RS · Rad i socijalno osiguranje
Zakon o posebnom doprinosu za solidarnost
Institucionalna objava; broj glasila provjerite u izvorniku
Izvorni tekstInstitucionalni izvorSažetak
Predmet propisa: poseban doprinos za solidarnost, obveznici, osnovica, način obračunavanja, prijavljivanja, plaćanja i naplate posebnog doprinosa za solidarnost.
Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Narodna skupstina Republike Srpske
Ključne tačke
Odabrane odredbe ovog izdanja.
- Šta propis uređuje
„Ovim zakonom uređuje se poseban doprinos za solidarnost, obveznici, osnovica, način obračunavanja, prijavljivanja, plaćanja i naplate posebnog doprinosa za solidarnost.”
Član 1 → - Iznosi i troškovi
„Poseban doprinos za solidarnost ne plaća se na dohodak od ličnih primanja i ostali dohodak koji je na osnovu Zakona o porezu na dohodak oslobođen od plaćanja poreza na dohodak.”
Član 5 →
Izvor i povezana dokumentacija
Podaci o izdanju i izvoru
Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Narodna skupstina Republike Srpske.
Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.
Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.
Sadržaj članova
12 / 12 odredbi
Tekst propisa
ZAKON
O POSEBNOM DOPRINOSU ZA SOLIDARNOST
Član 1.
Ovim zakonom uređuje se poseban doprinos za solidarnost, obveznici, osnovica, način obračunavanja, prijavljivanja, plaćanja i naplate posebnog doprinosa za solidarnost.
Član 2.
Cilj ovog zakona je obezbjeđivanje sredstava za ublažavanje posljedica elementarnih nepogoda u Republici Srpskoj.
Član 3.
Poseban doprinos za solidarnost predstavlja namjenska sredstva koja se obezbjeđuju iz neto dohotka od ličnih primanja fizičkih lica i ostalog dohotka fizičkih lica, a koja se koriste za saniranje štete od elementarnih nepogoda u Republici Srpskoj.
Član 4.
(1) Obveznici posebnog doprinosa za solidarnost su:
1) fizička lica koja ostvaruju dohodak od ličnih primanja ili ostali dohodak veći od 500 KM mjesečno, a koji su obveznici poreza na dohodak za koje isplatilac dohotka prilikom svake isplate plaća akontativni porez na dohodak (porez po odbitku) u smislu odredaba Zakona o porezu na dohodak i
2) fizička lica koja ostvaruju dohodak po osnovu članstva u upravnim i nadzornim odborima, odborima za reviziju, savjetima i komisijama, a na koji se plaća porez na dohodak u smislu odredaba Zakona o porezu na dohodak.
(2) Osnovica posebnog doprinosa za solidarnost za obvezike iz stava 1. tačka 1) ovog člana je neto dohodak od ličnih primanja ili neto ostali dohodak na koji se plaća porez po odbitku.
(3) Osnovica posebnog doprinosa za obveznike iz stava 1. tačka 2) ovog člana je neto dohodak od naknada za članstvo u upravnim, nadzornim odborima, odborima za reviziju, savjetima i komisijama.
Član 5.
(1) Poseban doprinos za solidarnost ne plaća se na dohodak od ličnih primanja i ostali dohodak koji je na osnovu Zakona o porezu na dohodak oslobođen od plaćanja poreza na dohodak.
(2) Poseban doprinos za solidarnost ne plaća se na dohodak od samostalne djelatnosti, dohodak na kapitalni dobitak, dohodak iz stranih izvora, dohodak od kapitala, dohodak od autorskih prava, prava srodnih autorskom pravu i prava industrijske svojine, kao i na ostali dohodak od stipendija, poklona i dohodak koji predstavlja razliku vrijednosti stečene imovine i dokazane visine sredstava za njeno sticanje.
(3) Poseban doprinos za solidarnost ne utiče na poresku osnovicu poreza na dohodak i obaveznih doprinosa.
Član 6.
(1) Poseban doprinos za solidarnost obračunava se u visini od 0,4% od neto dohotka i u cijelosti pada na teret fizičkog lica koje ostvaruje taj dohodak.
(2) Poseban doprinos na neto dohodak od naknada za članstvo u upravnim i nadzornim odborima, odborima za reviziju, savjetima i komisijama, obračunava se i plaća se u visini od 5% od neto naknade i u cijelosti pada na teret fizičkog lica koje ostvaruje ovaj dohodak.
(3) Neto dohodak u smislu st. 1. i 2. ovog člana predstavlja iznos dohotka, nakon oporezivanja porezom na dohodak i obaveznim doprinosima.
Član 7.
(1) Obračun i uplatu posebnog doprinosa za solidarnost iz člana 6. st. 1. i 2. ovog zakona vrši isplatilac u momentu isplate svakog pojedinačnog dohotka na koji se plaća poseban doprinos za solidarnost.
(2) Uplatilac posebnog doprinosa prijavljuje Poreskoj upravi Republike Srpske obračunati iznos posebnog doprinosa do desetog u mjesecu za prethodni mjesec na Obrascu 1002 mjesečne obavještajne prijave.
Član 8.
Poseban doprinos za solidarnost predstavlja prihod Fonda solidarnosti za obnovu Republike Srpske i uplaćuje se na račun Fonda.
Član 9.
(1) Na pitanja koja nisu uređena ovim zakonom, kao i na značenje pojmova upotrijebljenih u ovom zakonu, shodno se primjenjuju odredbe Zakona o porezu na dohodak.
(2) Na postupak prijavljivanja, obračuna, plaćanja, kontrole, redovne i prinudne naplate posebnog doprinosa za solidarnost shodno se primjenjuju propisi kojima se uređuje poreski postupak.
Član 10.
Prinudnu naplatu posebnog doprinosa za solidarnost vrši Poreska uprava Republike Srpske.
Član 11.
Nadzor nad primjenom odredaba ovog zakona vrši Ministarstvo finansija, a inspekcijski nadzor vrši Poreska uprava Republike Srpske.
Član 12.
Ovaj zakon objavljuje se u „Službenom glasniku Republike Srpske“, a stupa na snagu 1. januara 2016. godine.
| Broj: 02/1-021-1665/15 | Po ovlaštenju |
| Datum: 23. decembar 2015. godine | Predsjednika Narodne skupštine |
dr Nenad Stevandić
Često postavljana pitanja
Zakon o posebnom doprinosu za solidarnost
Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.
Šta ovaj tekst uređuje?
Odredba navodi: „Ovim zakonom uređuje se poseban doprinos za solidarnost, obveznici, osnovica, način obračunavanja, prijavljivanja, plaćanja i naplate posebnog doprinosa za solidarnost.”
Član 1 · Pročitajte cijelu odredbu →Šta tekst navodi o iznosima i troškovima?
Odredba navodi: „(1) Poseban doprinos za solidarnost ne plaća se na dohodak od ličnih primanja i ostali dohodak koji je na osnovu Zakona o porezu na dohodak oslobođen od plaćanja poreza na dohodak.”
Član 5 · Pročitajte cijelu odredbu →