Svi propisi

RS · Porezi, carine i devizno poslovanje

Zakon o porezu na dobit

Institucionalna objava; broj glasila provjerite u izvorniku

Izvorni tekstInstitucionalni izvor

Sažetak

Predmet propisa: pravni okvir za oporezivanje dobiti pravnih lica u Republici Srpskoj i stranih pravnih lica koja ostvaruju prihod u Republici Srpskoj.

Ključne tačke

Odabrane odredbe ovog izdanja.

Podaci o izdanju i izvoru

Izvorno institucionalno izdanje; nije objedinjeno sa kasnijim izmjenama · Narodna skupstina Republike Srpske.

Tehničke provjere prijepisa su prošle. To ne potvrđuje potpunost izmjena, pravnu važnost niti podudarnost sa traženim izdanjem.

Informativni pregled dostupnog izdanja. Trenutno važenje i potpunost kasnijih izmjena nisu potvrđeni.

Sadržaj članova

51 / 51 odredbi

Tekst propisa

Član 1.

Ovim zakonom utvrđuje se pravni okvir za oporezivanje dobiti pravnih lica u Republici Srpskoj i stranih pravnih lica koja ostvaruju prihod u Republici Srpskoj.

Član 2.

Pojmovi koji se koriste u ovom zakonu imaju slijedeće značenje:

lj) Investiciono dobro – znači svako dobro ili imovinu koje pravno lice nabavi ili drži, a koje mu ne služi za obavljanje samostalne djelatnosti, i ne obuhvata: (a) zalihe, (b) imovinu koja se drži za prodaju kupcima u skladu sa poslovnom djelatnošću, (c) kapitalnu imovinu koja se amortizuje, (d) zgrade koje se koriste za poslovnu djelatnost, (e) autorska prava.

Poreski obveznik

Član 3.

Lica koja se izuzimaju od plaćanja poreza na dobit

Član 4.

(3)Ukoliko humanitarna organizacija ili javna institucija obavlja i djelatnost koja nije u vezi sa njenim humanitarnim ciljevima ili ciljevima javne institucije, takva humanitarna organizacija ili javna institucija podliježe plaćanju poreza na dobit ostvarenu obavljanjem te djelatnosti.

Opšte odredbe za utvrđivanje poreske osnovice

Član 5.

Poreska osnovica za poresku godinu je razlika između oporezivih prihoda i rashoda koji se odbijaju za tu poresku godinu, u skladu sa ovim zakonom.

Prihodi koji se uključuju pri obračunu poreske osnovice

Član 6.

Prihodi koji se ne uključuju pri obračunu poreske osnovice

Član 7.

Usklađivanje rashoda

Član 8.

30% troškova reprezentacije u vezi sa poslovnom djelatnošću pravnog lica;

Transakcije između povezanih lica (Pravilo transferne cijene)

Član 9.

Sumnjiva potraživanja i rezerve

Član 10.

Amortizacija

Član 11.

Dobici i gubici od prodaje kapitalnih i investicionih dobara

Član 12.

Poreski gubici

Član 13.

Član 14.

Likvidacija i transformacija pravnog lica

Član 15.

Spajanje, pripajanje i podjela

Član 16.

Član 17.

Član 18.

Ako se pri promjeni pravnog oblika ili likvidaciji iz imovine izuzimaju stvari i prava ili se ta imovina koristi za ulaganja, za taj iznos se koriguje poreska osnovica u skladu sa ovim zakonom.

Udruženja za zajedničku poslovnu djelatnost

Član 19.

Poreska stopa

Član 20.

Poreska godina

Član 21.

Podnošenje poreske prijave i plaćanje poreza

Član 22.

Akontacioni porez

Član 23.

Prihod od stalnog mjesta poslovanja

Član 24.

Prihod od nekretnina

Član 25.

Umanjenje od poreza na dobit za plaćeni porez na dobit u inostranstvu

Član 26.

Opšte odredbe

Član 27.

Prihodi na koje se plaća porez po odbitku

Član 28.

Porez po odbitku

Član 29.

Usklađivanje s međunarodnim ugovorima vezano za poreze na prihod i kapital

Član 30.

Uplata poreza po odbitku

Član 31.

Porez koji se odbija u skladu sa odredbama ovog poglavlja uplaćuje se na račun javnih prihoda u momentu isplate prihoda na koje se plaća porez po odbitku.

Godišnja prijava poreza po odbitku

Član 32.

Opšte odredbe

Član 33.

Pravno lice sa statusmom malog poreskog obveznika iz člana 34. ovog zakona, može izabrati da plaća porez na dobit maliog poreskog obveznika u skladu s odredbama ovog zakona.

Definicija malog poreskog obveznika

Član 34.

U smislu ovoga zakona, mali poreski obveznik je pravno lice iz Republike Srpske koje ispunjava svaki od slijedećih uslova tokom cijele poreske godine:

Porez malog poreskog obveznika

Član 35.

Porez malog poreskog obveznika obračunava se po stopi od 2% na ukupan godišnji prihod malog preduzeća.

Mjesečno plaćanje poreza

Član 36.

Mali poreski obveznik plaća porez po stopi od 2% na ukupan mjesečni prihod, u roku od 10 dana po isteku mjeseca.

Vođenje knjigovodstva i korištenje elektronske registar kase

Član 37.

Izbor statusa malog poreskog obveznika

Član 38.

Godišnja poreska prijava

Član 39.

Mali poreski obveznik je dužno da, do 31. januara tekuće godine, podnese godišnju poresku prijavu na propisanom obrascu za prethodnu godinu.

Opoziv statusa malog poreskog obveznika

Član 40.

Konsolidovana godišnja poreska prijava

Član 41.

Valuta za plaćanje i obračun poreza

Član 42.

Prevencija izbjegavanja plaćanja poreza

Član 43.

Poreska uprava sarađuje sa poreskim organima u Bosni i Hercegovini u cilju prevencije izbjegavanja izvršavanja poreskih obaveza.

Knjige i evidencije

Član 44.

Shodna primjena zakona

Član 45.

Kontrola, utvrđivanje i naplata poreza na dobit vrši se na način i po postupku propisanom Zakonom o Poreskoj upravi.

Član 46.

Za povrede odredaba ovog zakona, koje imaju obilježja prekršaja, kao i odgovornosti i sankcije za prekršaje, primjenjuje se Zakon o Poreskoj upravi.

Član 47.

Ministar finasija dužan je da donese Pravilnik za primjenu Zakona o porezu na dobit u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Član 48.

Član 49.

(1)Obvezniku koji na teritoriji Republike Srpske izvrši ulaganje u mašine i opremu za obavljanje vlastite registrovane proizvodne djelatnosti, poreska osnovica se umanjuje za iznos ulaganja.

Član 50.

Član 51.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srpske", a primjenjivaće se počev od 1. januara 2007. godine.

mr Igor Radojičić

Često postavljana pitanja

Zakon o porezu na dobit

Odgovori se oslanjaju na tekst ovog izdanja, ne na procjenu njegovog trenutnog važenja.

Šta ovaj tekst uređuje?

Odredba navodi: „Ovim zakonom utvrđuje se pravni okvir za oporezivanje dobiti pravnih lica u Republici Srpskoj i stranih pravnih lica koja ostvaruju prihod u Republici Srpskoj.”

Član 1 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koja prava ili zabrane navodi tekst?

Odredba navodi: „(1) Pravno lice koje koristi obračunsku metodu ima pravo na odbitak po osnovu sumnjivih potraživanja i rezervi.”

Član 10 · Pročitajte cijelu odredbu →
Kako tekst uređuje zahtjev ili pravni postupak?

Odredba navodi: „(2) Ukoliko poreski obveznik planira da će u tekućoj godini ostvariti veću ili manju dobit, može podnijeti zahtjev za utvrđivanje akontacije poreza na dobit u skladu sa planom.”

Član 23 · Pročitajte cijelu odredbu →
Koji rok ili trajanje određuje ova odredba?

Odredba navodi: „(1) Poreska prijava za poresku godinu se podnosi Poreskoj upravi, najkasnije u roku od 90 dana nakon završetka poreske godine, a u slučaju kalendarske poreske godine, najkasnije do 31. marta tekuće za prethodnu godinu.”

Član 22 · Pročitajte cijelu odredbu →
Zakažite konsultaciju