je platilo taksu koju uopće nije bilo duž no platiti ili je platilo taksu u iznosu većem od propisanog, kao i lice koje je platilo taksu za sudsku radnju, a ta radnja iz bilo kog razloga nije izvršena, ima pravo na povrat takse.”
Član 32 → - obveznik plaćanja takse
„Za podneske i zapisnike koji zamjenjuju podneske, taksu je dužno platiti lice koje podnosi podneske i lice na čiji zahtjev se sastavlj a zapisnik, odnosno lice u čijem interesu se preduzimaju radnje.”
Član 2 → - rok zastare naplate takse
„Pravo na naplatu takse zastarijeva u roku od pet (5 ) godina od dana nastanka taksene obaveze.”
Član 8 →
Izvor i povezana dokumentacija
Podaci o izdanju i izvoru
Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Općinski sud u Konjicu / VSTV BiH · 19 stranica.
Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.
Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.
Sadržaj članova
40 / 40 odredbi
Tekst propisa
SKUPŠTINA HERCEGOVAČKO-NERETVANSKOG KANTONA
Na osnovu člana 39. Ustava Hercegovačko – neretvans kog kantona ("Službene novine Hercegovačko-neretvanskog kantona", broj: 2/ 98, z/00 i 7/0z), Skupština Hercegovačko–neretvanskog kantona na sjednici održanoj dana 28.05.2009. godine donosi
Z A K O N
O SUDSKIM TAKSAMA S TARIFOM
DIO PRVI. OPĆE ODREDBE
Član 1.
(plaćanje sudske takse)
(1) Ovim Zakonom uređuje se način plaćanja sudskih taksi u postupku pred sudovima u Hercegovačko-neretvanskom kantonu.
(2) Postupci u kojima se plaća sudska taksa i visina su dske takse za pojedine radnje utvrđeni su u Taksenoj tarifi koja se nalazi u pril ogu ovog Zakona i čini njegov sastavni dio.
Član 2.
(obveznik plaćanja takse)
(1) Takse propisane ovim Zakonom plaća lice po čijem zahtjevu ili u čijem interesu se poduzimaju radnje u postupku, za koje je ovim Zakonom utvrđeno plaćanje takse (u daljem tekstu: takseni obveznik).
(2) Za podneske i zapisnike koji zamjenjuju podneske, taksu je dužno platiti lice koje podnosi podneske i lice na čiji zahtjev se sastavlj a zapisnik, odnosno lice u čijem interesu se preduzimaju radnje.
(3) Za odluku prvostepenog suda taksu je dužan platiti tužilac, odnosno predlagač, a za sudsku nagodbu taksu su dužne platiti obje strane, ukoliko u nagodbi nije drugačije ugovoreno. (z) Za odluku drugostepenog suda i za odluku po vanrednom pravnom sredstvu, taksu je dužan platiti podnosilac žalbe, odnosno lice u čijem interesu je pokrenut postupak po vanrednom pravnom sredstvu.
(5) Kada su u skladu s odredbama ovog Zakona taksu dužn a platiti dva ili više lica zajedno, njihova obaveza je solidarna.
Član 3.
(obavezno dostavljanje dokaza o plaćenoj taksi)
(1) Uz podnesak (tužba, prijedlog, pravni lijek i dr.) obavezno se dostavlja dokaz o plaćenoj taksi.
(2) Ukoliko stranka smatra da ispunjava zakonom propisane uvjete da bude oslobođena plaćanja takse, mora uz podnesak podnijeti i zahtjev za oslobađanje od plaćanja takse.
(3) U vlasničkim sporovima o nekretninama, uz podnesak se obavezno prilaže i dokaz o utvrđenoj vrijednosti nekretnine.
2
Član 4.
(uzajamnost plaćanja takse i preduzimanja radnji u postupku)
(1) Sud neće preduzimati nikakve radnje ako takseni obv eznik nije platio taksu propisanu ovim Zakonom. U slučaju podnošenja podnes ka bez dokaza o plaćenoj taksi, sud će pozvati stranku, odnosno njenog punom oćnika, da se uplati taksa u roku od 8 dana, uz upozorenje da će joj podnesak bi ti vraćen. Ako stranka ne ispoštuje određeni rok, sud će podnesak vratiti uz obavještenje da je vraćen zbog neplaćanja sudske takse.
(2) Rokovi po Zakonu o parničnom postupku ne počinju te ći dok taksa nije plaćena ili dok sud nije riješio zahtjev za oslobađanje od plaćanja takse.
(3) Izuzetno od stava (1) ovog člana, ukoliko takseni obveznik ne postupi po pozivu suda i u ostavljenom roku ne uplati taksu na uloženi redovni ili vanredni pravni lijek, podnesak neće biti vraćen, već će se nastaviti post upak po uloženom pravnom lijeku, a prinudnoj naplati sudske takse pristupit će se u skladu s odredbama ovog Zakona.
Član 5.
(vrijeme nastanka obaveze plaćanja takse)
Ako ovim Zakonom nije drugačije propisano, taksena obaveza nastaje:
a) za sudske odluke – danom donošenja sudske odluke, a ukoliko jedna od stranaka nije prisustvovala glavnoj raspravi od dana dostavl janja pismenog obavještenja o datumu donošenja odluke, odnosno danom dostavljanja odluke ako se dostava vrši u skladu sa zakonskim odredbama o dostavi,
b) za sudske nagodbe – kada se zaključe,
c) za paušalnu taksu u postupku raspravljanja zaostavš tine – danom donošenja rješenja o nasljeđivanju,
d) u postupku stečaja – danom donošenja rješenja o glavnoj diobi u postupku stečaja
e) u postupku likvidacije: danom donošenja rješenja o zaključenju likvidacionog postupka,
f) za sudske prijepise – kada se zatraže od suda,
g) za ostale radnje – kada se zatraži njihovo preduzimanje.
Član c.
(izuzeci od obaveze plaćanja takse)
(1) Izuzetno od obaveze iz člana 3. ovog Zakona, za podneske i odluke u upravnim sporovima u stvarima penzijskog, invalidskog i zdravstvenog osiguranja, dječijeg dodatka, starateljstva i socijalne pomoći, taksa se plaća samo ako tužba bude odbijena ili odbačena.
(2) Taksena obaveza iz stava (1) ovog člana nastaje danom donošenja odluke.
Član 7.
(način plaćanja takse)
3
(1) Takse predviđene Taksenom tarifom plaćaju se u goto vom novcu uplatom na depozitni račun javnih prihoda Hercegovačko-neretvanskog kantona.
Član 8.
(rok zastare naplate takse)
Pravo na naplatu takse zastarijeva u roku od pet (5 ) godina od dana nastanka taksene obaveze.
DIO DRUGI. OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Član 9.
(oslobođeni od obaveze plaćanja takse)
(1) Od plaćanja takse oslobođeni su:
a) država Bosna i Hercegovina i njeni organi,
b) entiteti i njihovi organi,
c) Brčko Distrikt Bosne i Hercegovine,
d) kantoni i njihovi organi,
e) jedinice lokalne samouprave,
f) ustanove za socijalni rad,
g) izdržavana lica u postupcima utvrđivanja i ostvariv anja prava po osnovu zakonskog izdržavanja,
h) lice u sporu u vezi s ostvarivanjem njegovih prava iz radnog odnosa.
(2) Takse za podneske i radnje ne plaća lice koje pokla nja svoju imovinu organima iz stava (1) ovog člana, socijalno-humanitarnim, naučnim ili kulturnim organizacijama, ustanovama ili fondacijama.
(3) Strano fizičko i pravno lice je oslobođeno plaćanja takse, ako je to predviđeno međunarodnim ugovorom ili pod uvjetom reciprociteta . U slučaju sumnje o postojanju reciprociteta, mišljenje daje Ministarstvo pravde Bosne i Hercegovine.
Član 10.
(kada se po zakonu ne plaća sudska taksa)
(1) U zemljišnoknjižnim postupcima ne plaća se taksa za:
a) upis opravdanja predbilježbe,
b) potpuno ili djelimično brisanje nekog upisanog prava,
c) službene radnje u postupku uređenja, zasnivanja i i spravljanja zemljišnih knjiga, osim ako je greška nastala krivicom titular a prava, u postupku usklađivanja zemljišnih knjiga s faktičkim stanjem, kao i u postupku za obnavljanje uništenih zemljišnih knjiga, ukoliko se vjerodostojnom ispravom utvrdi da je upis bio prije proveden,
d) upis provođenja odluke o diobi prava vlasništva ili prava služnosti korištenja ako su učesnici diobe bili upisani kao suvlasnici tih prava,
e) za zabilježbu privremene uprave određene u toku postupka prinudne javne prodaje, kao i za zabilježbu prinudne uprave određe ne umjesto prinudne javne prodaje,
f) naknadni upis supružnika kao suvlasnika na osnovu s udske odluke, ako je jedan od supružnika upisan kao vlasnik u zemljišnim knjigama, kao i za upis kojim se označava idealni dio svakog supružnika na nekretninama koje su u njihovom suvlasništvu, 4
g) upis u zemljišne knjige prava konstituisanih zakonom u korist građana,
h) sve ostale radnje koje se poduzimaju po službenoj dužnosti.
(2) Taksu za upis u zemljišnoknjižnim postupcima dužno je platiti lice u čiju se korist vrši upis. Ako upis traži lice čije se pravo ograničava, opterećuje, ukida ili prenosi na drugo lice, to lice, također solidarno jamči za plaćanje takse s licima u čiju se korist vrši upis.
(3) Taksa za upis u zemljišnoknjižnim postupcima plaća se i kad se upis vrši po službenoj dužnosti, ako se ne radi o upisu koji je oslobođen od takse. (z) Ako se u zemljišnoknjižnim postupcima, na osnovu je dnog zahtjeva, upisuje više prava u korist jednog lica, taksa se plaća onoliko puta koliko se upisa traži.
(5) Taksa za upis u zemljišnoknjižnim postupcima plaća se i kad se upis vrši u toku parničnog, vanparničnog ili izvršnog postupka.
(6) Za davanje usmenih informacija i obavještenja u zem ljišnoknjižnim postupcima se ne naplaćuje ni sudska taksa, ni dodatni troškovi.
(7) U postupku stečaja i likvidacije taksa se ne plaća za:
a) podneske stečajnog ili likvidacionog upravnika,
b) podneske kojima se prijavljuje upis stečajnog ili l ikvidacionog postupka, ili upis u sudski registar koji se vrši po službenoj dužnosti.
(8) Za upis odluke o otvaranju stečajnog postupka, odlu ke o pokretanju postupka likvidacije, kao i odluke o zabrani obavljanja određene djelatnosti, odnosno poslova pravnog lica, ne plaća se taksa.
Član 11.
(ko može biti oslobođen obaveze plaćanja takse)
(1) Sud može osloboditi obveznika plaćanja takse ako bi plaćanjem takse, imajući u vidu visinu sredstva iz kojih se obveznik i članovi njegovog domaćinstva izdržavaju, ta sredstva bila u tolikoj mjeri umanjena da bi tim e bila ugrožena njihova egzistencija.
(2) Odluku iz stava (1) ovog člana donosi sud na pismeni zahtjev taksenog obveznika. Prije donošenja odluke, sud će cijeniti sve okolnos ti, a naročito će uzeti u obzir vrijednost mjerodavnu za naplatu takse, ukupan prih od i imovinu taksenog obveznika i članova njegovog domaćinstva, kao i bro j lica koja takseni obveznik izdržava.
(3) Pod domaćinstvom se u smislu ovog Zakona podrazumij eva zajednica života, privređivanja i trošenja ostvarenih prihoda. (z) Izdržavana lica, u smislu ovog Zakona su:
a) maloljetna djeca i usvojenici,
b) djeca i usvojenici na redovnom školovanju ili na vanrednim studijama, ako su nezaposleni – do navršene 26 godine života,
c) unuci bez roditelja ako žive u domaćinstvu s taksenim obveznikom,
d) bračni drug i
e) roditelji, odnosno usvojitelji ako žive u zajedničkom domaćinstvu s taksenim obveznikom i nemaju vlastitih prihoda.
Član 12.
(dokazi za oslobađanje od obaveza za plaćanje takse)
5
(1) Visina prihoda taksenog obveznika i članova njegovog domaćinstva, dokazuje se na osnovu uvjerenja nadležnog organa uprave, odnosno d rugih pismenih dokaza koje je takseni obveznik dužan podnijeti o svom imovnom stanju.
(2) Uvjerenje iz stava (1) ovog člana služi kao dokaz za oslobađanje od plaćanja takse samo ako od njegovog izdavanja do podnošenja zahtje va za oslobađanje nije proteklo više od šest mjeseci.
(3) Kada je to potrebno, sud može, po službenoj dužnost i, pribaviti potrebne podatke i obavještenja o imovnom stanju taksenog obveznika i članova njegovog domaćinstva, a može o tome saslušati i protivnu stranku. (z) Protiv odluke suda u vezi sa zahtjevom za oslobađan je od plaćanja takse nije dozvoljena posebna žalba.
Član 13.
(rješenje o oslobađanju od obaveze plaćanja takse)
(1) Rješenje o oslobađanju od obaveze plaćanja takse od nosi se na sve takse po odgovarajućem predmetu bez obzira kada je nastala taksena obaveza.
(2) Sud može u toku postupka ukinuti rješenje o oslobađ anju od plaćanja takse, ako utvrdi da je takseni obveznik u stanju platiti taksu, a tom prilikom će odlučiti da li će takseni obveznik u potpunosti ili djelimično pla titi taksu od koje je bio ranije oslobođen.
Član 14.
(važenje oslobađanja od obaveze plaćanja takse)
(1) Oslobađanje od obaveze plaćanja takse dato u parnič nom i vanparničnom postupku, kao i u postupku u upravnim sporovima važ i i u postupku izvršenja odluka donesenih u tim postupcima, ako se izvršenje zahtjeva u roku od tri mjeseca po pravosnažnom okončanju postupka.
(2) Oslobađanje od obaveze plaćanja takse u vanparničnom i izvršnom postupku važi i u parničnom postupku koji nastane u toku i povodom vanparničnog i izvršnog postupka.
Član 15.
(lica koja nisu dužna plaćati taksu za drugog)
(1) Staralac lica čije je boravište nepoznato, staralac imovine čiji je vlasnik nepoznat, kao i privremeni zastupnik stranke koga sud postavi u postupku, nisu dužni plaćati takse za lice koje zastupaju.
(2) Naplata takse u slučajevima iz stava (1) ovog člana vrši se iz imovine lica koja se zastupaju.
(3) Neplaćenu taksu u slučajevima iz stava (1) ovog člana sud će unositi u popis taksi i po završetku postupka postupit će kao u slučaju iz člana 31. ovog Zakona kada lice ne prisustvuje sudskoj radnji za koju je dužno platiti taksu.
Član 1c.
(lica na koje se odnosi oslobađanje od obaveze plaćanja takse)
(1) Oslobađanje od obaveze plaćanja takse odnosi se sam o na lice kome je to oslobađanje priznato.
(2) Kada više lica zajednički predaju podnesak ili zajedno preduzmu radnju u postupku, a jedno ili više njih je oslobođeno od obaveze plać anja takse, lice koje nije oslobođeno dužno je platiti taksu kao da nema oslob ođenih od obaveze plaćanja takse. 6
Član 17.
(uspjeh u postupku i obaveza plaćanja takse)
(1) Ako u parničnom i izvršnom postupku lice oslobođeno od obaveze plaćanja takse uspije u postupku, taksu koju bi ono bilo dužno platiti da nije bilo oslobođeno, platit će stranka koja ne uživa oslobađanje i to u srazmjeri u kojoj je oslobođena stranka uspjela u postupku.
(2) Ako se između stranke oslobođene od obaveze plaćanja takse i stranke koja nije oslobođena zaključi sudska nagodba, taksu koju bi t rebala platiti oslobođena stranka, platiti će stranka koja nije oslobođena, o sim ako se stranke drugačije ne dogovore.
Član 18.
(popis takse za plaćanje)
(1) Kada u postupku pred sudom učestvuju na jednoj stra ni lice koje je oslobođeno od obaveze plaćanja takse, a na drugoj lice koje nije oslobođeno, sud je dužan voditi popis takse koju bi trebalo platiti oslobođeno lice.
(2) Popis takse se zaključuje po završetku postupka. Ako se postupak završi na način predviđen članom 17. ovog Zakona sud će shodno član u 31. ovog Zakona izdati nalog za plaćanje takse.
Član 19.
(obračun i kontrola plaćanja takse)
(1) Iznos takse, koju je takseni obveznik dužan platiti , u skladu s odredbama ovog Zakona, obračunava lice koje odredi predsjednik suda.
(2) Kontrolu naplaćene takse vrši službeno lice koje preduzima radnju u postupku.
DIO TREĆI. UTVRĐIVANJE VRIJEDNOSTI PREDMETA SPORA RADI NAPLATE
TAKSE
Član 20.
(utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u parničnom postupku)
(1) U parničnom postupku taksa se plaća prema vrijednosti predmeta spora.
(2) Ako ovim Zakonom nije drugačije određeno, odredbe propisa o parničnom postupku na osnovu kojih se utvrđuje vrijednost spora primje njuju se i prilikom određivanja vrijednosti spora radi naplate takse.
Član 21.
(utvrđivanje vrijednosti predmeta spora kod više tuženih)
Ako tužilac jednom tužbom obuhvati dvojicu ili viš e tuženih i traži da tužbeni zahtjev bude usvojen prema sljedećem tuženom, u slučaju da bude pravosnažno odbijen prema onome koji je u tužbi naveden prije njega, ili ako prema svakom od njih ističe isti zahtjev, ili ako prema pojedinim od njih ističe različite za htjeve koji su u međusobnoj vezi, vrijednost predmeta spora radi naplate takse određuje se prema zahtjevu čija je vrijednost najveća.
Član 22.
(utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u sporovima u vezi sa zakonskim izdržavanjem) 7
Ako je predmet spora pravo na zakonsko izdržavanje ili potraživanje pojedinih iznosa zakonskog izdržavanja, vrijednost predmeta spora radi naplate takse računa se prema zbiru davanja za tri mjeseca, ako se izdržavanje ne traži za kraće vrijeme.
Član 23.
(utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u sporovima iz nasljednog prava)
Ako je predmet spora nasljedno pravo na cijeloj za ostavštini, kao vrijednost predmeta spora uzima se vrijednost čiste zaostavštine, a ako je predmet spora samo jedan dio zaostavštine ili određena stvar iz zaostavštine, kao vrijednost predmeta spora uzima se čista vrijednost tog dijela, odnosno stvari.
Član 24.
(utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u vlasničko-pravnim sporovima)
Vrijednost predmeta spora u vlasničko-pravnim spor ovima o nekretninama, određuje se prema tržišnoj vrijednosti nekretnine k oja je predmet spora, a koju, na zahtjev stranke, utvrđuje nadležna poreska uprava u Gradu, odnosno općini na čijoj teritoriji se nekretnina nalazi.
Član 25.
(šta se uzima kao vrijednost predmeta spora radi naplate takse)
(1) Kao vrijednost predmeta spora radi naplate takse uzima se:
a) u diobnim parnicama – vrijednost dijela imovine koj a se izdvaja iz zajedničke imovine koja je predmet diobe,
b) u parnicama u kojima je predmet spora izvršenje kakve radnje ili trpljenje ili nečinjenje ili izjava volje ili utvrđenje da postoj i ili ne postoji neko pravo ili pravni odnos ili da se utvrdi istinitost ili neisti nitost kakve isprave – iznos koji je tužilac označio u tužbi s tim da taj iznos ne može biti manji od 500 KM,
c) u parnicama za proglašenje prestanka važnosti ugovora o arbitraži – iznos od
500 KM,
d) u sporovima o stvarnim i ličnim služnostima i o dož ivotnom izdržavanju – iznos od 500 KM,
e) u sporovima o utvrđivanju reda prvenstva potraživan ja u izvršnom postupku
– visina potraživanja, a najviše 1000 KM.
Član 2c.
(najniži iznos predmeta vrijednosti spora)
Ako se po odredbama članova 20. do 26. ovog Zakona ne može utvrditi vrijednost predmeta spora, kao vrijednost se uzima iznos od 500 KM.
Član 27.
(utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u izvršnom postupku)
(1) U izvršnom postupku plaća se taksa prema vrijednosti zahtjeva koji treba izvršiti ili osigurati.
(2) Pri utvrđivanju vrijednosti zahtjeva u izvršnom postupku za naplatu takse shodno se primjenjuju odredbe članova 20. do 26. ovog Zakona.
Član 28.
8
(utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u upravnim sporovima)
(1) U upravnim sporovima plaća se taksa prema vrijednos ti predmeta spora, ako je predmet spora procjenjiv.
(2) Vrijednost procjenjivog spora utvrđuje se shodno od redbama člana 20.do 26. ovog Zakona.
(3) Ako predmet spora nije procjenjiv, plaća se taksa k ao u tarifnom broju 23. Taksene tarife.
Član 29.
(utvrđivanje vrijednosti predmeta spora u ostalim postupcima)
Kada je u vanparničnom postupku, u zemljišnoknjižn om postupku, u stečajnom postupku i u postupku likvidacije za plaćanje takse mjerodavna vrijednost zahtjeva, za njeno utvrđenje će se shodno primjenjivati odredbe člana 20.do 26. ovog Zakona, ako u Taksenoj tarifi nije drugačije određeno.
Član 30.
(promjena vrijednosti predmeta spora u toku postupka)
(1) Prvobitno utvrđena vrijednost predmeta spora ostaje kao osnov za plaćanje takse, bez obzira da li se ta vrijednost promijenila u toku postupka.
(2) Ako se pravnim lijekom, odnosno prigovorom protiv r ješenja o izvršenju, odluka pobija samo u jednom dijelu, za plaćanje takse za p ravni lijek, odnosno prigovor uzima se vrijednost samo pobijanog dijela.
(3) Ako pravni lijek ulažu obje stranke, taksa za pravn i lijek određuje se posebno za svaku stranku prema vrijednosti onog dijela odluke koji se pravnim lijekom pobija. (z) U statusnim sporovima, u sporovima za utvrđivanje i u sporovima u kojima se tužbeni zahtjev ne odnosi na novčani iznos, za plać anje takse za pravni lijek, mjerodavna je vrijednost prema kojoj je plaćena taksa za tužbu.
(5) Za pravni lijek koji se ulaže samo protiv odluke o troškovima postupka ili odluke o sporednim potraživanjima, taksa se plaća samo prema iznosu troškova postupka ili iznosu sporednih potraživanja.
DIO ČETVRTI. POSTUPAK ZA NAPLATU NEPLAĆENE TAKSE
Član 31.
(prinudna naplata neplaćene takse)
(1) Takse čiji se iznos određuje na kraju postupka, tak seni obveznik je dužan platiti u roku od 8 dana od prijema obavještenja o uplati tak se. Ako takseni obveznik ne plati taksu u navedenom roku, sud će zatražiti od n adležnog poreskog organa na čijoj teritoriji se nalazi prebivalište, odnosno sj edište taksenog obveznika da se naplata dužne takse izvrši prinudnim putem.
(2) Po prijemu obavještenja u smislu stava (1) ovog čla na nadležni poreski organ će donijeti rješenje kojim će taksenom obvezniku naložiti da u roku od 8 dana od dana prijema rješenja plati dugovanu taksu kao i iznos o d 50% visine te takse na ime kaznene takse. Ako takseni obveznik u datom roku ne plati dugovanu i kaznenu taksu, pristupiti će se prinudnoj naplati.
(3) Nadležni poreski organ će obavijestiti sud o rezult atima naplate sudske takse izvršene prinudnim putem dostavom dokaza o naplati takse.
9
DIO PETI. POVRAT TAKSE
Član 32.
(pravo na povrat plaćene takse)
(1) Lice koje je platilo taksu koju uopće nije bilo duž no platiti ili je platilo taksu u iznosu većem od propisanog, kao i lice koje je platilo taksu za sudsku radnju, a ta radnja iz bilo kog razloga nije izvršena, ima pravo na povrat takse.
(2) Postupak za povrat takse pokreće se na zahtjev lica iz stava (1).
Član 33.
(rok za podnošenje zahtjeva za povrat plaćene takse)
Zahtjev za povrat takse se podnosi na odlučivanje sudu u roku od 30 dana od dana kada je taksa plaćena, odnosno od dana saznanja da sudska radnja nije izvršena, a najkasnije u roku od godinu dana od dana kada je taksa plaćena.
Član 34.
(zahtjev za povrat plaćene takse u slučaju medijacije)
(1) Ako se stranke, u toku postupka, a najkasnije do za ključenja glavne rasprave, sporazume da će pristupiti rješavanju spora u postu pku medijacije i u postupku medijacije postignu sporazum, imaju pravo na povrat naplaćene takse u punom iznosu.
Član 35.
(rješenje o usvajanju zahtjeva za povrat plaćene takse)
Ukoliko usvoji zahtjev za povrat takse, sud će pri mjerak rješenja dostaviti i Ministarstvu finansija HNK radi izvršenja povrata.
Član 3c.
(kada se ne plaća taksa)
U postupku povrata takse ne plaća se taksa.
DIO ŠESTI. NAČIN KORIŠTENJA SREDSTAVA OD NAPLAĆENIH SUDSKIH TAKSI
Član 37.
(takse kao javni prihod)
Sve naplaćene takse predstavljaju javni prihod Bud žeta Hercegovačko-neretvanskog kantona.
DIO SEDMI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 38.
(plaćanje takse u prijelaznom razdoblju)
(1) Za podneske, radnje i isprave po kojima je taksena obaveza nastala do dana stupanja na snagu ovog Zakona, a taksa nije plaćena , taksa će se platiti u skladu s propisima i tarifom koji su važili do njegovog stupanja na snagu. 10
(2) Ako je do stupanja na snagu ovog Zakona plaćena tak sa za radnju, koja će se izvršiti poslije njegovog stupanja na snagu, neće s e plaćati nova taksa po ovom Zakonu, niti će se vraćati više naplaćena taksa.
(3) Ako je takseni obveznik oslobođen plaćanja takse u postupku, koji do stupanja na snagu ovog Zakona nije okončan, dato oslobađanje va ži i poslije stupanja na snagu ovog Zakona.
Član 39.
(prestanak primjene ranijih propisa)
Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaju se pr imjenjivati: Zakon o sudskim taksama s Tarifom («Sl. novine HNK» br.: 5/0z) i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sudskim taksama s Tarifom («Sl. novine HNK» br.: 7/0z) koji su se na području Hercegovačko-neretvanskog kantona primjenjivali do tog dana.
Član 40.
(završne odredbe)
Ovaj Zakon stupa na snagu i počet će se primjenjiv ati osmog dana od dana objavljivanja u «Službenim novinama Hercegovačko-neretvanskog kantona».
Bosna i Hercegovina Federacija Bosne i Hercegovine
HERCEGOVAČKO-NERETVANSKI KANTON
S K U P Š T I N A
Broj: 02-01-XIX-113/09 Mostar, 28.05.2009. godine
PREDSJEDAVAJUĆI
Ramiz Jelovac,s.r.
TAKSENA TARIFA
DIO PRVI. PARNIČNI I IZVRŠNI POSTUPAK
Tarifni broj 1. (taksa za podneske) (1) Za tužbu, protivtužbu, prijedlog za ponavljanje pos tupka, prijedlog da se prizna odluka stranog suda i odluka stranog arbitražnog su da, plaća se, prema vrijednosti predmeta spora, sljedeća taksa:
a) do 1.500 KM - z5 KM,
b) preko 1.500 do 3.000 KM - 90 KM,
c) preko 3.000 do 10.000 KM - 180 KM,
d) preko 10.000 do 50.000 KM - z50 KM,
e) preko 50.000 do 100.000 KM - 900 KM,
f) preko 100.000 KM - 0,9% na označenu vrijedno st spora, ali ne više od 9.000 KM.
(2) Za tužbu za utvrđivanje i osporavanje očinstva, plaća se taksa u iznosu od z5 KM. 11
(3) Za tužbu kojom se traži razvod braka, poništenje br aka, utvrđivanje postojanja i nepostojanja braka i utvrđivanje da je brak zaključ en plaća se taksa u iznosu od
180 KM.
(z) Za tužbu zbog smetanja posjeda plaća se taksa u iznosu od z5 KM.
(5) Za tužbu zbog iseljenja plaća se taksa u iznosu od 90 KM.
(6) Za tužbu zbog otkaza ugovora o zajmu ili zakupu stvari, za tužbu o otkazu ugovora o zakupu poslovnih prostorija plaća se taksa u iznosu od 180 KM.
(7) Za prijedlog da se dozvoli izvršenje ili osiguranje ili izda privremena mjera, za prijedlog za povrat u prijašnje stanje, za prijedlo g za osiguranje dokaza prije pokretanja parnice, za prijedlog za određivanje sud ske mjere osiguranja, za odgovor na tužbu ili reviziju, plaća se polovina ta kse propisane ovim tarifnim brojem.
(8) Za prijedlog kojim se daje otkaz ugovora o zakupu p oslovnih prostorija, plaća se taksa u iznosu od 90 KM.
(9) Za prijedlog da se prizna odluka inozemnog suda u s tatusnim stvarima plaća se taksa u iznosu od 180 KM, a za žalbu protiv donesenog rješenja 270 KM.
(10) Za žalbu ili reviziju protiv presude i za žalb u protiv rješenja u sporovima zbog smetanja posjeda, plaća se dvostruka taksa propisana stavom (1) ovog tarifnog broja.
(11) Za žalbu protiv rješenja kojim je odbijen prij edlog za povrat u prijašnje stanje plaća se polovina takse prema vrijednosti predmeta spora iz stava (1) ovog tarifnog broja, ali ne više od 180 KM.
(12) Za žalbu ili reviziju protiv ostalih rješenja plaća se taksa propisana u stavu (1) ovog tarifnog broja.
(13) Za podnesak primljen na zapisnik kod suda, kao i za podnesak primljen na zapisnik u toku rasprave, plaća se taksa za odnosni podnesak, propisana Tarifnim brojem 1. (1z) Ne plaća se posebna taksa za prepisivanje iz tarifnog broja 27 ove Taksene tarife, ako je zapisnik trebalo sastaviti u više primjeraka.
(15) Kad je u tužbi stavljen prijedlog za određivanje sudske mjere osiguranja ili kada se u žalbi stavi prijedlog za povrat u prijašnje stanj e, plaća se, pored takse na tužbu, odnosno žalbu i taksa na prijedlog, propisana stavom (7) Tarifnog broja 1.
(16) Za prijedlog da se dozvoli izvršenje ili osigu ranje ili da se odredi sudska mjera osiguranja, plaća se jedna taksa i kad se predloži istovremeno ili naknadno više sredstava izvršenja, odnosno osiguranja.
Tarifni broj 2. (taksa za odluke) (1) Za presudu prvostepenog suda i rješenje o priznavan ju odluke stranog suda ili odluke stranog arbitražnog suda, plaća se taksa pre ma taksenoj osnovici, propisanoj Tarifnim brojem 1 ove Taksene tarife.
(2) Za presudu zbog propuštanja, presudu zbog odricanja i za presudu na osnovu priznanja donesenu najkasnije na pripremnom ročištu , odnosno na ročištu za glavnu raspravu, ako pripremno ročište nije održano , plaća se polovina takse propisane Tarifnim brojem 1 ove Taksene tarife.
(3) Za rješenje o odbacivanju tužbe koje se shodno Zako nu o parničnom postupku donosi prije ili u toku prvostepenog postupka, plać a se polovina takse propisane Tarifnim brojem 1 ove Taksene tarife, ali ne više od 180 KM. (z) Za rješenje o prijedlogu za dozvolu izvršenja ili o siguranja, kao i za rješenje o određivanju sudske mjere osiguranja, odnosno naredb e, plaća se polovina takse propisane Tarifnim brojem 1 ove Taksene tarife. 12
(5) Taksa za konačnu odluku plaća se prema vrijednosti ostatka spornog predmeta koji nije obuhvaćen dopunskom presudom.
(6) Za presudu prvostepenog suda koja je donesena u vez i s protivtužbom plaća se taksa kao da je o protivtužbi posebno raspravljano.
(7) Ako je više parnica spojeno radi zajedničkog raspra vljanja taksa za presudu plaća se posebno za svaku parnicu, kao da ne postoji spajanje više parnica.
(8) Za dopunsku presudu ili rješenje neće se plaćati ta ksa ako je za odluku koja je dopunjena plaćena taksa prema punoj vrijednosti spo ra. Također se neće plaćati taksa za donošenje odluke kojom se vrši naknadna i spravka ranije donesene odluke.
(9) Za rješenje o izvršenju ili osiguranju, plaća se je dna taksa, bez obzira da li je odlučeno o više sredstava izvršenja, odnosno osigur anja i bez obzira da li je odlučeno istovremeno ili naknadno.
Tarifni broj 3. (taksa za sudsku nagodbu) Za sudsku nagodbu u toku prvostepenog postupka pla ća se prema vrijednosti na koju su se stranke poravnale, polovina takse propis ane Tarifnim brojem 1. ove Taksene tarife.
DIO DRUGI. VANPARNIČNI POSTUPAK
Tarifni broj 4. (opće odredbe) (1) Za prijedlog kojim se pokreće postupak u vanparničn oj stvari, izuzev kada se radi o postupcima koji su predviđeni u tarifnim brojevima 9 – 13 ove Taksene tarife, plaća se taksa u iznosu od 5z KM.
(2) Za prijedlog i odluku za proglašenje nestalog lica u ratu, umrlim i dokazivanje smrti lica u ratu, ne plaća se taksa.
(3) Taksa na nalog za iseljenje iz poslovnih prostorija uračunava se u taksu na odluku suda koja bude donesena povodom prigovora protiv na loga. Ako je taksa na nalog veća od takse koja je plaćena na odluku povodom prijedloga za izdavanje naloga za iseljenje iz poslovnih prostorija, u tom slučaju će se naplatiti razlika.
Tarifni broj 5. (taksa za odluku u vanparničnom postupku)
(1) Za odluku suda u vanparničnom postupku plaća se taksa u iznosu od 90 KM.
(2) U svim vanparničnim postupcima primjenjivat će se s hodno odredbe stava (8) iz Tarifnog broja 2 ove Taksene tarife.
Tarifni broj c. (taksa za sudsku nagodbu u vanparničnom postupku) Za sudsku nagodbu u svim vanparničnim postupcima p laća se taksa u iznosu od z5KM. Tarifni broj 7. (taksa za žalbu u vanparničnom postupku) Za žalbu protiv odluke prvostepenog suda u vanparn ičnom postupku, plaća se taksa u iznosu od 90 KM.
Tarifni broj 8. 13 (taksa za raspravljanje zaostavštine)
(1) Za raspravljanje zaostavštine plaća se taksa prema vrijednosti čiste zaostavštine i to:
a) do 5.000 KM - z5 KM,
b) preko 5.000 KM do 20.000 KM - 90 KM,
c) preko 20.000 KM do 50.000 KM - 135 KM,
d) preko 50.000 KM do 100.000 KM - 180 KM,
e) preko 100.000 KM do 200.000 KM - 270 KM,
g) preko 200.000 KM do 500.000 KM - z50 KM,
f) preko 500.000 KM - z50KM + 0,9% na raz liku iznad z50.000 KM, ali ne više od z.500 KM.
(2) Taksa se plaća samo ako je postupak za raspravljanj e zaostavštine završen donošenjem rješenja o nasljeđivanju. Taksa na rješe nje o naknadno pronađenoj imovini plaća se prema vrijednosti naknadno pronađe ne imovine, a u skladu sa stavom (1) ovog Tarifnog broja.
(3) Taksu plaćaju nasljednici u srazmjeri nasljednih dijelova. (z) Prilikom utvrđivanja čiste vrijednosti zaostavštine odbit će se ostaviočevi dugovi, troškovi sahrane ostavioca, legati i drugi tereti, troškovi popisa i procjene zaostavštine i drugi troškovi.
(5) Ne plaća se posebna taksa za diobu nasljedstva ako nasljednici sporazumno predlože diobu i sporazum o diobi bude unesen u rješenje o nasljeđivanju.
(6) Za zabilježbu prvenstvenog reda i uknjižbu ustupanj a prvenstva, kao i za ostale zabilježbe vezane za zaostavštinu plaća se taksa propisana Tarifnim brojem 1z ove Taksene tarife.
Tarifni broj 9. (taksa za sastavljanje i čuvanje testamenta) Taksa u iznosu od z5KM plaća se za:
a) za prijedlog za sastavljanje sudskog testamenta,
b) za sastavljanje sudskog testamenta,
c) za prijedlog kojim se traži čuvanje testamenta u sudu,
d) za opoziv testamenta sastavljenog pred sudom,
e) za prijedlog za vraćanje testamenta koji se nalazi na čuvanju u sudu,
f) za vraćanje testamenta koji se zamjenjuje.
Tarifni broj 10. (taksa za prijedlog i odluku u postupku diobe zajedničke imovine) Za prijedlog i odluku da se provede dioba zajednič ke imovine taksa se plaća prema vrijednosti imovine i to:
a) do 5.000 KM - z5 KM,
b) preko 5.000 KM do 20.000 KM - 90 KM,
c) preko 20.000 KM do 50.000 KM - 135 KM,
d) preko 50.000 KM do 100.000 KM - 180 KM,
e) preko 100.000 KM do 200.000 KM - 270 KM, 14
g) preko 200.000 KM do 500.000 KM - z50 KM,
f) preko 500.000 KM - z50KM + 0,9% na razliku iznad z50.000 KM, ali ne više od z.500 KM.
Tarifni broj 11. (taksa za prijedlog za uređenje međe) Za prijedlog za uređenje međe plaća se taksa u iznosu od 72 KM.
Tarifni broj 12. (taksa za ovjeru potpisa, rukopisa, prijepisa i prijevoda) (1) Za podnesak kojim se traži ovjera potpisa, rukopisa , prijepisa i prijevoda plaća se taksa u iznosu od 9 KM.
(2) Za ovjeru prijepisa plaća se taksa – za prvi poluta bak 9 KM, a za svaki sljedeći polutabak iznos od z,5 KM.
(3) Za ovjeru rukopisa plaća se taksa za prvi polutabak 9 KM, a za svaki sljedeći, novi polutabak iznos od z,5 KM. (z) Za ovjeru potpisa sudskog tumača na prijevodima plaća se taksa u iznosu od 9KM.
(5) Za ovjeru potpisa na punomoći plaća se taksa u iznosu od 9 KM.
(6) Za ovjeru potpisa na ugovorima plaća se taksa u iznosu od z5 KM.
(7) Za podnesak, odnosno ovjeru produženja roka važenja ugovora plaća se z5% od iznosa takse iz stava (6) ovog tarifnog broja.
(8) Potpis na ispravi koju izdaju državni organi, potpi si ovlaštenih lica za potpisivanje firmi ili pravnog lica smatraju se kao jedan potpis , ako su propisima ili pravilima za potpisivanje ovlaštena dva ili više lica.
(9) Za podnesak kojim se traži ovjera potpisa (rukoznak a) na ispravi plaća se jedna taksa, bez obzira koliko se potpisa (rukoznaka) na ispravi ovjerava.
(10) Za ovjeru potpisa (rukoznaka) i pečata, plaća se jedna taksa.
(11) Ako se jednim podneskom traži ovjera potpisa (rukoznaka) na više isprava plaća se taksa na podnesak.
(12) Pod polutabakom podrazumjeva se list hartije od dvi je strane formata A-z. Započeti polutabak računa se kao cijeli. Kada je vr ijednost ugovora procjenjiva, ali nije u ugovoru označena, za ovjeru potpisa na ugovoru plaća se dvostruka taksa iz stava (6) ovog tarifnog broja.
(13) Za ovjeru potpisa na punomoćju, odnosno ugovoru pla ća se jedna taksa, bez obzira da li se ovjerava jedan ili više potpisa.
DIO TREĆI. ZEMLJIŠNOKNJIŽNI POSTUPAK
Tarifni broj 13. (taksa za podneske) Za podnesak kojim se traži upis prava vlasništva, upis ili brisanje uknjižbe, zabilježbe ili predbilježbe, kao i upis prava uprav ljanja ili prava korištenja na nekretninama, plaća se taksa u iznosu od 27 KM.
Tarifni broj 14. (taksa za upise podataka) (1) Sudsku taksu snosi lice u čiju korist se vrši uknji žba, osim ako ugovorne strane ne utvrde drugačije. 15
(2) Visina takse određuje se prema vrsti i vrijednosti predmeta pravnog posla, kako slijedi:
a) Uknjižba vlasništva……………………………………………………………….................0,18%,
b) Uknjižba hipoteke, zemljišnog duga ili doživotnog p rava uživanja, trajnog prava korištenja, stvarnih služnosti i tereta, pravo dugo ročnog najma i zakupa, prava preče kupovine i realnih tereta……………………………………………………………………….0,18%,
c) Uknjižba hipoteke za odobravanje kredita za privrednu djelatnost………….….0,18%,
d) Minimalni iznos sudske takse za uknjižbu………………………….………...........….z5 KM;
e) Maksimalni iznos sudske takse za uknjižbu……………………..........................9.000 KM,
f) Uknjižba predbilježbe ili zabilježbe naplaćuje se paušalno………………………..z5 KM,
Tarifni broj 15. (takse za prijepise i izvatke)
(1) Za prijepise i izvatke plaća se sljedeća taksa:
a) za izdavanje neovjerenog prijepisa ili izvatka z,5 KM,
b) za izdavanje ovjerenog prijepisa ili službenog izvatka 9,0 KM,
c) za izdavanje uvjerenja i potvrda z,5 KM,
(2) Za dopune i potvrde prijepisa i izvadaka naplaćuje se ista taksa kao i za njihovo izdavanje.
Tarifni broj 1c. (taksa za žalbu ili prigovor) Za žalbu ili prigovor protiv rješenja u zemljišnok njižnim postupcima plaća se taksa u iznosu od z5 KM.
DIO ČETVRTI. TAKSE U POSTUPKU STEČAJA I LIKVIDACIJE
Tarifni broj 17. (takse za podneske) (1) Za prijedlog da se otvori postupak stečaja ili likv idacije, plaća se taksa u iznosu od
90 KM.
(2) Za prijavu povjerilaca u postupku stečaja ili likvi dacije, plaća se taksa u iznosu od 0,9% od vrijednosti potraživanja, s tim da ne može biti manja od z5 KM, niti veća od 9.000 KM.
(3) Za žalbu protiv odluke o stečajnom ili likvidacijsk om postupku plaća se taksa u iznosu od 0,9% od vrijednosti potraživanja, s tim da ne može biti manja od 90 KM, niti veća od 9.000 KM. (z) Kao osnov za plaćanje takse na prijave povjerilaca uzima se iznos potraživanja koji povjerilac prijavljuje. Pri tome će se uzimati da uvjetovna tražbina nije uvjetovana. Ako jedan povjerilac prijavi više potraživanja taks a se plaća na ukupan iznos tih potraživanja.
Tarifni broj 18. (taksa u stečajnom postupku)
(1) U stečajnom postupku, od zbira iznosa koji su upotrebljeni ili stoje na raspolaganju za podmirenje dugova stečajne mase, plaća se taksa u iznosu od 90 KM do 900 KM, u zavisnosti od složenosti postupka. 16
(2) Taksu u stečajnom postupku određuje sud po okončanj u postupka, a dužan ju je platiti stečajni upravnik iz stečajne mase nakon pravosnažnosti rješenja o glavnoj ili naknadnoj diobi.
DIO PETI. UPIS U SUDSKI REGISTAR
Tarifni broj 19. (taksa za podneske) (1) Za prijavu u sudski registar plaća se taksa u iznosu od z5 KM.
(2) Ako se jednom prijavom traži više upisa za isto pra vno lice, plaća se samo jedna taksa iz ovog tarifnog broja.
Tarifni broj 20. (taksa za upise u sudski registar)
(1) Za rješenje o upisu osnivanja privrednog društva pl aća se taksa u iznosu od 360
KM.
(2) Za rješenje o upisu osnivanja dijelova privrednog d ruštva, plaća se taksa u iznosu od 180KM.
(3) Za rješenje o upisu osnivanja drugih pravnih lica k oji nisu navedeni u stavovima (1) i (2) ovog tarifnog broja plaća se taksa u iznosu od 270KM. (z) Za rješenje o upisu lica ovlašćenog za postupanje p ravnog lica plaća se taksa u iznosu od 135 KM.
(5) Za rješenje o upisu prava vršenja vanjskotrgovinsko g saobraćaja plaća se taksa u iznosu od 270 KM, pored iznosa iz stava (1) ovog tarifnog broja.
(6) Za rješenje o upisima koji nisu obuhvaćeni prethodn im stavovima ovog tarifnog broja plaća se taksa u iznosu od 135 KM po jednom upisu.
(7) Za zahtjev za brisanje upisa iz sudskog registra plaća se taksa u iznosu od 90 KM.
(8) Za rješenje po zahtjevu za brisanje upisa, plaća se taksa u iznosu od 90 KM.
(9) Kada se više privrednih društava spajaju u jedno, pored takse za podnesak plaća se i taksa iz stava (6) ovog tarifnog broja, kao i tak sa za upis novoosnovanog privrednog društva.
(10) Ako se jednim podneskom traži više upisa, plaća se taksa za svaki upis posebno.
(11) Za žalbu na rješenje doneseno u postupku upisa u sudski registar plaća se taksa u iznosu od 180 KM.
Tarifni broj 21. (taksa za objavljivanje upisanih podataka)
(1) Za dostavljanje upisanih podataka radi objavljivanja u službenom glasilu plaća se taksa u iznosu od z5 KM.
(2) Za objavljivanje podataka čije je upisivanje traženo jednim podneskom, plaća se samo jedna taksa iz ovog tarifnog broja.
DIO ŠESTI: UPRAVNI SPOR I POSTUPAK ZA SUDSKU ZAŠTITU
Tarifni broj 22. (taksa za tužbu u upravnim sporovima) (1) Za tužbu protiv upravnog akta plaća se taksa u iznosu od 72 KM.
(2) Za tužbu u sporovima iz zdravstvenog, penzijskog i invalidskog osiguranja, dječijeg dodatka, starateljstva, usvojenja i socijalne pomoć i plaća se taksa u iznosu od
18KM.
17
(3) Za tužbu za ponavljanje postupka plaća se taksa u iznosu od 90 KM. (z) Za zahtjev za vanredno preispitivanje sudske odluke u upravnom sporu plaća se taksa u dvostrukom iznosu od takse iz stavova (1) i (2) ovog tarifnog broja.
(5) Ako je uz tužbu protiv upravnog akta stavljen i zahtjev za odlaganje od izvršenja upravnog akta, plaća se taksa u iznosu od 135 KM.
Tarifni broj 23. (taksa za odluke) Za presudu u postupku u upravnom sporu plaća se:
a) kada je predmet spora procjenjiv – 0,9% od vrijednosti spornog predmeta, s tim da ne može biti manja od 90 KM ni veća od z.500 KM,
b) kada je predmet spora neprocjenjiv –90 KM,
c) kada se radi o sporovima iz zdravstvenog, penzijsko g i invalidskog osiguranja, starateljstva, dječijeg dodatka, usvajanja i socija lne pomoći taksa za presudu plaća se u iznosu od 18KM,
d) ako je predmet spora djelimično procjenjiv, taksa s e plaća kao da je predmet procjenjiv.
DIO SEDMI. POSEBNI SLUČAJEVI
Tarifni broj 24. (taksa za sudska uvjerenja i potvrde) (1) Za podnesak kojim se traži izdavanje uvjerenja plaća se taksa u iznosu od z,5 KM.
(2) Za izdato uvjerenje se plaća taksa u iznosu od 9 KM.
(3) Za potvrdu o pravosnažnosti ili izvršnosti koja se stavlja na sudski otpravak plaća se taksa u iznosu od z,5 KM. (z) Ako se jednim uvjerenjem potvrđuje više činjenica, plaća se jedna taksa.
(5) Plaćanju takse iz stava (1) ovog tarifnog broja podliježu i elektronski podnesci, kao i svaki naknadni podnesak kojim se dopunjava ili mijenja prvobitni podnesak.
Tarifni broj 25. (taksa za punomoć)
(1) Za izdavanje usmene punomoći pred sudom, za usmeno opozivanje ili otkaz punomoći pred sudom plaća se taksa u iznosu od 9 KM.
(2) Za sudsko obavještenje o opozivu ili otkazu punomoći plaća se taksa u iznosu od z,5KM.
(3) Ako više lica ovlaštenih za potpisivanje pravnog li ca izdaju punomoć jednom zastupniku, plaća se taksa za jednu punomoć. (z) Za izdavanje usmene punomoći po stavu (1) ovog tari fnog broja, plaća se jedna taksa i kad više lica istovremeno izdaju punomoć jednom ili većem broju lica.
Tarifni broj 2c. (taksa za razmatranje spisa) Za pismeni podnesak za razmatranje završenih sudskih spisa plaća se taksa u iznosu od z,5 KM.
Tarifni broj 27. (takse za prijepise)
(1) Za pismeni ili usmeni zahtjev da se izvrši prepisivanje sudskog akta, plaća se taksa u iznosu od z,5 KM. 18
(2) Za prepisivanje sudskih akata, kao i za prepisivanje akata iz zbirke isprava koje je sud izvršio na zahtjev stranke, plaća se od svake započete stranice orginala taksa u iznosu od po z,5 prijepisa raspravnog zapisnika plaća se polovina takse iz stava (1) ovog tarifnog broja.
(3) Za izdavanje transkripta audiozapisa plaća se taksa od 2 KM po stranici. Kao cijela stranica smatra se svaka započeta stranica teksta u standardnom formatu. (z) Za izdavanje audiozapisa na CD-u plaća se taksa u iznosu od z,5 KM.
(5) Ako se istovremeno sudski prijepis ovjerava plaća s e posebna taksa za ovjeravanje u iznosu od z,5 KM.
(6) Za prijepis raspravnog zapisnika koji je izrađen is tovremeno sa sastavljanjem originala plaća se polovina takse iz stava (1) ovog tarifnog broja.
(7) Pod prijepisom se ne podrazumijevaju: fotokopija il i kopija, koja je preslikani original ili matrica, uključujući uvećanje i umanje nje, mehaničkim ili elektronskim presnimavanjem, hemijskom reprodukcijom ili nekom d rugom ekvivalentnom tehnikom kojom se precizno reprodukuje original.
Tarifni broj 28. (taksa za izvode iz sudskog registra i drugih javnih knjiga)
(1) Za izvode iz sudskog registra ili drugih javnih knjiga koje vodi sud, ako se izdaju na zahtjev stranke, plaća se taksa u iznosu od z,5 KM po stranci.
(2) Kada je izvod sastavila sama stranka i podnijela ga sudu na potvrdu plaća se polovina takse iz ovog tarifnog broja.
Tarifni broj 29. (taksa za sudski depozit)
(1) Za čuvanje (depozit) novca, stvari i papira od vrijednosti na zahtjev stranke, plaća se godišnje 0,9% vrijednosti, s tim da iznos takse ne može biti manji od 90 KM.
(2) Taksa se plaća za svaku godinu unaprijed, a započeta godina računa se kao cijela.
(3) Ako se vrijednost stvari ne može procijeniti po nji hovoj prirodi, izvršit će se procjena od strane vještaka o trošku deponenta.
Tarifni broj 30. (taksa za protest isprava)
(1) Za molbu za protest mjenice, čeka i drugih isprava ili ugovora zbog neakceptiranja, neisplate ili neispunjenja, plaća se taksa u iznosu od z,5 KM.
(2) Za protest isprave se plaća taksa prema vrijednosti i to:
a) do 50 KM - z, 5 KM,
b) preko 50 KM do 500 KM - 22,5 KM,
c) preko 500 KM - z5 KM.
(3) Ako se jednom molbom traži više protesta, odnosno z amjena protesta, plaća se jedna taksa za molbu, ali se u tom slučaju plaća po sebna taksa za svaki protest, odnosno zamjenu protesta.
Tarifni broj 31. (taksa za ostale upise) Za podnesak koji stranka usmeno daje na zapisnik pr ed sudom plaća se taksa predviđena u tarifi za odnosni podnesak.
Tarifni broj 32. 19 (taksa za postupke pred arbitražom)
(1) Za prijedlog stranke da sud postavi arbitra ili pre dsjednika arbitraže plaća se taksa u iznosu od 22,5 KM.
(2) Za prijedlog o izuzeću arbitra plaća se taksa u iznosu od z5 KM.
(3) Za sastavljanje potvrde o pravosnažnosti i izvršnos ti presude arbitraže plaća se taksa u iznosu od 22,5 KM.
Tarifni broj 33. (taksa za zahtjev za izuzeće) Za zahtjev za izuzeće plaća se taksa u iznosu od 27 KM.
Bosna i Hercegovina Federacija Bosne i Hercegovine
HERCEGOVAČKO-NERETVANSKI KANTON
S K U P Š T I N A
Broj: 02-01-XIX-113/09 Mostar, 28.05.2009. godine
PREDSJEDAVAJUĆI
Ramiz Jelovac,v.r.
Često postavljana pitanja
Zakon o sudskim taksama s tarifom
Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.
Šta ovaj tekst uređuje?
Odredba navodi: „(1) Ovim Zakonom uređuje se način plaćanja sudskih taksi u postupku pred sudovima u Hercegovačko-neretvanskom kantonu.”
Član 1 · Pročitajte cijelu odredbu →Koja prava ili zabrane navodi tekst?
Odredba navodi: „(1) Lice koje je platilo taksu koju uopće nije bilo duž no platiti ili je platilo taksu u iznosu većem od propisanog, kao i lice koje je platilo taksu za sudsku radnju, a ta radnja iz bilo kog razloga nije izvršena, ima pravo na povrat takse.”
Član 32 · Pročitajte cijelu odredbu →Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?
Odredba navodi: „(2) Za podneske i zapisnike koji zamjenjuju podneske, taksu je dužno platiti lice koje podnosi podneske i lice na čiji zahtjev se sastavlj a zapisnik, odnosno lice u čijem interesu se preduzimaju radnje.”
Član 2 · Pročitajte cijelu odredbu →Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?
Odredba navodi: „Pravo na naplatu takse zastarijeva u roku od pet (5 ) godina od dana nastanka taksene obaveze.”
Član 8 · Pročitajte cijelu odredbu →