Svi propisi

FBiH · Porezi, carine i devizno poslovanje

ZAKON o porezu na dobit

Institucionalna objava iz 2007. godine; broj glasila provjerite u izvorniku

Izvorni tekstInstitucionalni izvor

Sažetak

Dokument „ZAKON o porezu na dobit“ obuhvata sljedeće cjeline: o porezu na dobit; osnovne odredbe; opće odredbe; porezni obveznik. Pregled i puni tekst odnose se na prikazano izdanje.

Ključne tačke

Odabrane odredbe ovog izdanja.

Podaci o izdanju i izvoru

Izvorno institucionalno izdanje (2007); nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Vlada Federacije BiH.

Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.

Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.

Sadržaj članova

62 / 62 odredbi

Tekst propisa

Opće odredbe

Član 1.

Član 2.

Lica koja ne podliježu plaćanju poreza na dobit

Član 3.

Rezident i nerezident

Član 4.

Poslovna jedinica nerezidenta

Član 5.

sjedište uprave, filijala, poslovnica, tvornica, radionica, mjesto iskorištavanja prirodnih bogatstava, gradilište (građevinski ili montažni projekt) ako radovi traju duže od šest mjeseci, pružanje savjetodavnih ili poslovnih usluga koje traju duže od tri mjeseca uzastopno u periodu od 12 mjeseci, zastupnik koji samostalno djeluje u ime nerezidenta, a vezano je za aktivnosti sklapanja ugovora u ime i za nerezidenta, drži zalihe proizvoda koje isporučuje u ime nerezidenta.

Član 6.

Poslovnom jedinicom nerezidenta ne smatra se:

prostor koji nerezident koristi samo za skladištenje ili dostavu proizvoda, robe, drži zalihe proizvoda, robe samo radi skladištenja, izlaganja ili dostave, ili prerade koju obavlja drugo lice, mjesto poslovanja samo radi nabavke proizvoda, roba, pripreme ili obavljanja pomoćnih aktivnosti ili prikupljanja informacija za sebe.

Opće odredbe

Član 7.

Član 8.

Za utvrđivanje oporezive dobiti priznaju se samo rashodi u iznosima utvrđenim bilansom uspjeha u skladu sa propisima o računovodstvu i Međunarodnim računovodstvenim standardima (u daljnjem tekstu: MRS), izuzev rashoda za koje je ovim Zakonom propisan drugi način utvrđivanja.

Član 9.

Član 10.

Član 11.

Član 12.

rezervisanja za otpremnine do propisanog iznosa, rezervisanja za troškove obnavljanja prirodnih bogatstava, rezervisanja za troškove u garantnim rokovima, i rezervisanja za započete sudske sporove.

U slučaju da se rezervisanja iz stava 2. ovog člana ne iskoriste u roku, rezervisanja treba oprihodovati.

Član 13.

Član 14.

Član 15.

Na teret rashoda u poreznom bilansu priznaju se doprinosi koje plaća poslodavac, takse i druge javne dažbine, koje ne zavise od rezultata poslovanja.

Član 16.

Član 17.

Amortizacija

Član 18.

Ubrzana amortizacija

Član 19.

Usklađivanje prihoda

Član 20.

Prihodi za utvrđivanje oporezive dobiti su prihodi od prodaje proizvoda, usluga robe, materijala, kao i finansijski, vanredni i ostali prihodi obračunati u bilansu uspjeha u skladu sa propisima o računovodstvu i MRS.

Član 21.

Član 22.

Prihod po osnovu naplaćenih otpisanih potraživanja u slučaju da su u prethodnim periodima bili uključeni u prihode i nisu bila predmet porezno dopuštenog ili priznatog rashoda ne ulaze u poreznu osnovicu.

Član 23.

Porezni tretman gubitaka

Član 24.

Promjena oblika društva

Član 25.

Član 26.

Član 27.

Lividacija

Član 28.

Likvidacioni višak (ostatak neto imovine) koji pripada vlasniku poslije oporezivanja i isplate knjigovodstvene vrijednosti neto imovine, u smislu ovog Zakona smatra se dividendom.

Član 29.

Ako je knjigovodstvena vrijednost udjela veća od iznosa likvidacionog viška, vlasnik iz člana 26. ovog Zakona ostvari gubitak, koji se porezno ne priznaje kao porezno dopustivo umanjenje porezne osnovice.

Član 30.

Porez na dobit plaća se po stopi od 10% na utvrđenu poreznu osnovicu u poreznom bilansu.

Porezna oslobađanja

Član 31.

Obveznik koji je u godini za koju se utvrđuje porez na dobit izvozom ostvario preko 30% od ukupno ostvarenog prihoda oslobađa se plaćanja poreza na dobit za tu godinu.

Član 32.

Član 33.

Obveznik koji zapošljava više od 50% invalidnih lica i lica sa posebnim potrebama duže od godinu dana oslobađa se plaćanja poreza na dobit za godinu u kojoj je bilo zaposleno više od 50% invalidnih lica i lica sa posebnim potrebama.

Član 34.

Obveznik - poslovna jedinica nerezidenta koji je osnovan ili čije je sjedište ili kojem se stvarna uprava i nadzor nad poslovanjem nalazi izvan teritorije Federacije, a u Bosni i Hercegovini oslobađa se plaćanja poreza na dobit za dobit koju ostvari poslovanjem na teritoriji Federacije.

Član 35.

Obvezniku - rezidentu umanjuje se obračunati i plaćeni porez na dobit koji je njegova nerezidentna poslovna jedinica platila na dobit izvan teritorije Federacije, a u Bosni i Hercegovini, a koja je uključena u dobit obveznika.

Član 36.

Obveznik iz člana 35. ovog Zakona dužan je nadležnoj jedinici Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Porezna uprava) podnijeti dokaze o visini dobiti i plaćenom porezu nerezidentne poslovne jedinice.

Član 37.

Član 38.

Ratificirani ugovori (sporazumi, konvencije) o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja koje je potpisala Bosna i Hercegovina primjenjuju se kod oporezivanja dobiti nerezidenta, i imaju prioritet u odnosu na odredbe Zakona o porezu na dobit.

Član 39.

Član 40.

Pravo na porezni kredit iz člana 39. ovog Zakona ima matično privredno društvo koje je u periodu od najmanje godinu dana, koji prethodi podnošenju bilansa uspjeha, držalo 25% ili više dionica, odnosno udjela nerezidentne filijale.

Član 41.

dividendi, kamata, autorskih prava i drugih prava intelektualnog vlasništva, naknade za usluge istraživanja tržišta, poreznog savjetovanja, revizorske usluge, zabavnih i sportskih događaja, premija osiguranja za osiguranje ili reosiguranje od rizika u Federaciji, telekomunikacijske usluge između Federacije i druge države, kao i sve druge usluge koje su obavljene na teritoriji Federacije.

Porezno konsolidovanje

Član 42.

Član 43.

Član 44.

Transferne cijene

Član 45.

Član 46.

Član 47.

Član 48.

Period utvrđivanja poreza

Član 49.

Porez na dobit utvrđuje se nakon isteka kalendarske godine ili drugog perioda utvrđivanja poreza na dobit prema poreznoj osnovici utvrđenoj u tom periodu.

Član 50.

Porezna prijava

Član 51.

Naplata poreza

Član 52.

Kontrola, utvrđ|ivanje i naplata poreza na dobit vrši se na način i po postupku propisanom Zakonom o Poreznoj upravi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 33/02 i 28/04).

Član 53.

Član 54.

Član 55.

Na iznos poreza na dobit koji nije plaćen u zakonom propisanom roku plaća se kamata utvrđena Zakonom o visini stope zatezne kamate na javne prihode ("Službene novine Federacije BiH", br. 48/01, 52/01 i 42/06).

Član 56.

Obveznik ima pravo na povrat više ili pogrešno uplaćenog poreza na dobit, kamate i troškova prisilne naplate u skladu sa odredbama Zakona o Poreznoj upravi.

Zastara

Član 57.

Član 58.

Član 59.

Federalni ministar finansija se ovlašćuje da u roku od 90 dana, od dana stupanja na snagu Zakona, donose Pravilnik o primjeni odredaba Zakona o porezu na dobit kojim će se propisati: metodologija utvrđivanja osnovice poreza na dobit u poreznom bilansu, stope amortizacije, način ubrzane amortizacije, načine i rokove dostavljanja obrazaca porezne prijave i poreznog bilansa, obrazac za obračun i plaćanje poreza po odbitku, procedure za ostvarivanje prava na porezne podsticaje i dr.

Član 60.

Povrede odredaba ovog Zakona, koje imaju karakter prekršaja, kao odgovornosti i sankcije za prekršaje propisana su Zakonom o Poreznoj upravi.

Član 61.

Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaje da važi Zakon o porezu na dobit privrednih društava ("Službene novine Federacije BiH", br. 32a/97 i 29/00), osim odredaba koje se odnose na umanjenje porezne obaveze iz čl. 27.,28. i 29. koje će se primjenjivati do isteka perioda za koji su se mogle koristiti.

Član 62.

Ovaj Zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

Predsjedavajući

Doma naroda

Parlamenta Federacije BiH

Stjepan Krešić

Predsjedavajući

Predstavničkog doma

Parlamenta Federacije BiH

Safet Softić

Često postavljana pitanja

ZAKON o porezu na dobit

Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.

Šta ovaj tekst uređuje?

Odredba navodi: „Za utvrđivanje oporezive dobiti priznaju se samo rashodi u iznosima utvrđenim bilansom uspjeha u skladu sa propisima o računovodstvu i Međunarodnim računovodstvenim standardima (u daljnjem tekstu: MRS), izuzev rashoda za koje je ovim Zakonom propisan drugi način utvrđivanja.”

Član 8 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koja prava ili zabrane navodi tekst?

Odredba navodi: „(1) Obveznik ima pravo na ubrzanu amortizaciju stalnih sredstava pod uvjetima utvrđenim ovim Zakonom.”

Član 19 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?

Odredba navodi: „Pravo na porezni kredit iz člana 39. ovog Zakona ima matično privredno društvo koje je u periodu od najmanje godinu dana, koji prethodi podnošenju bilansa uspjeha, držalo 25% ili više dionica, odnosno udjela nerezidentne filijale.”

Član 40 · Pročitajte cijelu odredbu →
Šta tekst navodi o iznosima i troškovima?

Odredba navodi: „Porez na dobit plaća se po stopi od 10% na utvrđenu poreznu osnovicu u poreznom bilansu.”

Član 30 · Pročitajte cijelu odredbu →
Zakažite konsultaciju