Svi propisi

RS · Porezi, carine i devizno poslovanje

Zakon o porezu na dohodak

Institucionalna objava; broj glasila provjerite u izvorniku

Izvorni tekstInstitucionalni izvor

Sažetak

Predmet propisa: oporezivanje dohotka fizičkih lica, poreski obveznik, poreska osnovica, poreska stopa, poreska oslobađanja, kao i način i postupak plaćanja poreza na dohodak.

Ključne tačke

Odabrane odredbe ovog izdanja.

Podaci o izdanju i izvoru

Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Unicode granice i rastavljanje riječi · Narodna skupstina Republike Srpske.

Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.

Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.

Sadržaj članova

74 / 74 odredbi

Tekst propisa

Član 1.

Ovim zakonom uređuje se oporezivanje dohotka fizičkih lica, poreski obveznik, poreska osnovica, poreska stopa, poreska oslobađanja, kao i način i postupak plaćanja poreza na dohodak.

Član 2.

Član 3.

Član 4.

Porez na dohodak plaća se po stopi od 10%, osim na dohodak malog preduzetnika i dohodak iz stranih izvora, koji se plaćaju u skladu sa posebni odredbama ovog zakona.

Član 5.

Član 6.

Član 7.

Osnovica poreza na dohodak je razlika između ukupnih prihoda ostvarenih u jednom poreskom periodu i ukupnih rashoda koji se priznaju u skladu sa ovim zakonom.

Član 8.

Član 9.

Član 10.

Član 11.

Član 12.

Doprinosi plaćaeni u skladu sa Zakonom o doprinosima priznaju se kao razhodi prilikom utvrđivanja dohotka od ličnih primanja.

Član 13.

Poreska osnovica poreza na dohodak od ličnih primanja predstavlja razliku prihoda od ličnih primanja iz člana 11. i rashoda iz člana 12. ovog zakona.

Član 14.

Član 15.

Član 16.

Porez na dohodak od samostalne djelatnosti plaća se:

Član 17.

Član 18.

Član 19.

Član 20.

Ukoliko troškovi koji su predmet odbitka u bilo kojem poreskom periodu prelaze prihode za taj poreski period, razlika, odnosno gubitak se može prenijeti u pet uzastopnih poreskih perioda i koristi se za smanjenje poreske osnovice u tim poreskim periodima.

Član 21.

Mali preduzetnik, u smislu ovog zakona, je fizičko lice koje ispunjava svaki od slijedećih uslova tokom cijele poreske godine:

Član 22.

Mali preduzetnik koji ispunjava uslove iz člana 21. ovog zakona može izabrati da plaća porez na dohodak malog preduzetnika, u skladu sa odredbama ovog zakona.

Član 23.

Član 24.

Član 25.

Član 26.

Član 27.

Član 28.

Obveznik poreza na dohodak od autorskih prava, prava srodnih autorskom pravu i prava industrijske svojine je fizičko lice koje je autor, odnosno nosilac ili vlasnik prava koji ostvaruje dohodak od ovih prava.

Član 29.

Član 30.

Član 31.

Prihod od kapitala predstavlja prihod ostvaren izdavanjem u zakup ili podzakup pokretne i nepokretne imovine, kao i kamata na zajam.

Član 32.

Prihodima od nepokretne i pokretne imovine smatraju se prihodi koje obveznik ostvari davanjem u zakup ili podzakup imovine i vrijednost svih realizovanih obaveza i usluga na koje se obavezao zakupac nepokretnosti (zemljišta, stambenih i poslovnih zgrada, dijelova tih zgrada, stanova, dijelova stanova, poslovnih prostorija, garaža i sl.), odnosno pokretne imovine (opreme, transportnih sredstava i druge pokretne imovine).

Član 33.

Član 34.

Član 35.

Član 36.

Član 37.

Poreski obveznik poreza na dohodak od kapitalnih dobitaka je fizičko lice, prenosilac prava iz člana 36. stav 1. ovog zakona.

Član 38.

Član 39.

Član 40.

Član 41.

Kapitalni gubitak ostvaren prodajom jednog prava i imovine može se prebiti kapitalnim dobitkom ostvarenim prodajom drugog prava i imovine u istoj godini, a neto kapitalni gubitak se oduzima od prihoda kod utvrđivanja poreske osnovice poreskog obveznika.

Član 42.

Član 43.

Član 44.

Porez na dohodak iz stranih izvora plaća se godišnje u apsolutnom iznosu i to za prijavljeni godišnji dohodak u iznosu:

Član 45.

Član 46.

Član 47.

Član 48.

Kvalifikovani investitor je dužan da otvori račun kod organizacije nadležne za poslove platnog prometa u Republici Srpskoj za potrebe izmirenja ovog poreza.

Član 49.

Kvalifikovani investitor plaća porez na dohodak ostvaren u Republici Srpskoj u skladu sa ovim zakonom, kao rezident Republike Srpske.

Član 50.

Prava i povlastice kvalifikovanog investitora i obaveze po osnovu ranijih propisa i ovog zakona ne mogu biti ukinute ili poništene stupanjem naknadno donesenih zakona i drugih propisa na snagu, a ukoliko su takvi naknadno doneseni zakoni i drugi propisi povoljniji za kvalifikovane investitore oni imaju pravo da biraju režim koji će biti mjerodavan za njihovo oporezivanje.

Član 51.

Pod pojmom „ostali dohodak“ podrazumijevaju se svi prihodi koje fizičko lice ostvari po bilo kom osnovu osim dohotka iz člana 3. t. 1. do 6. ovog zakona, ukoliko nije oslobođen u skladu sa ovim zakonom.

Član 52.

Ostalim dohotkom smatraju se:

Član 53.

Poreska osnovica ostalog dohotka predstavlja razliku između prihoda iz člana 52. ovog zakona i plaćenih doprinosa.

Član 54.

Član 55.

Ako poreski obveznik posluje sa povezanim licem, prilikom primjene poreskih propisa primjeniće se sljedeća pravila:

Član 56.

Član 57.

Član 58.

Član 59.

Član 60.

Član 61.

Član 62.

Član 63.

Ministar donosi pravilnik kojim se propisuje oblik i sadržaj poreskih prijava i poreske kartice.

Član 64.

Član 65.

Poreski obveznici za prihode iz člana 64. stav 1. t. 1. do 5. ovog zakona, plaćaju porez do 10. u mjesecu za prethodni mjesec.

Član 66.

Poreski obveznik rezident, osim kvalifikovanog investitora iz člana 43. ovog zakona, koji ostvaruje dohodak u drugim dijelovima Bosne i Hercegovine ili u inostranstvu, kao i obveznik koji ostvaruje lična primanja ili ostali dohodak kod diplomatskog ili konzularnog predstavništva strane zemlje, odnosno međunarodne organizacije ili kod predstavnika ili službenika takvog predstavništva, odnosno organizacija koja ima diplomatski imunitet, ako nije izuzet u skladu sa članom 9. ovog zakona, obavezan je da u roku od sedam dana od dana naplate primanja sam obračuna i uplati porez po odbitku, ako taj porez ne obračuna i ne uplati isplatilac, te da podnese godišnju poresku prijavu.

Član 67.

Član 68.

Kontrola, utvrđivanje i naplata poreza na dohodak vrši se u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje poreski postupak.

Član 69.

Na povrede odredaba ovog zakona koje imaju obilježja prekršaja, kao i sankcije i odgovornost za prekršaje primjenjuje se zakon kojim se uređuje poreski postupak.

Član 70.

Nadzor nad primjenom ovog zakona vrši Ministarstvo finansija, a inspekcijski nadzor vrši Poreska uprava.

Član 71.

Ministar finansija će u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona donijeti:

Član 72.

Do donošenja pravilnika iz člana 70. ovog zakona primjenjuje se Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dohodak („Službeni glasnik Republike Srpske“, br. 22/11, 22/14 i 2/15), u dijelu u kojem odredbe tog pravilnika nisu u suprotnosti sa ovim zakonom.

Član 73.

Stupanjem na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o porezu na dohodak („Službeni glasnik Republike Srpske“, br. 91/06, 128/06, 120/08, 71/10, 1/11 i 107/13).

Član 74.

Ovaj zakon se objavljuje u „Službenom glasniku Republike Srpske“, a stupa na snagu 01. septembra 2015. godine.

Nedeljko Čubrilović

Često postavljana pitanja

Zakon o porezu na dohodak

Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.

Šta ovaj tekst uređuje?

Odredba navodi: „Ovim zakonom uređuje se oporezivanje dohotka fizičkih lica, poreski obveznik, poreska osnovica, poreska stopa, poreska oslobađanja, kao i način i postupak plaćanja poreza na dohodak.”

Član 1 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koja prava ili zabrane navodi tekst?

Odredba navodi: „(5) Pravo iz stava 2. tačka 3. ovog člana ne može steći poreski obveznik koji ostvaruje pravo na subvenciju po istom osnovu iz Budžeta Republike ili budžeta jedinica likalne samouprave.”

Član 10 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?

Odredba navodi: „(3) Poreski obveznik iz stava 1. ovog člana dužan je platiti porez u skladu sa ovim zakonom najkasnije u roku od deset dana od dana podnošenja poreske prijave.”

Član 45 · Pročitajte cijelu odredbu →
Šta tekst navodi o iznosima i troškovima?

Odredba navodi: „Porez na dohodak plaća se po stopi od 10%, osim na dohodak malog preduzetnika i dohodak iz stranih izvora, koji se plaćaju u skladu sa posebni odredbama ovog zakona.”

Član 4 · Pročitajte cijelu odredbu →
Zakažite konsultaciju