Svi propisi

BiH · Poresko, carinsko i devizno pravo

Zakon o administrativnim taksama

Službeni glasnik BiH 16/2002, 19/2002, 43/2004, 8/2006, 76/2006, 13/2007 - druga odluka, 76/2007, 3/2008 - druga odluka, 42/2008 - druga odluka, 3/2010 - druga odluka, 98/2012, 15/2014 - druga odluka, 78/2014 - druga odluka, 32/2017 - druga odluka, 62/2017 - druga odluka, 53/2017 - druga odluka, 73/2017 - druga odluka, 68/2019 - druga odluka, 18/2020 - druga odluka, 30/2022 - druga odluka, 83/2022 - druga odluka, 32/2023 - druga odluka, 14/2025 - druga odluka, 57/2025 i 8/2026 - druga odluka

Izvorni tekstSekundarni izvor

Sažetak

Predmet propisa: administrativne takse koje se plaćaju u postupcima pred institucijama u Bosni i Hercegovini i radnjama koje preduzimaju ove institucije.

Ključne tačke

Odabrane odredbe ovog izdanja.

Podaci o izdanju i izvoru

Tekst — sekundarni pravni izvor; važenje nije nezavisno potvrđeno · Advokat Prnjavorac — sekundarna pravna baza.

Izvor teksta: Advokat Prnjavorac, sekundarna pravna baza. Prijepis nije službena objava. Važenje, izmjene i potpunost traženog izdanja provjerite u nadležnom službenom glasilu.

Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.

Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.

Sadržaj članova

51 / 51 odredbi

Tekst propisa

Član 1.

Ovim zakonom uređuju se administrativne takse koje se plaćaju u postupcima pred institucijama u Bosni i Hercegovini i radnjama koje preduzimaju ove institucije.

Član 2.

Administrativne takse plaćaju se za spise i radnje u upravnim stvarima kao i za druge predmete i radnje kod institucija Bosne i Hercegovine.

Član 3.

Spisi i radnje za koje se plaća taksa kao i visina takse utvrđuje se Taksenom tarifom.

Tarifa administrativnih taksi propisuje se ovim zakonom.

Član 3a.

Savjet ministara Bosne i Hercegovine može, kada to bude smatrao potrebnim, a u svrhu podmirenja troškova koji nastanu u radu ministarstva, pored taksi koje su već predviđene ovim zakonom utvrditi dodatne administrativne takse.

Nadležno ministarstvo može povećati i smanjiti administrativne takse koje su prethodno predviđene ovim zakonom.

Iznos takvih dodatnih odnosno izmijenjenih administrativnih taksi koje se mogu uvesti mora biti razuman.

Dodatne odnosno izmijenjene administrativne takse iz prethodnog stava uvode se odnosno mijenjaju podzakonskim aktima koje u propisanoj formi donosi dato nadležno ministarstvo.

Član 4.

Takseni obaveznik je lice po čijem je zahtjevu pokrenut postupak ili se vrše radnje predviđene Taksenom tarifom.

Ako za istu taksu postoje dva ili više obaveznika njihova obaveza je zajednička.

Član 5.

Ako Taksenom tarifom nije drugačije propisano, taksena obaveza nastaje:

Član 6.

Taksa se plaća u trenutku nastanka obaveze, ako ovim zakonom nije drugačije određeno.

Član 7.

Ako je Taksenom tarifom propisano da se taksa plaća prema vrijednosti predmeta, kao osnova za obračunavanje takse, uzima se vrijednost označena u podnesku ili ispravi ili vrijednost utvrđena procjenom organa koji vodi postupak kad postoji opravdan razlog za sumnju da vrijednost označena u podnesku ili ispravi ne odgovara stvarnoj vrijednosti.

Član 8.

Kada se isprava za koju se plaća taksa po zahtjevu stranke izdaje u dva ili više primjeraka, za drugi i svaki daljnji primjerak plaća se taksa kao za prepis i ovjeru prepisa.

Taksa iz stava 1. ovog člana ne može biti veća od takse za prvi primjerak.

Član 9.

U rješenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena mora se označiti da je taksa plaćena u kojem iznosu i po kojem tarifnom broju.

Član 10.

Podnesci i drugi spisi, izuzev oslobođenih od plaćanja takse, ako nije plaćena ili nije dovoljno plaćena taksa, ne smiju biti primljeni direktno od stranke.

Ako podnesak za koji nije plaćena ili nije dovoljno plaćena taksa stigne poštom organ nadležan za odlučivanje po zahtjevu, pozvaće taksenog obaveznika opomenom da u roku od osam dana od dana prijema opomene plati redovnu taksu i taksu za opomenu.

Nadležni organ pokrenuće postupak i po podnesku iz stava 2. ovog člana za koje nije plaćena ili nije dovoljno plaćena taksa, ali rješenje ili drugi akt ne može biti uručen stranci prije nego što plati taksu po opomeni.

Član 11.

Odredbe člana 10. stav 2. ovog zakona ne primjenjuju se na podneske i druge spise koji stignu poštom iz inostranstva, a za koje nije plaćena ili nije dovoljno plaćena taksa, niti na ostale spise i radnje koje podliježu konzularnim taksama. S tim podnescima i spisima postupiće se na način propisan članom 24. ovoga zakona.

Član 12.

Spisi i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti ne podliježu taksi.

Član 13.

Od plaćanja takse oslobođeni su:

Član 14.

Oslobođeni su od takse sljedeći spisi i radnje:

Član 15.

U ispravama koje su oslobođene od plaćanja taksi mora se označiti radi čega se izdaju i na osnovu kojeg propisa su oslobođeni od takse.

Član 16.

Strani državljani pod uslovima reciprociteta, imaju ista prava po propisima o taksama kao i državljani Bosne i Hercegovine.

Član 17.

Takse se plaćaju državnim taksenim markama.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, takse se uplaćuju u gotovom novcu na uplatne račune, u skladu sa ovim zakonom i to:

Ministarstvo finansija i trezora urediće posebnim pravilnikom izdavanje, ovlašćenje za maloprodaju, visinu provizije za maloprodaju, puštanje u promet, distribuciju, povlačenje iz upotrebe i zamjenu državnih taksenih marki.

Član 18.

Prisilna naplata takse vrši se po propisima entiteta o prisilnoj naplati poreza građana odnosno po istim propisima o prisilnoj naplati poreza od pravnih lica.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, prinudna naplata takse kod Uprave za indirektno oporezivanje vrši se tako što se taksenom obvezniku dostavlja opomena da u roku od osam dana od dana prijema opomene izvrši plaćanje.

Ako ni nakon opomene u ostavljenom roku ne uplati taksu, nadležna organizaciona jedinica Uprave za indirektno oporezivanje donijeće rješenje kojim će taksenom obvezniku naložiti da u roku od 15 dana od prijema rješenja plati dugujuću taksu, kao i 50% te takse na ime kaznene takse.

Obrazloženje rješenja iz stava 3. ovog člana sadrži sljedeće podatke:

Protiv rješenja iz stava 3. ovog člana dozvoljena je žalba direktoru Uprave za indirektno oporezivanje u roku od osam dana od dana prijema rješenja, kojom se ne odgađa izvršenje rješenja.

U slučaju da takseni obveznik u roku ne uplati taksu po rješenju iz stava 3. ovog člana, taksa će se naplatiti u skladu sa Zakonom o izvršnom postupku pred Sudom Bosne i Hercegovine.

Rješenje iz stava 3. ovog člana ima snagu izvršne isprave i dostavlja se Sudu Bosne i Hercegovine da sprovede izvršenje.

Uz rješenje, Uprava za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine prilaže i dokaz o tome da je taksenom obvezniku dostavljen nalog, odnosno opomena o plaćanju takse.

Član 19.

Lice koje je platilo taksu koju nije bilo dužno platiti ima pravo na povrat novca u visini naplaćene takse.

Postupak za povrat takse pokreće se po zahtjevu stranke.

Rješenje o povratu takse donosi organ kome je taksa plaćena.

Povrat takse vrši se na teret prihoda budžeta Bosne i Hercegovine čijoj je instituciji taksa plaćena.

Član 20.

Pravo na naplatu takse zastarijeva u roku od dvije godine računajući od dana kada je taksu trebalo platiti, a pravo na povrat takse zastarijeva za dvije godine od kada je taksa plaćena.

Član 21.

Nadzor primjene propisa o administrativnim taksama vrši Ministarstvo finansija i trezora.

Unutrašnju kontrolu primjene propisa o administrativnim taksama vrši svaka institucija u vršenju svoje djelatnosti.

Član 22.

Taksu u gotovom novcu, bez obzira na iznos takse plaćaju i takseni obaveznici sa sjedištem, odnosno prebivalištem u Bosni i Hercegovini kada se iz Bosne i Hercegovine obraćaju diplomatskim i konzularnim predstavništvima Bosne i Hercegovine u inostranstvu.

Taksa iz stava 1. ovog člana plaća se u konvertibilnim markama na uplatni račun prihoda od konzularnih taksi.

Takseni obaveznici koji iz inostranstva traže da im organi u Bosni i Hercegovini izvrše radnju podložnu plaćanju takse, plaćaju taksu u stranoj valuti po važećem kursu.

Član 23.

Ako taksa koja se plaća kod diplomatskih i konzularnih predstavništava u Bosni i Hercegovini, u inostranstvu nije plaćena unaprijed u smislu člana 5. ovoga zakona, naplata će se izvršiti prije uručenja rješenja ili druge isprave taksenom obavezniku.

Član 24.

U postupku kod diplomatskih i konzularnih predstavništava Bosne i Hercegovine u inostranstvu oslobađaju se od plaćanja takse:

Član 25.

U postupku kod diplomatskih i konzularnih predstavništava Bosne i Hercegovine u inostranstvu državljani Bosne i Hercegovine koji imaju status izbjeglice u trećim zemljama plaćaju 50 % od propisane konzularne takse za putne isprave.

Član 26.

Pored konzularne takse, takseni obaveznik tražilac usluge dužan je platiti i stvarne troškove prouzrokovane zahtjevom.

Član 27.

Rješenje o povratu konzularnih taksi donosi šef diplomatskog, odnosno konzularnog predstavništva Bosne i Hercegovine u inostranstvu i izvršava ga na teret tekućih prihoda od tih taksi.

Član 28.

Nadzor nad primjenom odredaba ovoga zakona i Tarife administrativnih taksa kod diplomatskih i konzularnih predstavništava Bosne i Hercegovine u inostranstvu, vrši Ministarstvo finansija i trezora u saradnji sa Ministarstvom spoljnih poslova.

Član 29.

Ovlašćuje se ministar spoljnih poslova da u saradnji sa ministrom finansija i trezora može odrediti da diplomatska i konzularna predstavništva Bosne i Hercegovine u inostranstvu naplaćuju konzularne takse od državljana pojedinih zemalja u istom iznosu u kojem te države i njihova predstavništva naplaćuju te takse od državljana Bosne i Hercegovine.

Član 30.

Administrativne takse utvrđene u Tarifi su prihodi Budžeta institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Budžet BiH).

Administrativne takse koje se plaćaju u gotovom novcu, u skladu sa članom 3. stav 2. ovog zakona, plaćaju se u konvertibilnim markama u Budžet BiH, u skladu sa naredbom o uplatnim računima Budžeta BiH, osim za diplomatsko-konzularna predstavništva Bosne i Hercegovine na koja se primjenjuje stav 3. ovog člana.

Administrativne takse utvrđene u Tarifi, u odjeljku Takse za rad diplomatsko-konzularnih predstavništava Bosne i Hercegovine, plaćaju se na devizni račun diplomatsko-konzularnih predstavništava, koja ova sredstva prenose u Budžet BiH, u skladu sa naredbom o uplatnim računima Budžeta BiH.

Član 31.

Sastavni dio ovoga zakona je Tarifa administrativnih taksi.

Član 32.

Ovaj zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Službenom glasniku BiH" i objaviće se u službenim glasilima entiteta.

Taksa na spise i radnje institucija Bosne i Hercegovine u Bosni i Hercegovini iznose u KM, i to:

TAR. broj 1.

Za zahtjeve, molbe, prijedloge, prijave i druge podneske, ako ovom tarifom nije propisana druga taksa 5 KM

Napomena:

Za podneske koji se upućuju ili predaju diplomatskim ili konzularnim predstavništvima Bosne i Hercegovine u inostranstvu plaća se taksa određena u odjeljku II. ove tarife.

TAR. broj 2.

Za žalbu protiv rješenja 10 KM

TAR. broj 3.

Za sva rješenja za koja nije propisana posebna taksa 15 KM

Napomene:

TAR. broj 4.

Za uvjerenje, ako nije drugačije propisano 15 KM

TAR. broj 5.

Napomena:

Nadovjera potpisa i pečata u skladu sa ovim tarifnim brojem, odnosi se na slučajeve u kojima nadležni organ uprave ovjerava domaću ispravu zbog njene upotrebe u inostranstvu

TAR. broj 6.

Napomena:

Ovjere po ovom tarifnom broju vrši Ministarstvo spoljnih poslova.

TAR. broj 7.

Za ovjeru dokumenata izdanih od strane inostranih diplomatsko-konzularnih predstavništava u Bosni i Hercegovini 10 KM

Napomena:

Ovjere po ovom tarifnom broju vrši Ministarstvo spoljnih poslova.

TAR. broj 8.

Izdavanje izvoda iz MKV od strane Ministarstva spoljnih poslova 6 KM

TAR. broj 9.

Taksa na podnesak kojim se traži mišljenje institucija Bosne i Hercegovine o različitim pitanjima primjene zakona Bosne i Hercegovine ili primjene međunarodnog prava 20 KM

TAR. broj 10.

Za dozvolu obavljanja međunarodnog drumskog prevoza putnika, i to:

Napomena:

TAR. broj 11.

Za dozvolu obavljanja naizmjeničnih vožnji u vanlinijskom međunarodnom cestovnom transportu putnika, i to:

Napomena:

TAR. broj 12.

Za dozvolu ulaska praznih autobusa na teritoriju Bosne i Hercegovine, preuzimanje putnika i obavljanja ostalih vrsta međunarodnog vanlinijskog prijevoza putnika u cestovnom transportu 40 KM

Napomena:

TAR. broj 13.

Za dozvolu obavljanja međunarodnog drumskog prevoza stvari, i to:

Napomena:

TAR. broj 14.

Za registrovanje - ovjeru jednog primjerka reda vožnje međuentitetske autobuske 20 KM

Za ovjeru svakoga drugog priloga 10 KM

Za rješenje o odobravanju reda vožnje međuentitetske autobuske linije 50 KM

TAR. broj 15.

Za rješenje, po zahtjevu za dozvolu vanrednog prijevoza stvari u međunarodnom cestovnom transportu, i to:

TAR. broj 16.

Za rješenje kojim se stranom fizičkom i pravnom licu odobrava obavljanje unutrašnjeg prijevoza stvari u cestovnom transportu, između pojedinih mjesta u Bosni i Hercegovini 90 KM

TAR. broj 17.

Za rješenje kojim se određuje ime, oznaka i pozivni znak broda:

TAR. broj 18.

Za odobravanje, stranom pravnom ili fizičkom licu uplovljavanje u plovne puteve unutrašnjih i pomorskih voda Bosne i Hercegovine 3.000 KM

TAR. broj 19.

Za odobravanje stranom pravnom ili fizičkom licu, upisa broda u Upisnik brodova:

TAR. broj 20.

Za dozvolu, stranom pravnom ili fizičkom licu, obavljanje kabotažnih prijevoza putnika i stvari po unutrašnjim plovnim putevima i plovnom putu na moru Bosne i Hercegovine 2.500 KM

TAR. broj 21.

Za rješenje kojim se odobrava prvi upis plovnih objekata unutrašnje i pomorske plovidbe u registar brodova odnosno očevidnik:

Napomena:

Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se plovna javna plovila koja isključivo služe za službenu javnu svrhu.

TAR. broj 22.

Za rješenje o upisu i brisanju iz registracije brodova unutrašnje i pomorske plovidbe 500 KM

TAR. broj 23.

Za zahtjeve za izdavanje putne isprave od strane Ministarstva civilnih poslova 5 KM

TAR. broj 24.

Za zahtjev za izdavanje službenog pasoša 10 KM

TAR. broj 25.

Za zahtjev za prestanak državljanstva Bosne i Hercegovine izjavom o odricanju od državljanstva Bosne i Hercegovine 800 KM

Napomena

TAR. broj 26.

Na izdana rješenja o registraciji stranih ulaganja član 5. tačka a (Zakona o politici direktnih stranih ulaganja - "Službeni glasnik BiH", broj 17/98) iznos takse od 50 KM

TAR. broj 27.

Na rješenja za carinjenje robe bez prelaska carinske linije (član 9. tačka 3. Zakona o spoljnotrgovinskoj politici - "Službeni glasnik BiH", broj 7/98) iznos takse od 50 KM

TAR. broj 28.

(brisano)

TAR. broj 29.

TAR. broj 30.

Za putne isprave koje izdaju DKP BiH:

TAR. broj 31.

TAR. broj 32.

TAR. broj 33.

Za svaki prepis ili fotokopiju sa ovjerom:

TAR. broj 34.

Napomena:

Taksa utvrđena u tački 1. ovoga tarifnog broja se plaća za ovjeru svakog pojedinačnog potpisa na ispravi, izuzev ovjere potpisâ roditelja na punomoći iz tačke 3. ovoga tarifnog broja.

TAR. broj 35.

Za ovjeru izjave sačinjene od strane DKP BiH 30 evra.

TAR. broj 36.

Za zahtjev za sticanje državljanstva Bosne i Hercegovine 200 evra.

TAR. broj 37.

Za zahtjev za otpust iz državljanstva Bosne i Hercegovine 150 evra.

TAR. broj 38.

TAR. broj 39.

Administrativne takse za spise i radnje pred Institutom za intelektualnu svojinu Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Institut) iznose u KM, i to:

Tar. broj 40.

Napomena:

Tar. broj 41.

Tar. broj 42.

Za objavljivanje zahtjeva za odlaganje sprovođenja postupka potpunog ispitivanja prijave patenta i dodjelu konsenzualnog patenta10 KM

Tar. broj 43.

Za održavanje patenta:

Za održavanje patenta ako je izdata svjedodžba o dodatnoj zaštiti:

Napomena:

Tar. broj 44.

Napomena: Fizička lica - podnosioci prijave koji su ujedno i pronalazači, plaćaju taksu iz tačke 5. ovog tar. broja u iznosu umanjenom za 50% ako je svrha podnošenje prijave PCT.

Tar. broj 45.

Za izvod iz registra20 KM

Tar. broj 46.

Za zahtjev za prijevremeno objavljivanje50 KM

Napomena:

Fizička lica - podnosioci prijave koji su ujedno i pronalazači, plaćaju taksu iz ovog tar. broja u iznosu umanjenom za50%.

Tar. broj 47.

Za zahtjev za upisivanje proširenog evropskog patenta, odnosno evropskog patenta u registar patenata50 KM

Tar. broj 48.

Tar. broj 49.

Napomena:

Ovaj tar. broj se odnosi samo na prijave podnesene do 31.12.2010. godine.

Tar. broj 50.

Napomena:

Ovaj tar. broj se odnosi samo na prijave podnesene do 31. 12. 2010. godine.

Tar. broj 51.

Za zahtjev za pretvaranje prijave patenta u prijavu industrijskog dizajna10 KM

Napomena:

Ovaj tar. broj se odnosi samo na prijave podnesene do 31.12.2010. godine.

Tar. broj 52.

Za zahtjev za prekoredno ispitivanje50 KM

Napomena:

Tar. broj 53.

Napomena: Za prijavu kolektivnog žiga i žiga garancije takse iz ovog tar. broja plaćaju se u dvostrukom iznosu.

Tar. broj 54.

Za uređenje prijave žiga ako roba i usluge nisu klasifikovane prema Ničanskoj klasifikaciji:

Tar. broj 55.

Tar. broj 56.

Za održavanje prava na žig za period od 10 godina:

Napomena:

Tar. broj 57.

Za rješenje po zahtjevu za upisivanje promjena u registar, i to:

Tar. broj 58.

Za rješenje po zahtjevu:

Za zahtjev za ponovno upisivanje žiga u registar200 KM

Tar. broj 59.

Za uvjerenje o pravu prvenstva20 KM

Za izvod iz registra10 KM

Tar. broj 60.

Za zahtjev da se u slučaju spora u vezi sa povredom prava prijava žiga ispita po hitnom postupku, i to za:

Tar. broj 61.

Za prijavu industrijskog dizajna i objavljivanje podataka iz prijave u "Službenom glasniku Instituta":

Napomena:

Podnosilac prijave, koji je ujedno i autor, plaća taksu iz ovog tar. broja u iznosu umanjenom za50%.

Tar. broj 62.

Za zahtjev za međunarodno registrovanje industrijskog dizajna50 KM

Tar. broj 63.

Za održavanje industrijskog dizajna u važnosti za prvih pet godina:

Napomena:

Podnosilac prijave, koji je ujedno i autor, plaća taksu iz ovog tar. broja u iznosu umanjenom za50%.

Tar. broj 64.

Za zahtjev za produženje važenja industrijskog dizajna za period od pet godina:

Napomena:

Podnosilac prijave, koji je ujedno i autor, plaća taksu iz ovog tar. broja u iznosu umanjenom za50%.

Tar. broj 65.

Tar. broj 66.

Tar. broj 67.

Za rješenje po zahtjevu za upisivanje promjena u registar, i to:

Tar. broj 68.

Napomena:

Predlagač plaća taksu iz tačke 2. ovog tar. broja zbog dodatnih troškova u vezi sa obavještenjem Međunarodnoj kancelariji o poništenju ako je učinak međunarodne registracije poništen u BiH.

Tar. broj 69.

Tar. broj 70.

Tar. broj 71.

Tar. broj 72.

Za žalbu Komisiji za žalbe Instituta100 KM

Napomena:

Za rješenje doneseno po žalbi taksa se ne plaća.

Tar. broj 73.

*Ovaj tar. broj se odnosi samo na prijave podnesene do 31.12.2010.

*Napomena: Podaci o promjeni predstavnika u registru prava se ne objavljuju.

Tar. broj 74.

Tar. broj 75.

(svaki upit sa separatorom "or" smatra se dodatnim kriterijumom)

Tar. broj 76.

TAR. broj 77.

Za certifikate i potvrde o usklađenosti proizvoda 45,00 KM

TAR. broj 78.

Za odobrenje za korištenje znaka usklađenosti proizvoda 30,00 KM

TAR. broj 79.

Za rješenje o ovlaštenju lica za obavljanje poslova ispitivanja, certifikovanja i inspekcije proizvoda 40,00 KM

TAR. broj 80.

Za potvrdu o ispunjavanju metroloških i drugih uslova za mjerila 70,00 KM

TAR. broj 81.

Za rješenje o imenom znaku proizvođača predmeta od plemenitih metala 70,00 KM.

TAR. broj 82.

Za izdavanje akreditacije ili druge isprave kojom se utvrđuje kompetentnost za obavljanje određenih zadataka u području ocjenjivanja usklađenosti 50,00 KM

TAR. broj 83.

Za zahtjeve, molbe, prijedloge, prijave i druge podneske ako u ovom poglavlju nije propisana druga taksa, 10,00 KM.

Za zahtjev za informaciju u vezi sa primjenom carinskih i drugih propisa iz oblasti indirektnog oporezivanja, 20,00 KM.

Napomena:

Naplati administrativne takse ne podliježe:

TAR. broj 84.

Za odluke koje se donose u upravnom postupku:

Napomena:

TAR. broj 85.

Za žalbu protiv rješenja koje se donosi po zahtjevu stranke, 10,00 KM.

Napomena:

TAR. broj 86.

Za carinsku deklaraciju kojom se roba prijavljuje za carinski odobreno postupanje ili upotrebu, osim izvoza i ponovnog izvoza 20,00 KM.

Taksa se plaća svaki put kada se podnosi carinska deklaracija.

Napomena:

TAR. broj 87.

Za carinsku deklaraciju kojom se roba prijavljuje za carinski postupak izvoza i za ponovni izvoz, 10,00 KM.

Napomena:

TAR. broj 88.

Za obračun uvoznih dažbina kada roba prijavljena usmenim putem podliježe plaćanju uvoznih dažbina koje se naplaćaju pri uvozu, 10,00 KM.

TAR. broj 90.

Za izdavanje uvjerenja o direktnoj pošiljci 20,00 KM

TAR. broj 91.

Za obavezujuću informaciju o tarifnom razvrstavanju robe, odnosno obavezujuću informaciju o porijeklu robe, po jednom tarifnom stavu 70,00 KM

TAR. broj 92.

Za izdavanje odobrenja za status ovlašćenog izvoznika 100,00 KM

TAR. broj 93.

Za informativni obrazac koji se izdaje nakon puštanja robe: INF 1, INF 2, INF 3, INF 5, INF 6, INF 7, INF 8, INF 9 i uvjerenja o carinskom statusu, 20,00 KM.

Napomena:

Taksa iz ovog tarifnog broja ne plaća se ako se informativni obrazac izdaje po službenoj dužnosti ili u toku postupka po carinskoj deklaraciji.

TAR. broj 94.

Za odobrenje za izgradnju i odobrenje za adaptaciju objekta u slobodnoj zoni, 100,00 KM.

TAR. broj 95.

Za mišljenje o pravima i obavezama obveznika u vezi sa primjenom propisa iz oblasti indirektnog oporezivanja, 50,00 KM.

TAR. broj 96.

Za uvjerenje o izmirenim obavezama, 10,00 KM.

Za uvjerenje da lice nije upisano u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza, 10,00 KM.

Za ostala uvjerenja i potvrde u postupku indirektnog oporezivanja, ako nije drugačije propisano, 20,00 KM.

TAR. broj 97.

Za izdavanje prepisa i ovjeru fotokopija službenih akata ili drugih isprava koje je donijela ili su izdati od strane Uprave za indirektno oporezivanje da su vjerne originalu:

TAR. broj 98.

Za opomenu kojom se takseni obveznik poziva da plati dužnu taksu, 5,00 KM.

TAR. broj 99.

Registratursko sređivanje arhivske građe i izdavanje bezvrijednog registraturskog materijala, u zavisnosti od smještaja, stepena sređenosti, očuvanosti i sl., po dužnom metru 80,00-100,00 KM

TAR. broj 100.

Preuzimanje nesređene, nepopisane i rasute građe, po dužnom metru 80,00-100,00 KM

TAR. broj 101.

Aktivnosti koje nisu obuhvaćene Godišnjim planom rada, a po zahtjevu korisnika za: izradu liste kategorija, stručni nadzor i uputstva, vođenje evidencija, po bruto satu angažovanog zaposlenika Arhiva

TAR. broj 102.

Prevod sa stranog jezika istražene arhivske građe, po jednoj stranici 10,00 KM

TAR. broj 103.

Arhiva iz fondova i zbirke, u upravnim stvarima kao dokazi:

TAR. broj 104.

Taksa na podnesak kojim se traži mišljenje o različitim pitanjima primjene Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine 20,00 KM

TAR. broj 105.

Za žalbe protiv odluka upravnih organa u postupku javnih nabavki:

TAR. broj 106.

XI. TAKSE ZA UPIS U REGISTAR IZVOZNIKA I UVOZNIKA DUVANSKIH PROIZVODA, REGISTAR VELEPRODAJE DUVANSKIH PROIZVODA, REGISTAR MARKI DUVANSKIH PROIZVODA KOJI SU STAVLJENI U PROMET U BOSNI I HERCEGOVINI I KLASIFIKACIJU DUVANSKIH PROIZVODA U GRUPE A, B i C

TAR. broj 108.*

U postupcima za upis u Registar izvoznika i uvoznika duvanskih proizvoda, Registar veleprodaje duvanskih proizvoda, Registar marki duvanskih proizvoda koji su stavljeni u promet u Bosni i Hercegovini i za klasifikaciju duvanskih proizvoda u grupe A, B i C, utvrđuju se sljedeće takse:

TAR. broj 107.

Za upis u evidenciju ovjerilaca kod Kancelarije za nadzor i akreditaciju, 500 KM.

TAR. broj 108.

TAR. broj 109.

TAR. broj 110.

TAR. broj 111.

TAR. Broj 112.

TAR. Broj 113.

TAR. broj 114.

Za radnje u postupku homologacije, i to za izdavanje:

Samostalni članovi zakona o izmjenama

Samostalni član Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnim taksama Bosne i Hercegovine

("Sl. glasnik BiH", br. 19/2002)

Član 3.

Ovaj zakon stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnim taksama

("Sl. glasnik BiH", br. 43/2004)

Član 3.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH", a objaviće se i u službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.

Samostalni članovi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o administrativnim taksama

("Sl. glasnik BiH", br. 8/2006)

Član 6.

Do puštanja u promet državnih taksenih marki, plaćanje taksi vršiće se gotovim novcem.

Član 7.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH", a biće objavljen i u službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.

Samostalni član Zakona o izmjenama Zakona o administrativnim taksama

("Sl. glasnik BiH", br. 76/2006)

Član 2.

Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o izmjenama Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 3/2010)

Član 2.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o administrativnim taksama

("Sl. glasnik BiH", br. 98/2012)

Član 2.

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH" i biće objavljen i u službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, a primjenjuje se od 01. 01. 2013. godine.

Samostalni član Odluke o izmjenama Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 15/2014)

Član 2.

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o izmjeni i dopuni Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 62/2017)

Član 2.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o dopuni Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 53/2017)

Član 2.

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objave u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o dopuni Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 68/2019)

Član 2. (Stupanje na snagu)

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o dopuni Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 18/2020)

Član 2.

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objave u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o dopuni Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 30/2022)

Član 2.

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o izmjeni Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 83/2022)

Član 2.

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o dopuni Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 32/2023)

Član 2.

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objave u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o izmjenama Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 14/2025)

Član 2.

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Zakona o dopunama Zakona o administrativnim taksama

("Sl. glasnik BiH", br. 57/2025)

Član 3.

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Samostalni član Odluke o izmjenama Tarife administrativnih taksi

("Sl. glasnik BiH", br. 8/2026)

Član 2.

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Često postavljana pitanja

Zakon o administrativnim taksama

Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.

Šta ovaj tekst uređuje?

Odredba navodi: „Ovim zakonom uređuju se administrativne takse koje se plaćaju u postupcima pred institucijama u Bosni i Hercegovini i radnjama koje preduzimaju ove institucije.”

Član 1 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koja prava ili zabrane navodi tekst?

Odredba navodi: „Lice koje je platilo taksu koju nije bilo dužno platiti ima pravo na povrat novca u visini naplaćene takse.”

Član 19 · Pročitajte cijelu odredbu →
Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?

Odredba navodi: „2. za rješenje i druge isprave - u trenutku podnošenja zahtjeva za njihovo izdavanje;”

Član 5 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?

Odredba navodi: „Ako podnesak za koji nije plaćena ili nije dovoljno plaćena taksa stigne poštom organ nadležan za odlučivanje po zahtjevu, pozvaće taksenog obaveznika opomenom da u roku od osam dana od dana prijema opomene plati redovnu taksu i taksu za opomenu.”

Član 10 · Pročitajte cijelu odredbu →
Zakažite konsultaciju