Svi propisi

FBiH · Poresko, carinsko i devizno pravo

Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dohodak

Službene novine Federacije BiH 48/2021, 77/2021, 20/2022, 57/2022, 5/2023, 85/2023, 97/2023, 36/2024, 57/2024, 101/2024, 11/2025, 22/2025, 33/2025, 43/2025, 60/2025, 9/2026, 12/2026 i 62/2026

Izvorni tekstSekundarni izvor

Sažetak

Dokument „Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dohodak“ obuhvata sljedeće cjeline: (predmet pravilnika); (priroda poreza); (pojmovi); odjeljak b. porezni obveznik. Pregled i puni tekst odnose se na prikazano izdanje.

Ključne tačke

Odabrane odredbe ovog izdanja.

Podaci o izdanju i izvoru

Prečišćeni tekst — sekundarni pravni izvor; važenje nije nezavisno potvrđeno · Advokat Prnjavorac — sekundarna pravna baza.

Izvor teksta: Advokat Prnjavorac, sekundarna pravna baza. Prijepis nije službena objava. Važenje, izmjene i potpunost traženog izdanja provjerite u nadležnom službenom glasilu.

Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.

Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.

Sadržaj članova

91 / 91 odredbi

Tekst propisa

Član 1.

Član 2.

Porez na dohodak predstavlja direktni porez koji se prikuplja od fizičkih lica u skladu sa odredbama Zakona u svim slučajevima iz kojih je proizišao oporezivi dohodak odnosno prihod.

Član 3.

Odjeljak B. Porezni obveznik

Član 4.

Član 5.

Član 6.

Odjeljak C. Predmet oporezivanja

Član 7.

Član 8.

+

+

+

+

= ukupan dohodak

-

= porezna osnovica

Član 9.

Član 10.

Član 11.

Član 12.

Odjeljak A. Nesamostalna djelatnost

Član 13.

Član 14.

Član 15.

Odjeljak B. Prihodi od nesamostalne djelatnosti

Član 16.

Član 17.

Član 18.

Član 19.

Prihodima od nesamostalne djelatnosti ne smatraju se koristi u smislu člana 10. stav (3) Zakona koje poslodavac daje zaposleniku, a koje su u interesu obavljanja djelatnosti i to:

Član 20.

Član 21.

Član 22.

koeficijent = 1 +

( zbirna stopa doprinosa x 100

_______________________

÷ 100)

100 - zbirna stopa doprinosa

Odjeljak C. Porezna kartica

Član 23.

Član 24.

(Unos podataka u Poreznu karticu (Obrazac PK-1002))

Član 25.

(Sadržaj Zahtjeva za izdavanje porezne kartice (Obrazac PK-1001))

Član 26.

(Sadržaj Porezne kartice (Obrazac PK-1002))

Porezna kartica (Obrazac PK-1002) sadrži sljedeće podatke:

Odjeljak D. Obaveza poslodavca i zaposlenika kod obračuna poreza na dohodak iz nesamostalne djelatnosti

Član 27.

Član 28.

Član 29.

Član 30.

(Sadržaj Obračunskog lista plaća (Obrazac OLP-1021))

Obračunski list plaća (Obrazac OLP-1021) sastoji se iz tri dijela i sadrži:

Član 31.

(Mjesečni izvještaj o isplaćenim plaćama, ostvarenim koristima i drugim oporezivim prihodima zaposlenika od nesamostalne djelatnosti, plaćenim doprinosima i akontaciji poreza na dohodak (Obrazac MIP -1023))

Član 32.

(Pojedinačni mjesečni izvještaj o isplaćenim plaćama, obračunatim i uplaćenim doprinosima i porezu na dohodak od nesamostalne djelatnosti (Obrazac PMIP - 1024))

Član 33.

(Godišnji izvještaj o ukupno isplaćenim plaćama i drugim ličnim primanjima (Obrazac GIP-1022))

Član 34.

(Dohodak od samostalnog obavljanja djelatnosti članova predstavničkih organa vlasti koji se oporezuje kao dohodak od nesamostalne djelatnosti)

Član 35.

Poslodavci i drugi isplatioci oporezivih prihoda po osnovu drugih samostalnih djelatnosti iz člana 12. stav (4) tač. 2) i 3) Zakona dužni su, po isteku poreznog perioda za svako fizičko lice kojem je u proteklom poreznom periodu izvršena isplata naknade, sačiniti zbirni godišnji pregled sa podacima o bruto i neto iznosima naknada, kao i podacima o obračunatoj, obustavljenoj i uplaćenoj akontaciji poreza na dohodak, doprinosu za zdravstveno osiguranje i doprinosu na penzijsko i invalidsko osiguranje, i isti dostaviti svakom primaocu naknade najkasnije do kraja februara tekuće godine, za prethodnu godinu.

Odjeljak A. Samostalna djelatnost

Član 36.

Član 37.

Član 38.

Član 39.

Član 40.

Član 41.

Član 42.

U slučaju otuđenja (prodaje) samostalne djelatnosti, fizičko lice koje je otuđilo i lice koje je nastavilo sa obavljanjem djelatnosti utvrđuju svako svoj dohodak za odgovarajući period kraći od poreznog perioda, s tim da je lice koje je otuđilo djelatnost porezni obveznik sa zadnjim danom mjeseca u kojem je otuđenje izvršeno, a sljedbenik je porezni obveznik počev od prvog dana narednog mjeseca kada je otuđenje izvršeno.

Član 43.

Član 44.

(Dohodak ostvaren obavljanjem samostalne djelatnosti bez odobrenja nadležnog organa (bespravan rad))

Prihodi ostvareni obavljanjem samostalnih djelatnosti "na crno" tj. bez odobrenja nadležnog organa podliježu oporezivanju prema odredbama Zakona, s tim da poreznu osnovicu čini ukupan ostvareni prihod, odnosno kod utvrđivanja osnovice ne mogu se odbiti rashodi koje je imalo fizičko lice koje je te prihode ostvarilo.

Odjeljak B. Poslovne knjige i evidencije

Član 45.

Član 46.

Član 47.

Poslovne knjige i evidencije, uključujući i prateće elektronske evidencije i dokumentaciju na osnovu koje se vrši knjiženje, moraju se čuvati pet godina od dana predaje porezne prijave sačinjene na osnovu tih poslovnih knjiga

Član 48.

(Knjiga prihoda i rashoda (obrazac KPR-1041))

Član 49.

(Knjiga prometa (Obrazac KP-1042))

Član 50.

(Popisna lista dugotrajne imovine (Obrazac PLDI-1043))

Za stvari i prava koji su nabavljeni odnosno otuđeni tokom godine, a otpis se obavlja primjenom stopa propisanih u članu 40. ovog pravilnika, iznos otpisa priznaje se srazmjerno broju mjeseci korištenja, a izračunava se na sljedeći način:

Iznos iz kolone 12 x stopa iz kolone 15 x broj mjeseci korištenja

12

Kao prvi mjesec korištenja uzima se mjesec koji slijedi iza mjeseca u kojem je stvar odnosno pravo stavljeno u upotrebu. Kao zadnji mjesec korištenja uzima se mjesec u kojem je došlo do otuđenja.

Član 51.

(Evidencija potraživanja i obaveza (Obrazac EPO-1044))

Odjeljak C. Paušalno oporezivanje

Član 52.

Član 53.

Član 54.

Odjeljak D. Utvrđivanje poreza na dohodak od samostalne djelatnosti

Član 55.

Član 56.

Dohodak od poljoprivredne i šumarske djelatnosti iz člana 12. stav (2) tačka 2) Zakona utvrđuje se kao dohodak od obrta i djelatnosti srodne obrtu, prema ovom pravilniku.

Član 57.

Član 58.

Član 59.

Član 60.

Član 61.

Član 62.

Član 63.

Član 64.

Odjeljak A. Lični odbitak

Član 65.

Član 66.

Član 67.

Član 68.

Član 69.

Član 70.

Član 71.

Član 72.

Odjeljak B. Postupak utvrđivanja i plaćanja poreza na dohodak

Član 73.

Član 74.

Odjeljak C. Godišnja porezna prijava

Član 75.

Član 76.

(Prilozi uz Godišnju prijavu poreza na dohodak (Obrazac GPD- 1051))

Porezni obveznici - rezidenti Federacije iz člana 2. st.

Član 77.

(Sadržaj Godišnje prijave dohotka od zajedničkog obavljanja samostalne djelatnosti (Obrazac GPZ-1052))

Član 78.

Odjeljak D. Porezni kredit

Član 79.

Član 80.

Član 81.

Član 82.

Član 83.

Član 84.

Član 85.

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dohodak ("Službene novine Federacije BiH", br. 67/08, 4/10, 86/10, 10/11, 53/11, 20/12, 27/13, 71/13, 90/13, 45/14, 52/16, 59/16, 38/17,03/18, 30/18 i 21/20).

Član 86.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH", a odredbe čl. 12. stav (5), 31. stav (5), 57. stav (10) i 64. stav (7) počet će se primjenjivati od 01.10.2021. godine.

Samostalni član Pravilnika o izmjenama i dopunama

Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dohodak

("Sl. novine FBiH", br. 77/2021)

Član 8.

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

Samostalni član Pravilnika o izmjenama i dopunama

Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dohodak

("Sl. novine FBiH", br. 5/2023)

Član 9.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

Samostalni član Pravilnika o izmjenama

Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dohodak

("Sl. novine FBiH", br. 97/2023)

Član 3.

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

Samostalni član Pravilnika o izmjenama i dopunama

Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dohodak

("Sl. novine FBiH", br. 36/2024)

Član 14.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

Samostalni član Pravilnika o dopuni

Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dohodak

("Sl. novine FBiH", br. 57/2024)

Član 2.

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

Često postavljana pitanja

Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dohodak

Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.

Šta ovaj tekst uređuje?

Odredba navodi: „(4) U skladu sa članom 5. tačkom 11) Zakona, prihodi koje ostvari zaposlenik po osnovu naknada, pomoći i/ili nagrada koje mu isplati poslodavac na osnovu kolektivnog ugovora i drugih posebnih propisa ne smatraju se oporezivim dohotkom zaposlenika do iznosa utvrđenih ovim pravilnikom, a ako su isti isplaćeni iznad iznosa utvrđenih u ovom pravilniku, više isplaćeni iznosi naknada i pomoći smatraju se oporezivim dohotkom od nesamostalne djelatnosti u smislu člana 10. stav (2) Zakona.”

Član 10 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koja prava ili zabrane navodi tekst?

Odredba navodi: „(1) Pravo na umanjenje godišnje porezne osnovice za iznos ličnog odbitka utvrđenog na osnovu Porezne kartice (Obrazac PK-1002) za određeni porezni period imaju porezni obveznici - rezidenti Federacije koji su ostvarili oporezive dohotke za koje je propisana obaveza podnošenja Godišnjeg izvještaja o ličnim primanjima zaposlenika (Obrazac GIP-1022) i/ili Godišnja prijava poreza na dohodak (Obrazac GPD-1051).”

Član 66 · Pročitajte cijelu odredbu →
Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?

Odredba navodi: „(2) Porezni obveznik - nasljednik ima obavezu u ime i za račun ostavitelja podmiriti dospjele obaveze do vrijednosti naslijeđene imovine, i može podnijeti njegovu godišnju poreznu prijavu ili pokrenuti poseban postupak utvrđivanja poreza na dohodak.”

Član 6 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?

Odredba navodi: „(3) Lica iz stava (1) ovog člana dužna su nadležnoj jedinici Porezne uprave dostaviti Akontacije poreza po odbitku rezidenta (Obrazac APR-1036) u roku od pet dana od dana isplate.”

Član 12 · Pročitajte cijelu odredbu →
Zakažite konsultaciju